Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det tror jeg ikke, Det kan også være klausul at rettighetene ikke blir med i et evt oppkjøp.

Oi, Dune i form av en monstersatsing av en film kommer snart. Dune er ca. like stort som star wars. Hvem lager spillene? Funcom!? 6 stykker?! Hvis vi lager 6 AAA-titler er inntektspotensialet XYZ mrd.

Så vi kan rett og slett bare kjøpe Funcom for en brøkdel? Iverksett, før noen andre tenker det samme!

Et selskap som EA kan gjøre seg ovennevnte refleksjon. Men, som @Evilfreud sier, kan hende kontrakten med Legendary gjør det grepet umulig.

EA har sagt at Herbert Estate ikke ville ha flere Dune spill.

Som noen hos funcom sa “kanskje det bare var EA, herbert ikke likte”.

Jeg tror det er klausul.

EA: “Hvor mange mikrotransaksjoner man kan legge inn i Dune-universet?” :thinking:

Apropos EA var dette toppkommentaren i en AMA med en av Petroglyph-karene:

Tänker du att det är för att Funcom fick rättigheterna ”billigt” och att ett större spelbolag skulle ha fått betala mer? Eller är det planerna som Funcom har lagt fram för att förvalta Dune-universet som gjort att de fått uppdraget?

Edit: eller nåt annat?

Jeg tror Legendary ville finne en god partner, og at Funcom var denne partneren.
Og at de evt har sikret seg hvis Funcom blir kjøpt opp.-

Ja, då är du delvis inom det jag skriver om att Legendary är överbevisade att Funcom’s planer för Dune är bäst förvaltning av IPn. Troligtvis hjälpta av Petroglyph och att de kom relativt tidigt på banan.

Men det är ändå grymt positivt och betryggande att giganten Legendary ser potentialen :slight_smile:

Vi kan tro og synse, men risikoen er der :wink:

Årsrapport om 2 dager - kan det komme noen nyheter ifbm. den?

Teoretisk sett mulig men normalt er det vel ikke vanlig å time nyheter sammen med årsrapport. Så jeg forventer egentlig ikke det.

Oppskriftsmessig lavt volum i dag, lover bra

2 Likes

Kryper stadig nedover gitt…

Regner med alle er drithappy med det.

1 Like

Driver og småkjøper litt, men vil se hvor langt den skal dumpes først.

1 Like

Noen som vil ha noe på 16.50 ser jeg, plutselig kjøpspost dukket opp fra ingenting :slight_smile:

Greit å begynne så smått nå, kjøpte tilbake på 17 blank, og bruker å ta 1k på ca hver 50 øring, trendstøtten er vel på ca 16 nå, og er iallfall ingen grunn til at den skal noe særlig mer ned, hverken teknisk eller fundamentalt. Lavt volum i dag er fint, bare å sitte og kose seg, akkumulere og vente på hva Rui og gjengen finner på

2 Likes

Akkurat det har vel ikke vært noen hindring tidligere uansett, men…

Jeg er enig sånn ellers :smile:

1 Like

Vel jeg har solgt noe idag iom at jeg ikke likte helt den dobbel toppen Igår.
Årsrapporten kommer om ett par dager som kan slå positivt ut men føler piratos vil ha den mer ned.

Når man vet hva som kommer så blir jeg iallefall ikke nervøs av å sitte midlertidig i minus, det er New and good times

Edit: omsatt under 200k aksjer idag, det er på generelt grunnlag hardt å komme seg inn med 200k aksjer uten nyheter, blir bra dette

7 Likes