Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg snakker om at når Bagger kommer her og hauser, så er det somregel fordi han vil selge litt. Kanskje det virket, kanskje noen andre tenkte, å nei du, og tryna kursen for han.

Ah, nå skjønte jeg hva du mente :wink:

Tror flere lukta lunta. Ser han er luket vekk.

1 Like

Se der ja, det gikk radig :slight_smile:

Får håpe noen gir han litt ris på børs også, da.

For øvrig en god observasjon, tror han leker med litt større volum enn de fleste antar.

1 Like

Denne karen har vært oppe på topp 10 under LMO-tiden. Han har cash nok og skjuler seg som meg i en zero-løsning.

2 Likes

Hvorfor er det slik at Zero-kontoer skjules?

Man eier ikke aksjene selv, forsikringsselskapet gjør det enkelt fortalt. Man ser bare hvor mange aksjer selskapet har totalt. Men han er stor nok til å kunne dominere en slik konto stort.

2 Likes

Tipper mye av omsetningen i dag er salg fra han. Nå blir det stille fra den kanten imens han akkumulerer til CU.

Så begynner vel hausinga igjen i mai, om han får tak i aksjer iløpet av påska/sen april…

Om det dukker opp en nykommer her med veldig god greie på Funcom/bransjen og tålelig bedøk/regnskaps kyndig, med et snev av fantasi så er det mer sannsynlig at det er han en ikke.

1 Like

Er det noen stor fordel med å gjøre dette kontra handle via f.eks aksjesparekonto?

ASK kom lenge etter “zero”-kontoen :slight_smile:

På nordnet zero kan aksjene automatisk lånes ut til shorting og få litt inntekter av det. Ulempen er at man ikke har stemmerett ved GF. I tillegg er zero bedre på utenlandske aksjer f.eks. first north i sverige som ikke kan handles med aksjesparekonto (sist jeg sjekka)

@Christian Ja, det stemmer. Kunne like gjerne tatt aksje- og fondskonto, men var zero den første type kontoen som kom?

@Alex Okei, takk for oppklaring! :slight_smile: Sikkert ikke bare jeg som lurer!

Ikke veldig mye oppnådd med ~300k dumpet ut hittil i dag - kommer vel litt mer.

Uansett, vet noen hva dette betyr?

litt artig at det rett og slett virket som om bagger ble sur etter nytt ban på TI, og solgte all funcom tvert rett etterpå?:smiley:

Det var Bagger som stod bak nicket ja. Called it.

1 Like

Neste gang han dukker opp bør vi dele ut “Bagger-Hunter” til den som spotter han først.

2 Likes

Man kan liksom stille klokka etter denne aksjen.

3 Likes

Som vanlig var jeg for rask på avtrekkeren i dag. Solgte på 17,85 på fredag og kjøpte på 17,60 i dag. Hadde ikke trodd vi skulle ned på 16 tallet igjen…men Funcom lever sitt eget liv :stuck_out_tongue:

Faen galte i helvete

Ordene du leter etter er “100k dump” :stuck_out_tongue:

1 Like