Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

@Brandt

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-11/fortnite-skins-are-key-to-the-future-of-global-trade

“BOTTOM LINE - The online game Fortnite is actually a kind of global economic exchange, but governments are unprepared to account for digital goods as imports or exports.”

1 Like

“Det går ut på at man forsøker å få opp prisen på en aksje for deretter å selge til en høyere pris. Det skjer at det legges inn en rekke ordre for å skape inntrykk av dybdelikviditet. For eksempel mange kjøpsordre som gir inntrykk av at det er stor interesse for en aksje, slik at kursen presses opp. Men når andre investorer så legger inn sine ordre basert på dette, og daytraderne har fått solgt aksjene sine, er de ikke-reelle kjøpsordrene allerede trukket fra systemet.”

Dette er innafor sier mange her… :roll_eyes:

4 Likes

Hvis ikke det er manipulasjon så vett ikke jeg

2 Likes

Virker som om svenskene er mer på for å avsløre snusk på børsen enn Norge. Kanskje det endrer seg hvis Oslo børs blir solgt?

3 Likes

Eh de ville jo bare gi aksjene litt sol.

Men serr, man skal ikke legge inn ordre som ikke representerer reell kjøp og salgsvilje. I den svenske saken er det ekstra ille siden det er satt i system som et samarbeid mellom flere aktører. Da er det nok også lettere å bevise at det er manipulasjon (om de kan finne chat logger osv).

6 Likes

I Norge är det haram. Där kan man manipulera hur mkt man vill på börsen.

1 Like

halal

2 Likes

Bare man ikke er i innsideposisjon :sweat_smile: Men tradere får herje litt mer fritt virker det som.

1 Like

21/01-2019 16:05:00: (FUNCOM) Funcom N.V. - Share capital increase registered

2 Likes

Er det sånn det er når ingen av robotene er skrudd på?

2 Likes

Börsen stängd idag lol?

Det ser sånn ut :wink:

Endelig litt pause i sellingen. Med fare for å jinxe det kanskje vi ser litt oppgang snart :sweat_smile:

254 aksjer på 40 min

1 Like

Rt ? har ikke dekning i dag. På forhånd takk.

12,788

Du kan bare se på ikke-RT, sjansen for at det er en handel siste 15 min er lav :stuck_out_tongue:

2 Likes

Husroboten er da påskrudd og filer ned kursen med nanovolum, den. Bare å se hvordan den systematisk flytter ned ordrene med 0,02 (og selger ned på seg selv). Den siste tiden har den riktignok jobbet innenfor intervaller heller enn opp fordi opp, eller omvendt.

Man ser den enklest ved at det ligger mange 1200 og 4000 ordre ute på begge sider. Men det sikreste kjennetegnet er at den til enhver tid sørger for å vekte de 5 nærmeste kjøps- og salgsordre relativt likt.

Det er knapt reell handel i Funcom, akkurat som det knapt er kjøpsinteresse.

4 Likes

Hvordan skrive og lese her inne uten dekning lurer nå jeg på :roll_eyes:

Du lurer på mye du @ krafer , jeg har netttilgang men fikk og får ikke kontakt med Sparebank 1 Markets der jeg har kurs uten den obligatoriske 15 min forsinkelsen. Ok ? :sweat_smile:

1 Like