Petroglyph
“Dune Unconquered”
Jeg holder faktisk åpent at dette kan slippes på tampen av 2020. Funcom fikk tross alt Legendary-avtalen gjennom Petroglyph, og at sistnevnte har MYE ferdige ressurser og rammeverk å bygge på er sikkert. Ville vært hårete hvis et nytt Dune RTS kan komme fra sidelinjen og ca. matche filmpremieren.
I latskapens navn.
Dune 2.
Dune 2000.
Dune 2020.
Jeg tror Dune RTS er nærmere enn det folk tror.
Og de som tviler… se litt på Conan unconqured. og produksjonstiden.
Jeg er sikker på at MYE av nettverks koden kan resirkuleres og generelt veldig mye av spillet.
Tipper de sitter å lager grafikk allerede.
Håller helt med! Jag både tycker det ska va & tror det är en annan IP än Conan
Q1 23.05 før den tid også
Jeg bruker Blizzard og Jagex-kjøpene som eksempel på at dette skjedde, og utviklingen av EA games, Epic Games, med flere. Hvorfor tror du det ikke er vanlig praksis? En av de få store sjangerne hvor dette ikke er utbredt er MMO Survival-spill som ARK, CE, Rust osv. I den sjangeren er ikke oppkjøp av de store aktørene vanlig. Men i MMORPG, Mobile, Battle Royale, Moba-sjangrene er dette vanlig praksis når spillene ikke har microtransactions fra før. Enten kjør microtransactions fra starten av og ikke bli kjøpt opp(Riot Games, Epic Games, EA osv.), eller ikke gjør det og bli kjøpt opp for så å få det innført(Blizzard, Jagex osv.).
Jeg sier ikke at det er uvanlig, jeg sier at jeg anser det som direkte galt å anta (slik du gjør) at Funcom ikke er en oppkjøpskandidat fordi de ikke har en stor del av sine inntekter knyttet til mikrotransaksjoner!
Nei, jeg sier at de har feil type spill for å bli kjøpt opp. De trenger spill som passer til microtransactions og så ikke innføre dem selv.
Det blir jo semantikk / to sider av samme sak.
Funcom sine i) IP’er, ii) pipeline, iii) finansielle situasjon og iv) prising gjør selskapet attraktivt for større aktører på kjøpern. Mikrotransaksjoner anser jeg altså som vesentlig mindre viktig enn de 4 variablene jeg viser til.
Helt i orden at du er uenig
Edit:
I det hele tatt er det en strategisk styrke for store, internasjonale spillselskaper å ikke knytte seg for hardt til mikrotransaksjonsmasten. Dette er en trend som har blitt stor, men som allerede har havnet under litt press og som raskt kan bli reversert.
Å ha produkter i en spillportefølje som også genererer rene inntekter per solgte kopi, vel, det gir god strategisk mening for de aller største. Ikke bare (umiddelbart) finansielt, men også i en omdømmedimensjon (dersom kritikken mot mikrotransaksjonsmodellen øker ytterligere).
På lik linje som ungdommen idag begynner å bli mer og mer miljøbevist. Blir gamere mer og mer bevist på spill / aktører med microtransactions bakgrunn.
Bak kulissene er det økt politisk debatt rundt lootboxes osv, dette vil snart straffe seg for de store aktørene som har presset opp aksjekursen med slike verktøy. At Funcom stort sett har utelukket denne praksisen kan bli en fordel going forward / liten politisk risk?
Ja, det skal IKKE undervurderes hvor mye kred selskaper som Funcom får pga at de holder seg unna mikrotransaksjoner og andre pay2win mekanismer! Dette blir lagt svært godt merke til og det er som sagt her en god del ting som rører seg i denne sammenheng om dagen!
Gode gamle!
Edit: Burde lagt på en ekstra null eller fem - makan til volumer som utveksles nå
Pæn fart på omsætningen.
Er det aktier der bytter konto. med samme ejer.
200K på 5-10 sek
Ja helt enig i at det er positivt for spillerne og spillene sin kvalitet, og at Funcom får godt rykte blant sine kunder pga dette. Snakker ikke imot det i det hele tatt. Det jeg sier er bare at sjansen for at Funcom blir kjøpt opp av et kinesisk selskap i nærmeste framtid er veldig lav fordi de ikke treffer oppkjøpskriteriet som har vært viktigst for de siste store oppkjøpene i spillbransjen: Monetization through microtransactions. Tror også Rui ikke ville akseptert et salg på det premisset. Han har gode verdier ser det ut til som er relativt nært kundebasen, men styret sier jo klart at alle relevante tilbud på selskapet vil gis videre til aksjonærene med en anbefaling fra styret. Og da er spørsmålet: Ville norske aksjeeiere takke nei til et godt tilbud på bakgrunn av moral? Tipper ikke det. Så hvis tilbudet hadde kommet etterhvert, så ville det nok gått igjennom. Spesielt etter NAS-fiaskoen.
- Tror ikke et tilbud vil komme før de har populære spill som treffer microtransaction-segmentet
- Om et tilbud kommer tror jeg ikke aksjonærene kommer til å si nei til at microtransactions blir innført bredt.
Vi får sjå, som vanlig
Noen som har fulgt med på kveldens stream? Ble det sagt noe spennende?
10 minutter til de begynner
“Building Competition and Upcoming Content”