Slutter omkring 17:80
17.20
köp var 10sek på 17.64. Så rätt före det är tomt så fylls det på med 4k cirka på 17.64 och så rullar det. Vad är grejen med det ?
Lettet meg med 10k til på 17.65
Ja, begge kurser kunne være ønskelig, alt efter hvordan man ser det.
Jeg er fuldt lastet😉
Tror carl og fondet har vært med på kjøpersiden idag. Slåss litt med sauen (piratos) som styre roboten.
Shit, greit volum plutselig
Går det an å finne en oversikt over de mest omsatte aksjene på børsen hittil i år?
Tror det vil gi en solid boost å komme inn i OBX igjen (i motsetning til enkelte andre her inne).
Greitt volum. 28 feb hadde vi 2 mill i volum
Funcom er erfarne nok til å kjenne igjen en god idè når de ser den En veldig god egenskap å ha som publisher. Lykkes CU like godt eller bedre enn MYZ så er det bare å kjøre på videre. Noe jeg tror de vil gjøre til gangs.
Ser det nesten utelukkende er solgt på shareville de siste par dagene. Det er jo godt nytt. Mye tradere og småsparere som er ute nå.
Er vel store som akkumulerer ja.
Veldig gøy å følge med på selskapet og aksjen for tiden
Det “går ikke” at kursene går ned når det kommer større aktører som skal kjøpe seg inn. Håper mange tradere har tradet seg skikkelig på rævva
Full forståelse for at folk tar ned gearing. Synd om ikke småsparere får med seg denne reisen. Opp 6 kroner på no-time. Men mye å gå på. Jeg selger ikke her. Nå er jeg godt i pluss og lukter mye mer gevinst neste par mnd i hvertfall.
Funcom 2.0: leser gjennom Funcom tråden, etterpå må jeg sjekke hvordan dagen har vært, les kursen.
Dette var en hyggelig avslutning av uken.
I tillegg har jeg og sønnen på snart 17 byttet dekk på bobil (6 hjul/5tonn😨) og fossilbilen.
Etterpå fikk han prøve manuell gear for første gang (på industriområde), greit å starte med bil på 5 tonn?
Det gikk veldig bra!
Så jeg er tilfreds, på alle vis😊
Det er et eventyr alt som har/skjer i Funcom. Vi har vært mørbanket og nede sammen vi som har følgt med i årevis.
Nå er alt snudd! Pengene renner inn, kostnadene holdes nede og kvalitets spill kommer på løpende bånd . Hadde vi en drøm om at rykte skulle snus og flere fond fikk øynene opp? JA. Var det en selvfølge? NEI, så langt ifra!
Funcom har blitt en del av meg og jeg er utrolig stolt over denne snuoperasjonen og hvordan ledelsen nå har tatt IR jobben på alvor å sprer jesus ord (FUN) med stolthet til alle - nå ser de det samme som vi har gjort en stund, et kvalitets selskap med utrolig kunnskap i å utvikle spill.
Jeg tar meg en øl i solen her på vestlandet og er MEGET fornøyd med min investering i Funcom🍻
Vurderer å redusere litt mot tampen av 2020, det er da potensialet for et par hundre prosent gjør seg gjeldende med noenlunde gode interne spillslipp
Potensialet kommer jo etterhvert som spillene slippes, og slik jeg ser det kan det være alt fra dagens kurs til 100 kroner aksjen bare for å ta en sum. De kan på ett eller annet tidspunkt treffe en nerve og selge 2-siffret millioner på noen måneder. Desto flere spill de lanserer desto større mulighet til en dag å treffe den store. I verste fall fortsetter de å bygge sakte men sikkert som idag og kursen stiger parallelt med utviklingen. Moro å være med på eventyret
Tror mange er blitt tatt litt på sengen av kursutviklingen i Fun den siste tiden. Kursen har jo mot alle “odds” gått nordover. Jeg snakker ikke om starten av kursoppgangen da vi lå på midten av 12 tallet. Men fra rundt en 14-15kr. Kursen krabbet seg sakte men sikkert oppover mot 16kr. Noen dager litt opp andre dager nedover. Det ble teinet 10 talls med streker i TA tråden som skulle vise oss att dette kom nok ikke til å vare. Vi skulle nedover igjen, hente krefter på 13 tallet ihvertfall lav/mid 14.
