Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Du tenker på når de langsiktige her inne får høre hvor heldige de er som har kjøpt aksjer i et så solid selskap som Funcom, samtidig som en selv sitter og trader kursen til helvete? Det er kos. :smiling_face_with_three_hearts:

7 Likes

Du har kanskje rett i at det er en dårlig oversettelse og at det er et spill utenfor IP’n. Men Kultnavnet ble patentert av Cabinet i 1996, så man skulle tro at Games Farm ikke kunne bruke det uten tillatelse.

:joy: Vært i Funcom noen år…så har sett noen asp-fartshumper kan du si​:confounded:

Kult rollespillet kom i 90-91 av av eventyrspel/target games som nå går under heroic ip

Tja, han ble jo overlesset med likes og beundring hver gang han skrev noe her. Så kan hende han kommer tilbake med noen visdomsord snart, hvor han bedyrer at han omtrent ikke trader og sitter langsiktig.

4 Likes

Dette forteller meg bare at det her er fond og andre storkjøpere som fremdeles ikke er ferdigkjøpt. HODL

Han trader ikke. Han jobber bare for å få et bedre snitt…

6 Likes

Skjønner jo at når aktiviteten i tråden her plutselig minkes så var man i minus igjen gitt.

3 Likes

Trykk på ignorer kurs knappen, når den snur så går kursen fort 2-3 kroner i en smell, prøv å få fatt i mer penger fremover. Nå frem mot det potensielle glansåret 2020, handler det litt om det samme som i utbytteaksjer, ha mest mulig til en fin snittpris. Stay strong & Stay Long (med 90%) :sunglasses:

2 Likes

Snittet og beholdningen blir bedre og bedre så det er jo forsåvidt greit det. Men skulle dog gjerne tatt ut litt avkastning til en forandring også når kursen (i mine øyne) burde vært høyere. Å sitte stille hele tiden og konsekvent “snitte ned” for å se urealisert tap øke er ikke så forbanna morsomt heller >_>

2 Likes

Det suger balle, men man har heldigvis ett valg, være med eller selge og kjøpe is for pengene.

Jeg fikk innlegget mitt idag skjult fordi jeg skrev at det var rart at det ikke kom en dump på den meldingen vi fikk inn imorges. Vel jeg fikk delvis rett da og skjønner ennå ikke hvorfor det jeg skrev ble så til de grader reagert på. Men det er herlig å ha rett allikevel

3 Likes

Gratulerer.

Men det var jo bare en spøk, ikke noe du mente alvorlig? Synes du kan bestemme deg nå. :wink:

2 Likes

Vel de fleste har jo fått med seg at man det siste året har fått dumper i fanget etter meldinger. Jeg prøvde kun å poengtere for de som ikke har fått det med seg. Men for all del. Jeg skal holde kjeft.

Vel, i posten etterpå sa du at det bare var kødd og lurte på om folk ikke tålte en spøk. Så nå sier du at det ikke var en spøk? :wink:

2 Likes

Ser høyere bunner siden februar jeg. Spennende å se om 18 brytes på 3de forsøk.

Samme lille ekstrabevegelse ned som når kursen var midt på 15-tallet, bare en krone høyere opp.

Hvis noen fulgte med i går fikk man jo bekreftet et av de sterkeste kjøpssignalene man får i Funcom :wink:

Tror ikke 18 holder mer enn et forsøk eller to til i all den tid det fortsatt akummuleres av Storebrand mfl.

4 Likes

Bare vent. Nå kommer sjefs hausseren snart. Har vært stille fra han på nedgangen :roll_eyes:

Når det går ned uten grunn, som vanlig, så er det ingen grunn til å selge, men kjøpe mer, fordi det snur så lenge caset er sterkt. Når det går mye opp uten grunn, som vanlig, kan man selge litt om man vil. Sitter man i ro kan man reise ut en tur og spise is.

5 Likes