Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Verdens mest solgte eller 3. Mest solgte er ikke så viktig. At det er i den ligaen er det viktige. Det er et stort merkevare med mange fans.

Hva hadde skjedd med kursen om Funcom hadde meldt at de signerte utgivelse av Ringenes Herre? Dette er nesten det samme. Bare uten filmene. Men nye Dune filmen kan jo bli suksess den også :blush:.

3 Likes

Kjøpte 25k i dag, ble litt ivrig og kjøpte til overpris (tydeligvis). En dag, en dag så skal jeg tjene på disse kjøpene men det var ikke i dag :see_no_evil:

4 Likes

Var ikke langt unna dette gitt!

1 Like

Sett det ørten ganger før: hvis det ser ut som en :duck: og kvakker som en :duck:, så er det gjerne en :duck:

4 Likes

Bare vent til 2020. Da kommer alle til å hause DUNE. Nå ser folk litt diffust på det, men merk mine ord: Det kommer til å renne inn poster om hvorfor alle Dune spillene kommer til å bli suksess. Men det er for tidlig enda. Bare vi som har litt lettere for å se potensialet i denne merkevaren fremhever dette som noe positivt, men i 2020 tror jeg det blir klarere for alle. Jeg foventer at flere ting skjer for å skape blest om både filmen, spillene, bøkene, ja hele universet rundt. Det vil nok dryppe mye mer i media der etterhvert som prosjektene skrider frem enn det vi har vært vant til i det siste. De må vekke den sovende giganten som er Dune fans, gamle og nye. Boka er regnet som en av de beste noensinne uansett om de har solgt mer eller mindre enn Ringenens Herre gjorde på tidspunktet før de moderne filmene ble laget.

Filmen og ikke minst Funcoms spill kommer til å bli høyst kontroversielle. Det kommer trolig til å inneholde at man tar “drugs” og får midlertidige overnaturlige “krefter”. Man skjønner hvorfor det kan bli kontroversielt. På samme måte som penis slider i CE…

Filmen er nesten en garantert suksess med den rollelista de har. “The cast of the new Dune film is the Avengers of talent”. https://www.theverge.com/2019/2/2/18207358/dune-actors-cast-film-franchise-timothee-chalamet-zendaya

13 Likes

Ikke glem at de gamle Dune-spillene også har mange fans. Var jo en greie tidlig på nittitallet. Kanskje ikke så relevant nå, men var stort på Amiga.

2 Likes

Jeg kan bare ikke fatte at jeg aldri har hørt om det før selv. For jeg leste Ringenes Herre på to dager og har lest mer enn 50 fantasy og science fiction bøker. Som alle til Robert E. Feist og alle til Robert Jordan. Som trolig er 25 bøker bare der.

Audiences have been trained over the last decade to appreciate adaptations of famously complicated and multi-layered works like Marvel’s Cinematic Universe, J.R.R. Tolkien’s Lord of the Rings , and George R.R. Martin’s Game of Thrones, and in many ways, Dune — with its sprawling network of books authored by Herbert, and later, by Brian Herbert and Kevin J. Anderson — is the ideal extended universe for a comparable franchise. Having a stellar cast will be doubly important for a work like Dune , because the entire weight of this famously dense and complicated story of a power struggle between families in a feudal galaxy — and the potential of a greater multimedia franchise — will rest on the shoulders of whomever Villeneuve brings in.

Noen her som faktisk har lest Sand @Alex f.eks.?

Dune spillene på PC var rimelig svære de også :wink:

1 Like

Jeg må krype til korset og innrømme at det er kun dune 2 på 386 jeg har erfaring med fra hele franchisen

@pdx tror den modstatusen må trekkes ass :stuck_out_tongue:

Dune200 som vel kom rundt 486/P100 var jo meget meget nice

Dune2000* du kan trekke to mods og gi en til meg @pdx.

BTW jeg har originalspillet på cdrom slengende ett sted her

2 Likes

Jeg Har lest alle dune bøkene til frank herbert 3 ganger og nesten alle til brian herbert. Sett filmen(grøss) og sci-fy serien. Prøvde meg på sand men det ble for rart på norsk.

1 Like

Robert Jordan er en prøvelse i seg selv. Har de på hylla, men må manne meg opp, så du får kreds for den :smiley:

Dune kan bli stort det. Men det kommer helt an utførelsen av spilla, og litt an på filmen som kommer.

2 Likes

Yngste jenta mi er oppkalt etter en av hovedpersonene til Robert Jordan, Avienda. Min favoritt :blush:

6 Likes

Er yngstejenta di skikkelig sta? :stuck_out_tongue:

Leste de 6 første bøkene i Wheel of Time på 2 uker mens jeg gikk på ingeniørhøgskolen. Good times! :sunglasses:

2 Likes

Ja, men det visste jeg jo ikke da hun fikk navnet. Bare følte det var riktig :grinning:. Tidsjulet er en sykt god historie og utrolig bra skrevet. Gleder meg til HBO bruker 100 milliarder dollar på å lage den serien :joy:.

Men seriøst, Dune er et merkevare som er like bra. På høyde med Ringenes Herre. Er jo villt at Funcom skal få lage 3-6 spill her.

6 Likes

169k views for en selfieshot av Dune location

6 Likes

Kom over denne tweeten. Som det er sagt 100 ganger før: ganske syke potensiale Funcom sitter med!

#2 already before the real publicity kicks in!”

4 Likes

Er en helt reell “risk” at et større selskap slenger noen milliarder på bordet og kjøper opp Funcom kun for å få kloa i Dune rettighetene!

2 Likes

Er det noen aning om hvor mye disse rettighetene er verdt?