Volum ble det ropt, volum. Det er jo nesten totalt fraværende. Det var jo forsåvidt riktig, men salgsviljen var jo også lav på dager med nedgang. Ordreboka skulle jo vise oss hvor mange flere det var som ville selge og hvor få som ville kjøpe. Men vi vet jo alle att ordreboka bare viser oss det som er lagt synlig.
Å sist men ikke minst, av gammel klokskap ble det jo varslet mange ganger om dagen om den så mye omtalte “dumpen” som sikkert var rett rundt hjørne. Joda, det ble forsøkt mange ganger å starte en nedtrend i kursen. Men denne gangen brandt de seg på fingrene de som skulle få dette igang. Aksjene som ble lempet ut, ble spist. “Noen” akkumulerte aksjer. Nok til att kursen ikke duppet mere en noen 10 ører, for så å komme tilbake og til og med øke. Sperrene dukket opp med jamne mellomrom men til ingen nytte. De bare “mistet” aksjene sine.
“Alle” disse “varslingene” gjorde att mange holdt tilbake kjøpene sine. De ville vente til kursen kom lavere, til dumpen hadde vært. Men "mot"alle odds forsatte kursen bare nordover. Den passerte 16, folk gned seg i øynene da den passerte 17. På fredag kom jaggu volumet som flere etterlyste også og dro kursen opp til 17,78 Som sagt “noen” akkumulerer aksjer. Hvor er du akkurat nå? Sitter du forsatt og venter på duppen, venter på 14-15 kr? I såfall har du potensielt gått glipp av mange penger. Om dette varer? Det vet jeg ingen tingen om, men jeg evner ihvertfall å glede meg over siste tids utvikling i kursen
Hvorfor kjøper folk Funcom aksjer da? Det er jo “veldig” lenge til første potensielle trigger? CU 31 Mai Tror ikke jeg tar munnen for full når jeg sier att Tekinvestor er blitt ett forum med mange tradere. (Før dere går av hengslene, det er ikke noe feil i det) Bare sorter det du leser på forumet her. Hva er relevant å legge vekt på for deg med din tidshorisont i Funcom. Er du kortsiktig legg mest vekt på TA tråden, langsiktige bør nok legge mere vekt på andre Fun tråder. Hovedfokuset for mange i Funaksjen er fra noen timer til en dag eller noen dager. Tradet selv i 7-8år uten å kunne skryte på meg noe særlig fortjeneste. Flyttet derfor fokuset mitt til å prøve å plukke noe mere langsiktige bet. Noe som for meg har funket bedre.
Det er kanskje litt tidlig å konkludere men, det kan se ut som en stadig større del av aksjene som skifter hender kommer over i eiere med noe lenger tidshorisont enn timer, dager og i beste fall ei uke eller to. Personlig synes jeg det er bra, jeg ønsker att kursen i Fun ikke så lett kan herjes med. Det vil være bra for de som har vært med en stund og for eventuelt nye som snuser på Fun for første gang.
Det er jo ikke uvanlig i aksjemarkedet å kikke rundt 6 mnd til ett år fremover. Det har ihvertfall ikke vært malen i Fun de siste to årene. Jeg synes att Funcom 2.0 begynner å se griselekker ut. Pipen er formidabel viss man ser 12-18 mnd fremover. IR arbeidet deres har gjort kjempefremskritt. Større investorer begynner å snuse på Fun, vi har fått analyse og jeg tror flere kommer. Rui har vist seg å være rett mann på rett plass.
Viss du velger å trade deg igjennom de neste ett til to årene er opp til deg. Selv føler jeg meg best tjent med å sitte rolig å se dette vakre byggverket til Rui og gjengen i Fun 2.0 reise seg opp foran meg. Må bare poengtere igjen, jeg er IKKE ute etter å henge ut verken tradere eller TA folk. Jeg bare skriver litt om noen av mine tanker rundt forumet og Funcom.