Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Pressfire är snäppet mer lyriska:

5 Likes

Jo mer penger som renner inn i den gjeldsfrie Funcom-kassa, og jo flere spill som bekreftes i pipeline, jo lavere står kursen når nytt spill lanseres :sunglasses:

7 spill under utvikling, og både CE og MYZ leverer et bedre 2019 enn forventet. Allikevel går aksjen nedover fordi :sheep: (les: TekInvestor) lar seg gjete nedover - iblant helt på egenhånd.

At ikke kursen fikk anledning til å etablere seg over 18 skyldes ene og alene at aksjonærmassen går på tomgang og fiser opp og ned innenfor gitt streker.

Funcom sitt volum = TI + én vestlending. Hadde det ikke vært for Calle hadde kursen vært langt under 15 i dag. Tenk litt på det.

I dag slipper Funcom enda et nytt spill. Volumet er ikke 1/3 av MYZ, og ikke 1/10 av CE, til tross for at aksjen aldri har hatt mindre risiko og/eller større oppside.

Snakk om å være sin egen verste fiende, folkens :heart:

10 Likes

Tror makroen drar oss ned i dag.

Funcom faller ikke noe mer en alt det andre.

Blir en spennende helg. Oppsiden er stor.

1 Like

Forventet salg av CU er vel ikke 1/3 av MYZ, og ikke 1/10 av CE engang, så det vel ganske logisk at interessen er heller laber? Mens CE releasen var helt avgjørende for Funcom sin økonomi framover, så kan CU lansering floppe fullstendig uten å flytte kursen mer enn en krone eller to.

Cash er vel forventet ned i løpet av 2019? Opex+investering-nedskrivninger i Q1 var et par millioner dollar over inntektene.

1 Like

Ingenting av det du skriver er feil - jeg bare løftet blikket litt.

Tror både du og andre ser poenget - interessen, volumet og prisingen av Funcom har ikke fulgt reduksjonen av risiko, økning i pipe og finansiell robusthet :slight_smile:

Det store bildet er en del av “fakta”.

1 Like

Jeg har ikke kommentert konklusjonen din, for jeg er jo enig i det store bildet, men er jo greit å holde seg til fakta. Funcom investerer tungt i framtiden nå, og forventer å få betalt i 2020 og utover. :slight_smile:

EDIT Jeg er forresten ikke heeelt sikker på at 2019 blir negativ når det kommer til cash flow, det kommer jo litt an på CE, MYZ, MoM og CU i Q2-Q4.

EDIT: jeg tenker jo litt at prisingen av Funcom er på vei oppover, men at man kan bli lurt litt av at toppene er lavere enn før, men bunnene er veldig mye høyere.

HL = Higher Low
HH = Higher High
LH = Lower High

4 Likes

Er jo greit å merke seg at nesten alt faller idag, inkludert masse gaming.

Både SF og pdx faller mer enn funcom.

Har du en forklaring på “Changes in working capital” i Q1?
Hva var det som gjorde at denne ble såpass stor?

Hehe, ja Funcom har det med å slippe spill samtidig med markedskrakk.

CE = Kina “forbyr” dataspill og sektoren krasjer.
MYZ = Makrokrakk
CU = Årets rødeste dag på OSE

Som @anon80503862 sier, så er Funcom-launch den beste indikatoren man får på når man bør shorte indeksene :sunglasses:

12 Likes

Working capital represents the difference between a firm’s current assets and current liabilities.

Fra Q1 2019
image

image

Er det kanskje endringen i Lease liabilities?

Fra Q4 2018:
image

EDIT:

Fra Q1 2019
image

@Konamixx har kanskje en kommentar her?

2 Likes

Stort sett endring i kundefordringer. Som egentlig er litt logisk. Q4 hadde de sluppet myz for en liten måned siden, og man hadde nok en god del utestående mot steam/psnstore.

3 Likes

Må se nærmere på det men Lease Liabilities ser egentlig ut som er holdt utenfor ved kalkulering av endring av arbeidskapital.
Tror nok @Konamixx er på sporet og at det i hovesak er endringen i Trade receivables som er årsaken.

Takk for svar begge to :slight_smile:

Første reviews av CU er bra :star_struck:

9 Likes

8/10

4/5

7/10

6,5/10

8 Likes

Som dere ser finner vi en motsvarende post under non-current assets (right-of-use assets) så summen der blir nær null uansett.

50

Det man uansett må se på er forandringer i arbeidskapital som påvirker cash flow (om det er snakk om “changes in working capital” i cash flow statement.

2 Likes

Legg til at Twitch sliter med lagg, jeg klarer ikke se streams ordentlig. Noen andre ?

2 Likes

Lag her også. Pleier ikke å lagge.

Får satse på at Twitch får fikset dette kjapt, er ikke akkurat heldig når mye av markedsføringen nok er ment å være streamere…

Streames vel på mange plattformer gjennom restream.io, men selvsagt en fordel at Twitch er oppe å gå også.

Ser ikke ut som interessen for aksjen er økende heller. Siste mulighet nå for å komme seg inn med et lodd før børsen er stengt i morgen. For sent om det selges mye i kveld og i morgen :wink: