Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det vil si de 919k aksjene som er synlige i topp 20 listen og da er ikke aksjene til ASP invest, Dichesbuen AS, Zero kontoer, lakeier og andre “She males” tellt med…

Tror det fort kan være snakk om 1500k til 2000k totalt som ASP har tilgjengelig når han er fullt lastet…

2 Likes

Lenge siden vi har sett et slik anti-rally!

ASP var ikke død.

2 Likes

Lenge leve…nei håper han blir silet ut snart.

1 Like

IPene som Funcom besitter vil være en competitiv fordel? Kanskje den største mtp CE.

Hjelper jo lite når alle gladelig selger aksjene tilbake.

Aksjen faller jo nesten som at den er konkurs. Makan til idioti skal man se lenge etter. Blir den presset ned for å utløse teknisk salg?

Nærmer oss dette antallet med stormskritt.

1 Like

Sitatramme

Ja det er bra det er flere seriøse innvestorer og fond på vei inn slik som Core Ny Teknikk og Storebrand. Uten dem hadde nok kursen vært nede på 11-12 tallet enda…

Jaja, mye omsetning da! Blir vel med i OBX-indeksen til høsten :sweat_smile:

1 Like

ASP hadde 920k aksjer pr listen igår :wink:

1 Like

Vi tok ut en top 200 liste. Ingen av de selskapene du nevner over var representert der :wink:

2 Likes

Ok, men hva med Zero kontoene?
Mener du at det er andre aktører enn ASP på gang?
Kan dere legge ut 200 listen på innsider delen?

Vel her var det mye frustrasjon, hvorfor er ikke lett å vite. Alle vet at aksjen har en trojaner som gjør dette oftere enn man kunne tro, så dette er business as usual.

Leverer Funcom fremover blir slike useriøse momenter begrenset og luket bort av seg selv, det er vel derfor man også sitter i aksjen på sikt.

Kortsiktig og uviktig støy, litt som bråket fra naboen en fredagskveld. Ignore :sunglasses:

3 Likes

Nei det er heller ikke et CA. En IP er bra å ha og en stor fordel for funcom, men det er ikke CA. Det er fordi noen andre sitter på IP med mye større verdi og mer kjent enn funcom sine.

At jeg faktisk må sitte her og forklare at Dreamworld er Funcom sitt CA når Funcom nettopp selv har konstatert at Dreamworld er selskapets CA er bare helt utrolig. Jeg hadde ønsket at vi kunne bli ferdige med det, konstantere hva Funcom sier selv og gå videre til å diskutere hva det er som gjør Dreamworld til CA, hvorfor Funcom mener det er det som gir dem CA, hva det betyr for funcom fremover og hvordan dette gir større sjanse for suksess.

Ja i går var det visst fundamentale forhold som plasserte kursen der den var. I dag er det visst ASP. Jaja, det snur fort!

3 Likes

Jeg håper du kan noe om dette og ikke bare støtter meg fordi du liker hausing og er Bagger :wink:

2 Likes

Funcom melder på Facebook om ny Twich/Youtube stream i kveld:

Klarer vi å toppe taperlista i dag? Kom igjen da!

5 Likes

Bør klare 10%

Litt off-toipic. 8940 lesere som har opprettet bruker. Overraskende mange! Så jeg finner trøst i at det bare er ca 5 personer som har argumentert i mot meg :wink:

Skal forklare litt til:

I kronologisk rekkefølge:

1. Funcom satte seg ned da de skulle endre strategi for å finne ut hva som er deres Competetive advantage er. Det måtte de begynne med for å finne ut hvilken strategi de skulle velge.

2. Da de hadde blitt enige om at Dreamworld engine er deres Competetive advantage og hvorfor (se årsrapport) kunne de velge strategi.

3. Dreamworld lar Funcom operere med større fleksibilitet i forhold til hva man kan lage/tilby, raskere produksjon av spill og en mer stabil produksjon og oppdateringsprosess hvor det er få overraskelser. De lager altså spill raskere enn andre pga Dreamworld, har et større repertoar som gir de muligheter til å lage features som ikke vanligvis kommer sammen med den spillltypen de lager pga Dreamworld. Og de støter på færre ukjente variabler enn andre selskaper pga Dreamworld. Det gjør Funcom i stand til å raskt lage prototyper av spill og få de opp og gå i tidlige stadie slik at man kan teste spillet skikkelig allerede helt i starten av produksjonen.

• En motor som tåler ekstrem datakapasitet “backend”.
  • Sikker server teknologi - vi vet at sikkerhet er viktigere og viktigere.
  • Tilpasset “feature support” for Unreal Engine 4.
  • Cross platform server technology
  • Cross platform support og infoinnhenting fra live games. Hva som krasjer og hva som fryser osv.
  • Bygge et fundament for nye ytterligere funksjoner for sine nye og gamle spill. Tilrettelegge for nye salgsplatformer og andre spesifikke platformer.
  • Har gjort mye arbeid for å optimalisere deler av Unreal Enigne for Funcoms store multiplayer spill.
  1. På bakgrunn av dette skreddersydde Funcom sin strategi til Dreamworld og bestemte seg for å lage flere spill raskt og heller investere mer på de som lykkes.

2. På bakgrunn av dette har de valgt Steam som sin salgsplatform på PC. Der tåler kjøperne mer feil i spill enn de gjør ellers. Folk er vant til å kjøpe og spille spill som ikke er helt ferdige/er store og lange.

3. Det har påvirket prissettingen av spillene.

4. Det styrer hva Funcom velger å legge vekt på i sin kommunikasjon med spillere før salgslansering. Ting som Webbrowser ingame, mods, multiplayer online open world osv.

5. Det påvirker hvilken type spill de lager, hvilke features spillene skal ha og hvor komplekst de vil at spillet skal være.

6. Det styrer kort og godt alt.

Det er derfor jeg ikke gir meg på dette. Fordi dette er viktig å forstå. Når man forstår at Dreamworld er noe unikt og noe som gir funcom fortrinn foran konkurrenter så forstår man hvorfor man skal kjøpe Funcom. Ingen andre har Dreamworld. Man skal ikke selge Funcom fordi man ikke har tro på ett produkt når selskapet skal gi ut 12-15 produkter de neste få årene, med mindre man er kortsiktig i sin handling. De retter jeg meg ikke i mot. Det er derfor vi har en Teknisk tråd.

Dreamworld muliggjør produksjon av mange spill på kort tid. Dreamworld muliggjør strategien. Dreamworld muligjør features som andre spill av samme type ikke kan tilby.

17 Likes