Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jepp, det er nå per definisjon like stor katastrofe som emisjonen 2016. Konkursen lurer rundt hjørnet :wink:

bilde

7 Likes

Ja, katastrofen er at ikke flere har solgt på billigsalg til meg. Minner meg om på når jeg solgte på 15-16 før jul i fjor og sa at folk ikke måtte finne på å selge tilbake til meg billigere. Det gjorde de, og solgte til meg på 12-13 kr. Solgte halvparten på 15-16 og driver nå og kjøper tilbake. Kunne truffet bedre med traden, men ble jo ganske bra allikevel. :slight_smile:

1 Like

Var lavere RSI i desember.

Ingen grunn til at vi ikke skal dit eller lavere.

Mangler bare et globalt børskrakk, da.

Skrotgjengen i Funcom trenger da ikke noe børskrakk for å få panikk.

1 Like

Helt fel ute verkar ju inte Funcom vara med MoM & CCC:

8 Likes

Hvorfor solgte du når du gjorde sist? Jeg spør siden du virker å ha tro på at det er det fundamentale som styrer i aksjen.

Fordi TI er en diger circlejerk hvor alle prøver å lure hverandre.

1 Like

Hahaha, og CCC har blitt nominert til sin første E3-award. må det da snu.

10 Likes

Sist jeg solgte var i mars før CE gjorde det bra på PS4+, før CE fikk 4 nye DLC-er i 2019, før MYZ fikk DLC og Switch release, før MYZ gjorde det svært bra på salg, før CE gjorde det svært bra på salg. Også var jeg usikker på om jeg måtte ta 100k ut av aksjemarkedet.

Nå vet jeg at jeg ikke trenger å ta 100k ut av aksjemarkedet og i tillegg til de gode grunnene over til at det fundamentale har blitt bedre siden jeg solgte, så har jeg begynt å få troen å MoM og jeg synes CCC har potensialet til å dra inn et par millioner dollar med sin lettere ironiske stil. :stuck_out_tongue:

Hvorfor kjøpte jeg ikke tidligere? Vel, fordi troen her på CU var høyere enn min, så jeg ville la markedet gjøre seg ferdig med å ta til seg at CU faktisk er det dårligste Funcom har sluppet på mange år. :stuck_out_tongue:

Og ja, det fundamentale styrer kursen, men det er over år, ikke fra måned til måned. Den grønne streken er SMA360. Prøver å jevne ut kurven på min egen beholdning litt ved å kjøpe og selge deler av beholdningen. Lykkes sånn passe. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Eller at Atle dumper litt av beholdningen på 900k aksjer. Dumpe trangen er vel heller lav her, men trolig får han kjøpt på 12-13 om han hadde fortsatt mønsteret sitt.

Mente bare at krakket på den tiden var “grunnen” til ditto kurskrakk. Hva som skjer videre nå? Alt er mulig :slight_smile:

Vent litt, begge spill er faktisk nominert - morsomt.

7 Likes

Hurra! En halvgod nyhet. Er vel verdt et par prosent ned det.

4 Likes

Om jag inte minns fel så började de med massa nomineringar till MYZ… rest is story. CU fick de några nomineringar? :wink: Nope

Fnis, nå blir det kapitulasjon.

1 Like

Dersom de vinner er det kroken på døra.

Skal han dumpe det han kjøpte på 15-16 tallet? Makes no sense. Dump etter 2 kroner opp, makes sense.

1 Like

Forventer 5.3 mill USD i Q3 mot tidligere 2.7 i netto salgsinntekt.

8 Likes

Höjt årets omsättning rejält. Även ändrat Switch till Q3

5 Likes