Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Edit:

7 Likes

Dette vet vi allerede :wink:

Jadå, men har inte sett artikeln i PCG där Funcom står speciellt omnämnda. Tänkte kanske att någon annan också hade missat det… :sweat_smile:

5 Likes

Dagens Investtech:

Funcom SE har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 15.71 kroner og motstand på 17.95 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen tester støtten ved cirka 15.70 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Negativ volumbalanse indikerer at selgerne er aggressive mens kjøperne er passive, og svekker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

4 Likes

Skal vi ned igjen da eller? Har helt glemt hvordan dette funker når Investtech velger Fun som dagens aksje :crazy_face:

2 Likes

Fikk ikke helt beskrivelsen og anbefalingen til å henge sammen :upside_down_face:

3 Likes

Vad händer nu?? Fler som börjar ta in över sig att Funcom faktiskt sitter med en fet:

??? :wink:

6 Likes

Heller overrasket over at ingen kommenterte “sperren” på 16 med

“Nom nom nå spises det” :crazy_face:

3 Likes

Sorry! Var akkurat litt for sent ute :slight_smile:

Synes Funcom er sterk idag ass.

image

8 Likes

Starbreeze var mye bedre. Uten news… Eller rekonstruksjonsperioden ble forlenget kom det mld for noen dager siden.

Funcom holder seg fint til tross for at CU som forventet vil nok en del si, ikke ble en stor suksess. Men det kan snu.

Prøvde de første 5 waves i stad, det tar timer å komme ordentlig inn i, men jeg synes det har potensiale. Å spille slike spill få timer og rate dårlig blir som å dra enn 4-5 ganger i løken og klage på at det ikke er godt…

7 Likes

Ooooooog DER var konkursboet Starbreeze verdsatt til mer (35+ %) enn én tredjedel av Funcom igjen :joy:

Edit: Og RSI er like lav som 14 januar, da kursen stod i 12,55.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Feedback til PDX

Vet at dette er upopulært, men jeg er overbevist om at Funcom skal ned til 11-13kr igjen ila sommer/høst. Hypen har lagt seg og da er det veien den alltid har gått. Ja Funcom tjener penger, Ja Funcom er sikkert verdt over 20kr/aksje ved oppkjøp, Nei Funcom er ikke olje, fisk eller shipping, så investorene på Oslo Børs kommer til å feilprise selskapet uavhengig av case. Tenker det er greit å nevne mine erfaringer med aksjen og at man ikke må se seg blind på case her siden jeg ikke ser noen andre som ser noen sjanse for nedgang. Jeg kommer til å kjøpe hvis den går til 12kr, men ikke før pga markedets lugubre evne til å prise Funcom riktig. Håper for de som er inne at jeg tar helt feil og at 20kr er rett rundt hjørnet.

3 Likes

Du må jo selvfølgelig mene hva du vil, men vet du noe som helst om hva som finnes av triggere i nevnte periode?

2 Likes

Jeg trnker att kunne kursen etablere seg ett sted mellom 18.5 og 20 ville jeg vært fornøyd. Så får det bli opp til en eventuell suksessfull MYZ Switch release og ta kursen videre.

3 Likes

Det du driver med her er å sår usikkerhet rundt caset som kan få negative konsekvenser på flere måter som på mange måter er helt uberettiget, og hvor mye du tror du håper den går til 20 lurer jeg på om stemmer helt. Du refererer til at du har erfaringer med Funcom og ønsker at kursen rakner så du kan tjene penger selv basert på erfaringene.

Om hele markedet går til helvete så går alle aksjer ned, men da gjelder det ikke kun Funcom. Dette er smålig!

4 Likes

Jeg tror han har rett, men tør uansett ikke forlate skuta. Make sense? Ikke akkurat. Er jo når slike holdninger florerer at det «snur». Kommer jo også an på hvor langsiktig man er. Uansett lurt å lytte til de man er uenige med.

En som ikke er enig i at 11 kroner er sannsynlig er denne karen:

Han har kjøpt ~700.000 aksjer ila. de siste ~10 børsdagene.

26 Likes