Synes det er en ryddig og god oppdatering de kommer med. Liker også fair value rangen de har.
Vel - «folk» venter på billigere inngang. Det skjer jo «alltid» ! Jeg tror folk/markedet undervurdere hvor mye free floaten nå er redusert/flyttet til Long. Når AssGeir og/eller «markedet» nå skal ha 200-1000K++ så kan det bli spennende … Kanskje det tar litt tid. Kanskje ikke … Vil tro at tiden for å posisjonere seg mot 2020 and beyond nærmer seg med stormskritt … -Tror vi fikk bevis for sistnevnte i går
Tiden for enkle 10 % trader er nok forbi.
bank i bordet
05/06-2019 10:38:02: (FUNCOM) Redeye: Funcom - Diversification plays out
… hvordan kan Funcom børsmelde at RedEye mener spillet deres skuffer, men ikke børsmelde noe om egne salgstall eller forhåpninger?
Makes no sense to me.
Ellers er jeg enig i noe, flopp men det betyr minimalt for Funcom siden andre deler av virksomheten går strålende. Uenig i at de tror spillet kostet så lite eller vil gå med overskudd på noe tidspunkt, men de er mer profesjonelle enn meg.
Er vel Cision (nyhetsbyrået) sin sak, ikke Funcom selv.
Ah, det gir mer mening. Jeg trodde siden det kom fra tekbot at det var børsmeldt.
Det kostet nok så lite for Funcom, men spillet var under utvikling en god stund før Funcom kom med penger på bordet.
Haha, det må være rimelig flaut for Redeye. Er rimelig sikker på at vi får en oppdatering til riiiimelig kjapt. Godt jobba å ha 8,7 MUSD og 10,1 MUSD estimerte inntekter i samme kvartal (Q2) ja.
Når det er sagt, for vurdering av Funcom, så spiller det strengt tatt ikke noen rolle om de får inntektsøkningen fra MYZ i Q2 eller Q3. Pengene blir bare flyttet mellom de to kvartalene.
VI har jo også spekulert i om ikke mye av koden fra CU kan gjenbrukes til et Dune spill dersom de lager en oppfølger av Dune II.
Pretty please for gods sake no!
Det er en haug med problemer med CU som er relatert til en 10+ år gammel engine som jeg ser det. CU var et interessant konsept, men når man dytta det inn i “formen” som blir dannet av den gamle enginen, så ble resultatet halvveis. Hvis de skal lage en oppfølger, så må det være en oppdatert engine som får meg til å tenke 2020/2021, ikke 2009.
De var litt usikre på om de skulle kjøre + eller - 0.7MUSD i forhold til sist estimat på 9.4 så de safet og tok en av hver!
Jeg mener forøvrig at de burde avslutte samarbeidet med Petro etter dette ene spillet.
Jeg tror ikke de halsløse har det i seg å bli relevant i denne sjangeren igjen. De har vel ikke levert noe skikkelig bra siden Star Wars: Empire at War for snart 15 år siden. De brukte vel sikkert akkurat samme motor til CU.
Det som irriterer meg mest er at ting henger et sek eller 2 hver gang de kjører autosave. Er det andre som har dette problemet eller er det bare meg ?
Så en som streamet og var på wave 51, da tok det ti sekunder.
wave 51 ? Og jeg som sliter med å komme forbi wave 13 Må kanskje se på noen som kan spille for å finne ut hva jeg gjør feil
litt over 30 k aksjer til og vi er på 17. Kanskje Mr.Holta er sulten på mer ?
Starbreeze nærmer seg Funcom i verdsettelse - fra ~30 til ~50 prosent siden i går
Er vel Redeye sin sak, men formidler det gjennom Cision
This is a press release from Redeye