Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg tror Paddy var sarkastisk/ironisk🙂

Tror han langet ut mot det nye verktøyet som sier ned.

Nå har jo TA vært rosenrød og signalisert at vi skal over 18 og videre et par uker, uten at det slo helt til, så da kan vi jo håpe det samme nå som TAen (kortsiktig) sier andre veien

1 Like

OK, beklager i så fall! Men slike helomvendinger har vi sett maange av, så ikke godt å vite alltid.

1 Like

Når jeg ikke er positiv til Funcom lengre, da blir det tyst fra meg

7 Likes

4 Likes

Funcom kommer til å gå opp og ned, men så lenge de positive resultatene fortsetter vil den langsiktige trenden være positiv. Ville ikke hatt stop loss i Funcom, med mindre man tror de skal lansere noe ræl. Synes de har vært relativt flinke til å finne populære sjangre, så tror ikke det blir et problem. De velger det som gir gevinster og har manøvrert seg fint unna falske hyper de siste 3 årene.

27/05-2019 15:50:12: (FUNCOM) Annual General Meeting of Shareholders

27/05-2019 17:25:11: (FUNCOM) Conversion of Funcom N.V. to Funcom SE

4 Likes

Kostnadsbesparelse på vei :ok_hand:

1 Like

Har vi noen størrelsesorden?

:money_mouth_face: Noen som vet noe?

13 Likes

Har etterlyst dette flere ganger. Blizzard har suksess med dette. Spennende at de prøver seg med dette nå!

1 Like

Kan de som kan si noe mer rundt muligheter dette gir i tilfellet Funcom?

Edit: tenkte mer i retning skattemessig osv i fht feks zpx oppkjøp osv, har det noe å si når de er i Nederland?

Funcom har jo gjort dette tidligere ( f.eks med The park / TSW ) så ville jo vært rart om de ikke benyttet seg av dette nå også.

3 Likes

Krysspromo CE-CU bør ikke undervurderes.

6 Likes

CE - CU er det åpenbare ja. Og Conan Single player når den tid kommer.

SWL - MOM er også en mulighet etter hvert siden det er samme IP.

Nå behøver jo ikke slikt være samme IP selvsagt men føles mest naturlig.

2 Likes

Hvordan kan en krysspromo se ut?

Kjøp CU og få med en dlc i CE feks?

2 Likes

Mange muligheter, men hovedvarianter er gjerne:

• Markedsføring av CU i CE (typisk åpningsskjerm / hovedmeny) med bannere, linker mv.
  • Direktemarkedsføring rettet mot eiere av CE (e-post og SOME)
  • «Kjøp CU og få XYZ som (kosmetisk) bonus i CE» deals

Jeg håper og tror Funcom benytter seg av samtlige.

Man er nødt til å benytte seg av mulighetene som finnes i at noen millioner potensielle kjøpere allerede har kjøpt et spill i egen Conan-IP :wink:

8 Likes

Ikke allverdens. Men enklere selskapstruktur.

er nok noen hundretusen som spares i året på at de slipper å rapportere til NL.
( dog er de ikke helt der enda).

1 Like
  1. Alle eiere av spill A får mail om å kjøpe Spill B.
  2. Alle eiere av spill A får rabattkupong på spill B som kun kan benyttes på deres personlige steam. Dette er gjort ganske mye blant andre utviklere.
  3. Alle som kjøper spill B får ingame items i Spill A. ( dette gjorde de på The Park og det solgte MYE).
10 Likes