Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Spillet lager de helt sikkert ikke.Men de hjelper til med porting til div plattformer regner jeg med.

Funcom er kun publisher på CCC, + at de får IP royalties.

Spillet er jo helt klart bygget på arbeid dette studioet har gjort før.

Hvis en aksje som i en periode har styrket seg både økonomisk og på lengre sikt lagt til rette for ytterligere potensiale på oppsiden, har falt 3 kroner fra sist topp. Hva tilsier at aksjen skal falle ytterligere?

Edit: jeg er enig i lav aktivitet ifht sommer, og det er ikke akkurat fordel Funcom kursen.

7 Likes

Helt sykt!

Uten ASP hadde vi ligget på jevnt 20 i lang tid

2 Likes

Det kaller jeg en trend!

Utover overnevnte; Aksjen er ikke spesielt interessant å laste opp i, i tørketider. Det er vedtatt selv her i denne tråden. Svar heller på spørsmålet enn å stille nye mot spørsmål!

Hakk i denne asp platen, hva med resten av gjengen her inne? Jeg mener de som bare kjøper og kjøper… og kjøper for så å lette seg, men bare med trading potten.

3 Likes

Joda helt greit det. Definisjonen som PDX har lagt inn for ordet Publisher kan omskrives til å dekke en situasjon hvor spillet rett og slett er satt ut til å bli produsert av et annet spillstudio.

Med tanke på MYZ og CU så er definisjonen helt klart flytende og kan bety mange forskjellige fordelings-brøker.

Men du Evilfreud (og noen andre) er åpenbart adskillig tettere på kildene enn hva jeg er, så jeg regner med at det er hold i dine antakelser.

Jeg får nøye meg med å si at jeg tror dette spillet slett ikke er så ueffent det.

Ok!

  1. Se 3 knepp opp på pipeline.
  2. Kursnivå som har vist seg attraktivt for fond og/ større aktører.
  3. Sommer med lavt nivå, om man er utenfor og ønsker seg inn MÅ man begynne å kjøpe mye før man tror aksjen er på bunn, fordi rekyl opp vil trolig komme på lavt volum (få får kjøpt på bunnen).
    Edit:
  4. Det er ikke så mye omsatt på disse nivåene og ned slik at hvem vil tjene på å file ned kursen ytterligere som H3nk1 sier. Alle vil tjene penger på det de gjør ikke sant?
1 Like

Handler om å treffe på strikkens ytterpunkter. Noe som ikke er spesielt lett i Funcom.

Problemet for kursen er at volumet har dødd mer og mer ut over tid, så kursen siger nedover etter hvert som folk gjør sine småtrades i fravær av fersk kapital inn i dansen.

Dersom ikke CNT og/eller andre tar imot blir det fort en tung sommer. Et annet alternativ er at kursfilingen rett og slett opphører i ferien (noe vi tidvis så i fjor).

Og bare for å ha sagt det selv - haha - jeg ser at jeg selv bruker et litt annet, type Bearded Ladies oppsett, på ordet Publisher i mitt første innlegg.

Fra pressemeldingen:
In today’s press release, and with reference to the press release of 1 April
2019, publisher Funcom and developer Mighty Kingdom announced that the game
based on the “Conan the Barbarian” IP, “Conan Chop Chop”, will be released
digitally on PC, PlayStation 4, Xbox One and Nintendo Switch on 3 September
2019.

Burde ikke være mye tvil her :slight_smile:

1 Like

Nei, der har vi det vel svart på hvitt.

Er nok noe ala Petroglyph og Bearded Ladies opplegg. Ikke nødvendigvis dårlig det

Laget av studenter som del av en klasse?

image

Ikke at det nødvendigvis er negativt det altså. Bare litt interessant.

7 Likes

At det er studenter som har kommet på ideen kan gjøre spillet fresht og relevant for tiden :raised_hands:

1 Like

Og billig :smiley:

2 Likes

Hegnar i morgen:

Funcom sitt nyeste spill - aprilspøken Conan Chop Chop - er basert på IPR-tyveri og barnearbeid blant australske elever

4 Likes

@pdx tror du må fintune litt mer.

1 Like