Sitronen skvises kanskje noen vil selge
Jeg kan tenke meg at en haug med smarte teknikkere selger nå fordi “signalet” tilsier det. Jeg har sagt det 1 million ganger før, stort volum må til for at TA skal fungere “optimalt” ellers kan vi få en situasjon vi så fredag. Har du 0 forhold til det fundamentale, ja da selger du vel nå da? Så går det til onsdag neste uke eller noe rundt der, så ligger vi laller over 17 igjen
Kan godt hende det er din aksjon som ga peaken klokken 16 i går. Spørsmålet er jo om du i hovedsak har vist at Google trends lett kan manipuleres eller at interessen er ekstremt lav?
Når interessen er nær null skal det jo lite til å påvirke resultatet, Jeg synes generelt ikke timesnivå er så interessant så om en 2-3 dager vil man jo kunne se om det gir merkbart utslag på litt lengre grafer og kunne sammenligne med noe annet som kan si noe om nivået.
Jeg tror UC er avhengig av at streamerne plukker det opp og da kan alt skje. Dead by Daylight f.eks. for å ta noen av de store suksessene var interessen helt dødt helt til streamerne begynte å spille det. Da eksploderte interessen over natta. Litt mindre spill er nok avhengig av slik eksponering i dag for at gamerne skal oppdage det.
Hvorfor selger folk til knapt 16 kr? er jo bar een liten måned til CU!
Sitatramme
Det er bare ASP som holder på med å trigge Stop Loss, og som selger til “seg selv”, venner og slekt…
Dvs. kjent handlemønster ved ASP sine Funcom dump’er…
Ikke alle aksjer som er velsignet med et helt eget hustroll! Finnes det noen andre aksjer hvor en enkeltaksjonær så åpenlyst har fått lov til å manipulere kursen i åresvis?
Jeg tror det er flere enn han på top 40 som leker seg
Ikke som jeg kjenner til. For å lykkes med dette må det være en litt mindre aksje. En kan jo lure på hva volumet i funcom ville vært uten han. skaper volum, det skal han ha.
Er det noe som har bidratt til å gjøre denne aksjen illikvid, så er det vedkommendes herjinger de siste par årene. Nå er det kun volum de gangene det skal kjøres opp, eller ned - med veldig få unntak.
Og nei, det er ingen andre på topp 100 - 200 som holder på slik.
Jeg vet nå ikke det. Han har fått opptil flere mini-me’s som prøver å følge ham. Også her inne.
Det vet vi, fordi det har blitt tatt lister regelmessig - til dels i 2018, og i alle fall i 2019.
Mer presist: Ja, det er flere som flytter 10 - 30 med jevne mellomrom, men det er ingen som flytter 500 - 1000k+ aksjer på ukesbasis.
Han er jo grunnen til at mange ikke ønsker å sette penger i Funcom. Måten aksjen pumpes og dumpes skremmer bort veldig mange mer seriøse. Så da sitter han og sender aksjer mellem sine egne kontoer og lurer de få stakkerne som har sett sparepengene sine i Funcom og som enda ikke har lært de spesielle reglene i denne aksjen.
At kursen til et selskap som Funcom styres etter dagsformen til en person er helt utrolig at går an.
Ja jeg er helt enig og har skrevet det flere ganger, men han har funnet sin nisjeaksje og teknikk som fungerer og kommer til å holde på så lenge millionene triller inn på konto med tradene sine.
Eneste trøsten er jo at intervallet han får jobbe i er økende.
Men hver gang han kjører et sånt stunt så går aksjen inn i dvalemodus i en uke eller to.
Det at han blir kontinuerlig diskutert her hjelper nok godt på å skremme folk.
Man trenger ikke lese her for å skjønne at det er noe spesielle forhold med Funcom aksjen…bare å se på kursen over tid det. At en så avgjørende faktor blir diskutert på et forum med så mange funcom aksjonærer er ikke så veldig rart.
Ville vært rart å ikke diskutere årsaken til at kursen med jevne mellomrom stuper, tilsynelatende helt uten grunn.
Helt enig og dette bidrar til å skremme vekk folk.
Det er ASP som skremmer vekk folk. Ikke det at man diskuterer ham.