Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

image

jeg tror denne passer best inn her nå :wink:

90 % högre peak än för ett år sen ;D

Ser ut som den saken ikke er over enda.

3 Likes

De er oppdatert på Funcom og siste utgivelser…

De är nog inte värre än ASP IAF. Och de har ju inget att göra med dagens Funcom idag. De är ganska ouppdaterade den nyhetsblaskan om FC idag med… Tragiskt

1 Like

50% av dessa spel kom 2017-2018 sjukt! Högre omsättning idag? Yes

Muligt de er rygende uenige, men har intet med funcom 2,0 at gøre

En av grunnene til at Funcom er litt tilbakeholdne med alt som kan assosieres med haussing av egen aksje

skal ha forledet investorene til å tro at utsiktene for dataspillet «The Secret World» var langt mer optimistiske enn det selskapet hadde grunn til å tro.

5 Likes

Det er jo aldri noen garanti at Funcom klarer noe selv om andre har klart det. Men trenden er fin nå, det ser ut som DLCer, patcher etc pumper nytt liv i Conan slik at den klarer å holde seg i balanse, det er superbra!

Å mesteparten er dritt. Håper de starter å kvalitetssikre spill igjen, da trenger kanskje ikke indieselskap å bruke like mye på markedsføring.

Det synes jeg er veldig bra, også vet man jo at når de ikke kommer med info om hvor bra salget har gått, så er det midt på treet i forhold til forventingene internt ± en god slump, men ikke noe ekstremt, eller så melder de.

Vi har jo mye info fra antall reviews både på PC og konsoll. Forrige kvartal tror jeg at jeg bommet med rundt 5%… Det er jo endel gjetting i et slikt estimat, så jeg hadde helt klart bommet både her og der, men det veide seg opp.

1 Like

Fra tidligere rapporter i 2017 vet man at Funcom kan rapportere høyt over forventningene uten at profit warning kom i forkant. Det blir derfor feil å si at mangel på profit warning kan brukes inn mot debaten rundt salg per review og kopier solgt totalt.

De kom jo med melding om høyt salg en drøy uke etter CE var sluppet.

Funcom har bevisst ikke guidet noe som helst, så hvordan de skal måtte trenge en melding om profit warning er en gåte for meg.

1 Like

Hvis du referer til mitt innlegg, så sier jeg ikke noe om våre forventninger til salg, men mer rundt Funcom sine egne. Personlig forventer jeg et resultat på mellom 0 og 2 MUSD i Q4 2018 og et totaltresultat for 2018, etter skatt, på mellom 6,3 og 9,3 MUSD. :slight_smile:

2 Likes

Mutant nummer 55 og i godt driv oppover.

Ha en flott dag :blush:

markedsverdien er nå under 1 mrd. P/E på rundt 12-13 med et resultat på +/- 75-80 mil NOK. Bør være rom for en tur opp mot 20kr igjen her om denne skal prises mer ihht bransjestandard.

1 Like

52 nu :slight_smile:

Blir ikke noe ut av denne aksjen før eierskapet og/eller indeks er endret.

Funcom gjør det dårligere enn både indeks og peers når makro er bull (fordi da råtrades aksjen på lavt volum av noen som har dette som privat leketøy). Og når makro er nøytral eller svak er det “ned fordi ned”.

I fravær av fremskritt på IR-området er dette ganske nedsnødd.

1 Like

Der tror jeg du tar feil, det blir noe ut av selskapet etterhvert som markedet får øynene opp for at Funcom leverer stabilt og godt og har en god forventet inntektsstrøm framover. Funcom bygger sten for sten her med å bygge opp en back catalogue med spill og IP-er de kan lisensiere ut. Det tar tid å få vist hva denne strategien gir av resultater i et markedet hvor frykt er sterk. (OSEBX er ca 15% ned fra toppen). Jeg tenker at når Funcom legger fram tallene for Q2 2019, så vil markedet begynne å prise inn det Funcom leverer. I motsetning til i dag. :wink:

6 Likes