Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Må si at MYZ imponerer meg en smule med oppslutning

3 Likes

Jeg tror det kan at det kan selge mer enn q4 2018, det er ikke priset inn

6 Likes

Trolig, kanskje, mulig. Basert på forventnings og salgstall «hype» her inne da :blush: Den ser jeg, buy the rumour, sell the news

4 Likes

Aksjekursen oppfører seg som om Funcom snart er konkurs igjen, har vi gått glipp av noe? :thinking:

1 Like

For meg uforståelig at det ankes, i alle fall fra Aas sin side, som jeg mener har fått alt for lav straff i utgangspunktet. Hvis dette danner presedens for hva man kan gjøre og ikke gjøre i et børsnotert selskap er det ikke heldig.

3 Likes

Så lenge ikke flere institusjonelle tar plass og kjøper vil kursen forbli uforståelig.

DET vil være game-changeren (pun intended).

Å bytte aksjer på TI og Avanza leder ingensteds.

14,58 RT…tulleaksje…

Er vel ikke noen som ønsker å ta i denne aksjen så lenge det trades så mye som det gjør i den. Er jo stort sett bare ASP, Morgan Stanley, Clearstream , UBS og andre tradere som har bevegelser i aksjen. Det fører jo til at det ikke er noe poeng i å kjøpe seg inn før den har gått enda mer ned. Hadde jeg ikke vært langsiktig her ville jeg ikke tatt i aksjen med en ildtang.

Men jeg tror noen kommer til å se verdien i selskapet og at det plutselig kommer store kjøpere.

Traderne sier jo at man burde sitte med 15% og trade med resten? Men hvem skal kjøpe aksjene om de som i utgangspunktet er long begynner å trade? De institusjonelle som foreløpig ikke er så mange? Eller skal alle trade med hverandre?

Hjelper det ikke å tjene penger ifht verdsettelse av selskapet, handler det kun om å treffe topper og bunner?

Kjøpte forresten 2000 til på 14.64, men hva vet vel jeg?

Lite samma jargong här känns det som.

När kursen är upp så pratar alla om hur positivt det är med fonder som köper in sig.
När kursen går ner så klagar alla på att det är så dåligt att inga fonder köper.

2 Likes

Funcom er en tulleaksje, og TI er en diger circlejerk hvor alle prøver å lure hverandre til å kjøpe aksjene sine.

Helt håpløst. Henter frem min guide til glede for nye lesere.

Pablos guide til å tjene penger i Funcom for nye investorer:

  1. Husk at Funcom er den mest useriøse aksjen på en av de mest useriøse børser i verden.
  2. Husk regel 1
  3. Det finnes ikke billige funcom-aksjer. Kursen er det markedet bestemmer.
  4. Skal du kjøpe deg inn, vent til kursen har vært stabil en dag eller to.
  5. Kom deg ut så snart kursen har steget et par prosent og begynner å miste momentum. Da skal kursen ned igjen til en ny bunn.
  6. Gjenta punkt 4 og punkt 5 i det uendelige.
  7. Hvis noen begynner å snakke om “det fundamentale” så slå dem i hodet til de holder kjeft.
  8. Husk at alle som skriver i Funcom-trådene har en egen agenda.
  9. Den som er mest negativ har som oftest rett.

“The Market Can Remain Irrational Longer Than You Can Remain Solvent”

Når dette er sagt - Funcom tjener penger som gress og leverer bra tall. Men det har ingenting å si for kursen - se punkt 1 og 7.

Sayonara.

17 Likes

God stemning om dagen ja…

Hva mener folket er make it or break it for en normalisering i aksjen? Med det så mener jeg en mer rettet verdsettelse av aksjen mot peers? Sikkert noen her som har noen meninger foruten om at ASP dumper osv osv.

Hvor mange kvartaler trenger vi for å gjøre en skikkelig verdsettelse av aksjen ved bruk av peers?

Lansering av coop shooter neste år.

1 Like

Så var det å øke på da. Sikkert for tidlig denne gangen å😂, men pyttsann.

Det blir bare et par måneder med urealisert tap… i verste fall 6 mnd… Har levd med det før og det går sikkert bra denne gangen og.

Men om vi dropper ned på 12 så blir jeg sikkert litt grinete igjen🤬

1 Like

Men dette vet vi jo kommer, så skal ikke det være priset inn? Det er jo alltid resonnementet inne på fora her. Alt er priset inn, også nedgangen?

Det blir isåfall en så kort tur at det legger du ikke merke til engang

Har vi ikke tatt nok? :sweat_smile:
03

:sunglasses: