Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Noen fikk nå brent fingran idag

2 Likes

Inte kommit nån ytterligare info ang årsrapport i morgon? Jag skulle ju gissa kl 20 på twitch, men hade varit fint med ett officiellt uttalande :+1:t2:

Fy fan det er deilig å se at den snudde, nå skal jeg ut og nyte en is som Paddy foreslo!

12 Likes

Virker på enkelte som om Funcom fortsatt er i konkursfare. Hvorfor stresse med 1-2 kroner opp eller ned?

Ta det med ro litt da. Slipp en fjert.

Hvem er sjefshauseren? Meme generator, moderator eller Morti? :blush::blush::blush:

11 Likes

Kommer seg i FUN

2 Likes

Koselig å se at Funcom fikk en litt mindre tilbakestående avslutning enn utviklingen gjennom dagen :slight_smile:

6 Likes
9 Likes

…nok et nytt

Og flere skal det bli!

5 Likes

Noen som har oversikten over kommende spill tilgjengelig?

Ref Dune og filmen som kommer. Så Aquaman nå i dag. Synes ikke filmen og Momoa var så dårlige. Litt over average vil jeg si.

Mer en nok av Marvel og DC blockbusters med dårligere innhold og skuespill imo.

Fikk litt mer trua på Dune filmen.(var også skeptisk til Momoa) Suksess får vel litt ringvirkninger for Funcom🙂

Personlig synes jeg Momoa er teit og ganske ubrukelig på lerretet. MEEEn han drar inn cash og Dune filmen kommer til å gjøre det ok pga han.

Så da er vi positive ;D

2 Likes

Logiske triggere i nær framtid:

1. Kvartalsrapport Q1 23. mai.
  2. Lansering Conan Unconquered 30. Mai.
  3. Funcom på E3 - spillbar moons of madness / trailer coop shooter spekulasjon? 11. Juni.
  4. Mutant Year Zero Retail / Nintendo Switch lansering 25. Juni.
  5. Gamescom i Tyskland (mer info moons of madness? prising? spillbar demo?) 21. August.
  6. Kvartalsrapport Q2 26. August.
  7. Lansering Moons of Madness på Halloween 31. Oktober.
  8. Kvartalsrapport Q3 12. November.

Senere antar jeg spekulativt at coop shooter kommer Q1-Q2 2020 og at conan single player kommer Q3-Q4 2020.

14 Likes

Sier bare Dennis Villeneuve :wink:

8 Likes

Skuespillere “spiller liten rolle” imo, det er han som styrer skuta som definerer hvor bra eller dårlig det blir. Dennis har noen titler på listen og kanskje tidenes trilogi i Sicario filmene, edit: ser han kun var med i første, men dog…

bilde

8 Likes

Ler så jeg griner :smiley:

11/04-2019 08:00:00: (FUNCOM) Funcom N.V. publishes its 2018 annual financial statements

8 Likes

En FRYD å lese! :slight_smile:

Brygg deg en god kopp kaffe og begynn på Letter from CEO.

10 Likes

Tok en kjapp titt på tallene og ser ut som det er gjort en endring fra Q4 sitt “Accumulated” resultat.

Net financial items var der -2496 mens det nå er -1927. Dette ser ut til å skyldes at ca. differansen er flyttet til Exchange differences on translating foreign operations.
Gjør at “Result for the period” er forbedret til 6 618 fra 6 048 mens "Total comprehensive income for the period " forblir den samme på 5 110 .

Jeg greide ikke å se i farten at det var gjort noe med skatteføringen. Så likt ut såvidt jeg kunne se.

4 Likes

13 prosjekter gående

…the Company has ongoing development work on eight other existing games or
prototypes for future games.

15 Likes