Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Några procent upp eller ner är ju helt normalt i den här aktien. Det har det varit i lång tid så inget nytt under solen här. Jag har längre perspektiv och gnäller inte över en tillfällig 2, 5, 10 procent ner.

Budskapet är: har du tro på caset så låt dig inte luras av dippar (även om de kan kännas brutala ibland). Jo, jag har följt med ner och realiserat mindre delar av portföljen på uppgång. Och sitter idag med en fin förtjänst och ca 4 ggr så många aktier som jag började med.

När det gäller Funcom så härjas det de facto med kursen, men med lite skinn på näsan och inte låta sig fintas bort så blir det bra i slutänden :ok_hand:t2:

De bør komme seg bort fra Oslo børs, det virker å være den naturlige løsningen nå. Det er for lite volum, og alt for enkelt å styre aksjen dit man vil - når det i tillegg er lagt opp til at det er ok.

1 Like

Har vært den naturlige løsningen siden 2017 :slight_smile:

5 Likes

Bör ges större flexibilitet för det nu när man ändrat till SE från Dutch.

Enig, det vil nok gi noen positive endringer. Men spørs om det vil ha noen stor betydning for børs, men mulig det gjør det lettere for dem å eventuelt selge aksjen på flere børser.

Var et tema såvidt jeg skjønte hos Pareto i forrige uke.

Det samme ble sagt i Gig helt til det skjedde. Ikke akkurat en suksess.

1 Like

Snille storaksjonærer som lar småaksjonærer få laste på dette nivået bare et halvt år før 2020 smeller til. Nå når feriepengene er kommet og alt :+1::smiley::heart:

4 Likes

Tror egentlig at det er de som allerede har mye som akkumulerer mer.

2 Likes

Fascinerende at disse Funcom-skrellene fortsatt lar seg gjennomføre, men her er vi altså.

Til sammenligning er RSI straks under 30, det laveste siden 21. desember. Kun vært nedom 29 da aksjen var i 11 kroner 27-28 desember :slight_smile:

1 Like

Iflg nyere forskning, så gjør aksjer med RSI <30 det dårligere enn snittet, så aksjen skal videre ned da?

(Jeg er på kjøperen)

1 Like

You know it :sunglasses:

Vært lavere én gang siden 2017. Gangen før der var ifbm. emisjonen i 2016.

rekordrsi

1 Like

Bjellesauene som klandres for nedgang har lastet opp?

Helt ærlig, så synes jeg ikke unconquered eller chop chop har levd noe særlig opp til hype i forkant, så jeg kan godt forstå at det kommer en dump fra de som hadde tenkt å trade på en opptur der.

Så må jeg si reaksjonen ned er mye sterkere enn jeg hadde trodd, men det kommer jo samtidig med veldig ruglete børs da. Og på bunnen nå, så var den godt inne i oversolgt territorie i timeschartet ihvertfall.

I følge den statistikken så bør man jo ikke kjøpe nå nei. Uansett i en nedtrend så vil det jo være reaction rallies. Mye av grunnen til at jeg tok traden i TRVX men ikke ville sitte long selv om snittet var meget bra (4.38). Reaction rallies er nettopp det, en reaksjon opp i en nedtrend.

Börjas klaga rejält nu när kursen är röd, vilket är förståeligt. Man försöker hitta orsaker till fallet, vilket är av många faktorer.

Kanske är det försiktigheten i Funcoms approach om framtiden som gör att kursen är volatil? De finns andra bolag i sektorn som har en mer kaxig approach, och värderas därefter. Jag anser att Rui ska fortsätta så här. De ska inte vara högt ställda mål utåt sett (gärna höga mål internt). Låt Funcom överraska! Försiktigheten är VÅRAT informationsövertag på lång sikt.

Sedan vill jag passa på att göra en liten kort reflektion som inte alla kanske tänker på. På 11 månader släpper Funcom 4 externa spel. MYZ 4 december -> CU 29 maj -> CCC 3 september -> MOM 31 oktober. Alltså ETT SPEL i kvartalet, och Funcom har fortfarande positivt kassaflöde! De är fan imponerande! Rui bygger en fin back katalog för framtiden.

Visst är jag besviken över att de inte kom en 2020 trailer på E3… mycket besviken!.. men spelen släpps 2020 oavsett.

12 Likes

:point_up:

De to siste kvartalene har hatt negativ cashflow da. Til sammen ca 1.3m$ tror jeg, så ikke problematisk i det hele tatt men greit å ikke overdrive :grin:

2 Likes

ja de är fan sant. -214 k usd i Q1. Nästan positivt kassaflöde med alla investeringar mao :wink:

4 Likes

Katastrofläge nu?