Oiiii dæven Onns har plutselig kjøpt aksjer! regner med du skjønte den Onns
Jeg forventer at Funcom klarer to publishing titler i året fra ok utviklere. Denne avtalen er for 2021, ikke 2020 og de har 0 for 2020 hittil. I tillegg så slår det meg ikke umiddelbart som dette er en top-end utvikler. Så, hvis man ser på forventningene mine før/etter meldingen så er glasset mitt halvfullt og jeg hverken kjøper eller selger aksjer på den.
Primært fordi det ikke kommer før i 2021, og en del av oss ikke tror det er spesielt kursdrivende før etter lanseringen av Funcom sine neste to egenutviklede spill.
Med andre ord, dette har mer betydning etter at vi har fått coop shooter og conan single player.
Det er positivt, men siden det er såpass langt fram i tid, så er det vanskelig å si så mye annet enn at det er bra med flere avtaler for Funcom og ellers avventer i hvert fall jeg mer info. Som jeg ikke tror kommer før om 1 år + fram i tid.
Det er vel ikke unaturlig å tro at kursutviklingen i Funcom fram til 2021 ikke styres av dette spillet, men primært av hvordan Funcom gjør det i 2020, og hva de har i pipeline på vei inn i 2021.
Men for all del, en positiv nyhet. Jeg bare vet ikke helt hvorfor denne skulle flytte kursen veldig mye.
De som får flagget sin post må huske på at det skal ikke så mange til før det blir skjult. Når forumet har 3000 medlemmer eller mer (vet ikke tallet) så betyr det ikke at “forumet” er enige med de som flagger. Holder at mindre enn 1% av medlemmene flagger vet du…
Vad jag kan se så har deras senaste RPG-titlar fått ganska bra betyg, utan att kanske revolutionera genren. Jag har tron på att Rui & Co inte går in i prosjekt där spelkvaliteten är ett frågetecken. Med Heroic’s IP-portfölj så är potentialen betydligt mycket större redan från början. Det är där Game Farms kanske största problem har legat…
Tjah, det hjelper med bedre PR, men det hjelper også med review score på over 70%, og der sliter de. Etter å ha sett scoren til MYZ og den CE har klart å få den siste måneden, så har jeg kanskje litt høye forventninger?
Ser de bruker Unity som engine, mens Funcom sin plattform er Unreal. Jeg tenker derfor at Funcom kanskje først og fremst kan støtte med assets, gameplay, IP og PR. Litt usikker på om det er nok til å få spillene de leverer over 70% fornøyde kunder på Steam?
Igjen skulle jeg kanskje bare fulgt mitt eget råd og kjøpt Funcom på 12 og sittet stille Men det blir for lav risiko for meg
(Trodde ikke jeg skulle si det om Funcom for 2 år siden hehe)
Men 2020 kommer vel både co-op shooter og singleplayer Conan? Eller husker jeg feil i farta? Det er jo store titler, mer enn det 2 MYZ-type spill klarer å dra inn, vil jeg tro.
Jeg tror det er lurt å huske faktorene som kan ligge til grunn for at spill blir som de blir. Tidspress, budsjett, dårlig kvalitetskontroll, dårlig prosjektstyring osv. Det trenger ikke være en dårlig utvikler av den grunn. Med Funcom i ryggen så stoler jeg på at de får beskjed om hva som er dritt eller ikke. Har inntrykk av at Funcom virkelig engasjerer seg i prosjektene de er publisher for.
Som et skrekkeksempel kan man jo se på hvordan Starbreeze håndterte RAID eller Deliver Us The Moon…
Ikke helt uenig, men du beskriver en svært kortsiktig tankegang. Ingen som heller har påstått at dette er stort. Men det er forskjell på å avskrive slike nyheter og det å anerkjenne at dette vil faktisk øker den fundamentale verdien på Funcom.
Min kommentar til «folkens» var retta mot de med «highly thin skin»
Det er en god beskrivelse av hvordan jeg forholder meg til aksjer ja
For de som er mye mer langsiktige er det selvsagt annerledes.
Idag har jeg faktisk bare solgt, men kvelden er ennå ung for å si det sånn.
Well done
17 snart spist opp. FØLG MED!
Der er roboten ute igjen. Hvert 36 sek kjøpes det i 600 bolker
Og du beskyldte meg for BAIS når jeg sa det ikke var en kjempenyhet?
Jeg tenker dette har mer å si for hvordan Funcom gjør det de neste årene enn dagens publishing nyhet btw. CE er nå estimert 30% over launch peaken på google trends.
Tycker inte att snitt-scoren ser så dålig ut:
Heretic kingdoms (2014) | RPG | 74 % |
---|---|---|
Vikings (2017) | RPG | 66 % |
Shadows (2018) | RPG | 77 % |
(metacritic.com) (PC) |
Potentialen finns där, jag tror en starkare IP hade tagit försäljning & score till nästa nivå.
När det är sagt så har jag inte testat spelen själv. Det blir inköp av Shadows: Awakening ikväll. Så får vi se om jag hinner ta några pauser i Division 2
Du sjekker metacritic i stedet for Steam reviews? Hvorfor?
Ok folkens, sak og ikke person!
En post som rapporteres av ca 3 stk skjules automatisk. Så kommer en admin å bekrefter at den skal være skjult evt at de som rapporterte den tok feil