Puste med magen, kjøpte selv på 17.90 i dag, går fint. overlever.
La etegilde begynne!
Hum hum hum… Jeg har både solgt og kjøpt litt idag i allefall.
Det tolker jeg som at du har kjøpt litt nå, at du ville kjøpt for så og solgt deg helt rein ser jeg på som rart
Derfor jeg skrev det i riktig rekkefølge
Han er rimelig harmløs da. Brenner seg ofte på å kalle folk som har en kritisk bemerkning for “hjelpere”.
Kan de ikke lage et spill basert på Bibelen også? Har hørt den er solgt en del, men hvem har de rettighetene?
Hvor har du forresten dette fra?
LOTR har solgt veldig mye mer enn Dune, men Dune er definitivt blant verdens mest solgte- og kjente sci-fi bøker. Finner tall på ~20 millioner for den første boken i Dune serien (mens LOTR til sammenligning er langt over 100 millioner).
Det er nok heller en av verdens mest solgte science fiction romaner, og har solgt mindre enn ringenes herre, harry potter, narnia bøkene og ett par andre.
Men omtrent like mye, eller hakket dårligere enn 1984.
Fantasy og Science Fiction er to forskjellige genrer, selv om det er en god del overlapping (noen kaller begge deler for spekulativ fiction).
Denne dumpning havde nok ikke helt den effekt, der var ønsket
Hva mener du med det?
Funcom er nummer 2 på taperlisten og ned kr 1,09 fra toppen i dag.
LOTR fikk litt drahjelp fra filmene også da.
Dersom den nye Dune-filmen blir en stor suksess så kan man nok regne med et solid oppsving i opplaget for Dune også. Som jeg faktisk selv kjøpte og leste allerede for flere år siden
Mener blot, at den sikkert var ønsket længere ned, men den sædvanlige panik udeblev
Dune har solgt mer enn det der ja men LOTR har solgt enda mer. Dune plasseres i Sci-fi kategorien mens LOTR er i fantasy kategorien.
Wikipedia
Referanser[rediger | rediger kilde]
- ^ Touponce, William F. (1988). «Herbert’s Reputation». Frank Herbert . Boston, Massachusetts: Twayne Publishers imprint, G. K. Hall & Co. s. 119. ISBN 0-8057-7514-5. « Locus hadde en spørreundersøkelse blant sine lesere 15. april 1975 der Dune ble kåret til tidenes beste science-fiction-roman. Den har solgt over ti millioner eksemplarer i ulike versjoner.»
- ^ «SCI FI Channel Auction to Benefit Reading Is Fundamental». PNNonline.org (Internet Archive). 18. mars 2003. Arkivert fra originalen 28. september 2007. Besøkt 28. september 2007. «Siden første opplag i 1965 har Frank Herberts Dune blitt solgt i over 12 millioner eksemplarer over hele verden, noe som gjør den til den mest solgte science-fiction-romanen noensinne. Frank Herbers bokserie Dune er en av de største bidragene til litteratur i det 20 århundret.»
Så har det nok skjedd ting etter dette da. Dune har sikkert også solgt mer.