Bare vent til 2020. Da kommer alle til å hause DUNE. Nå ser folk litt diffust på det, men merk mine ord: Det kommer til å renne inn poster om hvorfor alle Dune spillene kommer til å bli suksess. Men det er for tidlig enda. Bare vi som har litt lettere for å se potensialet i denne merkevaren fremhever dette som noe positivt, men i 2020 tror jeg det blir klarere for alle. Jeg foventer at flere ting skjer for å skape blest om både filmen, spillene, bøkene, ja hele universet rundt. Det vil nok dryppe mye mer i media der etterhvert som prosjektene skrider frem enn det vi har vært vant til i det siste. De må vekke den sovende giganten som er Dune fans, gamle og nye. Boka er regnet som en av de beste noensinne uansett om de har solgt mer eller mindre enn Ringenens Herre gjorde på tidspunktet før de moderne filmene ble laget.
Filmen og ikke minst Funcoms spill kommer til å bli høyst kontroversielle. Det kommer trolig til å inneholde at man tar “drugs” og får midlertidige overnaturlige “krefter”. Man skjønner hvorfor det kan bli kontroversielt. På samme måte som penis slider i CE…
Filmen er nesten en garantert suksess med den rollelista de har. “The cast of the new Dune film is the Avengers of talent”. https://www.theverge.com/2019/2/2/18207358/dune-actors-cast-film-franchise-timothee-chalamet-zendaya