Ja, har du? Det skyldes ikke trakassering på TI, i alle fall.
Hovedårsaken er råtrading mot sentiment, gang etter gang etter gang. Kursen har aldri fått anledning til å konsolidere (til tross for at både fond og innsidere ikke synes 20 kroner er dyrt), og 90% har tapt penger på Funcom. Da sitter det langt inne å komme tilbake - særlig når man ser at status quo i all hovedsak er uendret.
Jeg har snakket mye, og lenge om dette her inne - selv om det ikke har vært speiselt populært blant mange fordi det skaper “dårlig stemning”, og kan skremme vekk potensielle aksjonærer. Men heller litt ubehagelig sannhet enn at folk (igjen) kjøper et papir de ikke forstår det spøtt av når kursen går ned, mens det fundamentale peker opp - for så å selge med tap.
Og det er helt i orden. Men hvorfor da komme inn i tråden der caset diskuteres og fortelle at det er et apebur for sekt og menighet? Det er jo litt underlig, særlig når det ikke er tilfelle.
Da henviser jeg til det du sier om at du ikke kjenner caset og pipeline.
Videre snakker ingen her inne om dobling på kort sikt. Fair value i dag er etter min vurdering 21 - 25 NOK. I følge RedEye er base-case 19,5.
Dobling i 2020, derimot. Dét er mer sannsynlig enn noe annet dersom et av de to store interne prosjektene slår til. Dune-spillet kommer i tillegg, men trolig først i 2021. I tillegg er det ytterligere 5 andre prosjekter under utvikling som hedger risiko (og flere vil det bli).
Ingen snakker om dobling i morgen. Det sagt, så kan du ta til banken at Jebsen ikke ville latt Funcom gå for priser på langt over 20, om enn for 30 kroner.
Mulig kursene mange ønsker først materialiserer seg i 2020, men skulle Funcom finne på å bli “stueren”, få analysedekning av norske meglerhus og gradvis prises som et vekstselskap - da kan kursutviklingen bli hyggelig allerede i inneværende år (forutsatt fravær av full børskollaps mv.).