Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Forventer vel egentlig ikke, men hvorfor ikke? 2020 er mindre enn 7 mnd unna. Så leste jeg denne

1 Like

Når de først er der, så ville jeg snakket om begge spillene.

2 Likes

Vel, se listen over annonserte studioer på PC gaming show, så skjønner du at der er sånn 2min pr.

1 Like

Men tror vi på lansering av multiplayer shooteren i Q1? Da passer det med mer info om det spillet også. De får jo treffe bransjefolk og spilljournalister i flere dager selv om de bare får 2 min i spotlightet. Hvor ofte er det E3 i LA liksom? Er jo slett ikke sikkert jeg har rett, men jeg håper det.

4 Likes

Første side i kveld og.
MYZ #25

4 Likes

Det er som regel store titler de viser fram PC Gaming Show. Tviler på at det MOM som skal vises fram der.

Tom Ohle booker avtaler

For øvrig varer det over 2 timer, så det er nok av tid å ta av. Her er fjorårets show:

6 Likes

Jeg tror ikke vi får noen dato enda fordi

1. Der er fortsatt for langt frem til at man er helt trygg på når spillet er 100% klart.
  2. Man ønsker å se an når større spill slippes i det intervallet som er aktuelt før man setter en dato.

Hadde vært morsomt med informasjon om Coop shooter spillet men jeg tror mest på at de fokuserer på neste spill og dermed MOM. Er jo en fin anledning å vise hvordan Funcom og SWL universet har blitt merget inn i det opprinnelige MOM spillet. Egentlig litt spent på hva de har fått til.

2 Likes

CE har forresten bedre CCU enn søndagen etter forrige f2p.

Edit: 28 og 35.

17 Likes

Hvilke forventninger til CC er priset inn i aksjen nå? For meg virker det som at det er null forventninger til CC. CC kan fort bli god butikk. Etter det jeg kan huske har Funcom 100% av inntektene her? Petroglyph er bare leid for å lage spillet, stemmer ikke det?

2 Likes

Så vidt jeg kan skjønne er det som du sier ingen forventninger til CU. Svenskene forventer total flopp og knapt 30.000 solgte i hele 2019. Her inne er også forventningene (veldig) lave.

Vi kjenner ikke avtalen, men kan legge til grunn at Funcom får 100 prosent av inntektene inntil prosjektet er break-even, og deretter får brorparten av inntektene ut spillets levetid.

Personlig tror jeg CU vil overraske (svært) positivt - spillet omtales konsekvent som både morsomt og robust, har co-op og sikter seg inn på en helt spesifikk nisje. I tillegg får man mer RTS-dybde, og et kompetitivt element gjennom muligheten til å utfordre andre spillere.

Skulle CU finne på å legge seg høyt på Steam GTS burde aksjen gå ditto høyt.

PR ser ut til å begynne ~28. mai.

8 Likes

Haha seriøst 30000 i 2019 fra redeye? Da får vi i såfall en kraftig oppdatering av de. Forventer minst 500k CC i 2019

Mente svenskene sitt Discord-forum (nærmeste man kommer svenske “TI”) :slight_smile:

Her er for øvrig RedEye:

2 Likes

20/05-2019 14:00:08: (FUNCOM) Presentation of First Quarter 2019 Financials

4 Likes

Conan Exiles på Tesla soon™ ?? :joy:

2 Likes

For de som mener at CU skal selge godt, og samtidig mener at lite av mcapen på 1,4 milliarder ikke tar dette til betraktning: Da finnes det vel ikke noe bedre enn at du får muligheten til å kjøpe for alt du kan før markedet priser selskapet mot fair value?

Ser ikke problemet. Er isåfall bare å vente.

1 Like

Noen som har sagt det er et problem?

@havana12 ikke noe særlig å sitte long i 3år+ i en aksje som blir tradet i hjel av dumpekongen. Noen synes kanskje det hadde vært mer attraktivt å sette de pengene i en annen aksje i mellomtiden.

6 Likes

Jeg har åpenbart timet bestilling av Tesla bra😂

1 Like

Jeg har ikke nevnt noe om de siste 3 årene? Jeg nevner kun CU, hvor en del poster har vært om dets muligheter og at markedet ikke priset det der det bør prises. Vi kan være enige om at dumpingen ikke har vært positiv for langsiktighet ja. Jeg nevner kun CU.

Du kan ikke dra ett sandkorn opp av sandkassa og bedømme hele sandkassa basert på det.

1 Like