Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Starbreeze (B) er opp 15% i år. Tipper aksjonærene der er storfornøyd. :roll_eyes:

4 Likes

Tja. Slik interessen er for Funcom nå så kan nok CU være limt til førsteplassen uten at det påvirker kursen.

2 Likes

Jo, det hadde påvirket kursen ettersom det hadde vært vesentlig bedre enn estimert av bl.a. Redeye :stuck_out_tongue:

Det vil vise seg.

Interessen er der, men “alle” ser vel an hva sjefen m/undersåtter foretar seg, ingen vits i å kjøpe seg inn for høyt må vite.

2 Likes

MYZ og CE har vært klistra på topp 25 med flere versjoner uten at det har betydd det spøtt for kursen.

2 Likes

Hadde ikke MYZ og CE gjort det bra i år, så hadde vi vaket rundt 13-tallet, så der er jeg helt uenig. :stuck_out_tongue:

EDIT jeg trodde CU kom til å være noe jeg hadde mer troen på og MYZ/CE noe jeg hadde mindre troen på, de har basically flip-floppet, men totalen er at jeg er mer positiv enn jeg var i januar.

1 Like
  • ASP
3 Likes

Kom igjen, da.

Det er ingen grunn til at Funcom skulle stått i 13 dersom ikke MYZ og/eller CE leverte over forventningene hittil i 2019.

Mulig?

Neppe, men kanskje. Det hadde i så fall handlet om alt annet enn fundamentale forhold.

2 Likes

Nå er du latterlig negativ

3 Likes

Hadde ikke ASP rævkjørt aksjen gjennom hele fjoråret og frem til nå, så hadde vi ligget på 20+ i dag.

2 Likes

Uten at CE og MYZ hadde overrasket positivt hadde q1 fort blitt rimelig rødt. Kunne fort fått en sterk nedgang da.

1 Like

Hadde de levert dårlig burde vi vært på 17 ikke 13. Nå burde vi vært på 20

2 Likes

20 er egentlig lavt, burde vært høyere.

3 Likes

Hva med å ta utgangspunkt i hva som er realiteten?

3 Likes

Man kan gjøre begge deler: nevne den rosa elefanten óg forholde seg til realiteten :slight_smile:

Har man forståelse for førstnevnte er det lettere å manøvrere sistnevnte.

1 Like

Realiteten er at momentum er blitt stoppet av ASP flere ganger og uten det hadde kursen vært 20+. Ved et rødt Q1 KUNNE kursen falt endel, men ikke til 13.

Redeye Base er 19.5 og Bull 31.

Vil si med Q1 og alt som skjer er vi ganske Base +

Vi får vente på Pareto sin analyse neste uke

2 Likes

En person med aksjer: aksjen burde vært 25 nå. En uten: er du helt fucka i hue, den burde heller vært 12. En trader som akkurat har solgt: kan fort gå til 12 nå, en motsatt kjøpt: nå ser jeg fort for meg 18 og noe. Papiret er ødelagt! :facepunch: :yum: Selskapet derimot, gjør ALT rett! Stikker ut en tur, har en gråstein jeg skal prøve å overbevise om noe…

5 Likes

Trenger bare en institusjon som skal inn så går toget igjen. I min bok øker sannsynligheten for det hver dag funcom spader inn penger og viser at strategien de har fungerer.

2 Likes

Hva tror du Jebsen hadde sine aksjer hadde gått for om de hadde blitt solgt i dag?