Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Neida, joda (neida).

Det som har blitt kjent gjennom en aksjonær med gode forbindelser (som OK’et at det blir delt her), er at Funcom skal presentere på Pareto sitt morgenmøte førstkommende mandag.

Om ikke annet er dette en endelig bekreftelse på at Pareto har Funcom på radaren.

Googler man litt rundt, for eksempel “Pareto” + “morgenmøte” så kan man håpe på at det kommer noen gode nyheter med tid og stunder.

8 Likes

Greit å nevne Redeye seminar og Pareto gaming seminar 5mars som funcom også skal delta på.

2 Likes

Hvor stor omsetning (revenue) tror du Funcom får i Q4 2018?

  • 4 MUSD
  • 5 MUSD
  • 6 MUSD
  • 7 MUSD
  • 8 MUSD
  • 9 MUSD
  • 10 MUSD

0 stemmegivere

Hvor bra resultat (EAT) tror du Funcom får i Q4 2018?

  • -1500 TUSD
  • -1000 TUSD
  • -500 TUSD
  • 0 TUSD
  • 500 TUSD
  • 1000 TUSD
  • 1500 TUSD
  • 2000 TUSD
  • 2500 TUSD
  • 3000 TUSD

0 stemmegivere

1 Like

Får vi omsider se resultatene av meme-warfare?

Mai 2018:

pashoppas2

August 2018:

pashoppas

August 2018 #2:

neversurrender

13 Likes

Elsker når de sperrene dukker opp :wink:

Elsker nå de blir spist opp i ett jafs :smiley:

vänta nu… menar folk på allvar att 37 % tror att Funcom enbart får 4 musd i omsättning i Q4-18 ?

Nei, den pollen er nok blitt sabotert ganske greit :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan se slik ut :man_shrugging:

Edit: Jeg tror ikke den er sabotert @Christian. Selv om jeg riktignok stemte 4MUSD som en spøk.

Folk har oppriktig ingen aning om hva vi kan forvente av omsetning og resultat… De eneste som har regnet på tallene (i tillegg til undertegnede) er vel deg selv, @anon80503862 og @antzzo.

Funcom har vel en P/E på 9-12 med dagens kurs etter Q4. Ikke mange som er forberedt på dét.

Det er mulig at Funcom kan komme til å (over) innfri forventningene denne gang…

2 Likes

Jeg velger å ha lave forventninger fordi det er så dumt motsatt. Det blir som om du får beskjed av hun hjemme at du skal få det beste du vet i kveld, så kommer du inn døra og sier du gleder deg til blowjob, og får servert frityrstekt and med ben & jerrys til dessert til kvelds. Fremdeles konge, men du blir litt snurt likevel.

Dumt å dra på date i dasse-klær fordi du ikke tror dama er hot, også er hun hot, men uinteressert fordi du ser ut som en dass. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Da er det bare til å dra frem den tykke lommeboka så er interessen tilbake fortere enn den forsvant

2 Likes

Joda, men det koster jo mye mindre å være ok kledt på forhånd? :stuck_out_tongue:

1 Like

Uansett, jeg tror alles forventninger er nedjustert kraftig. Jeg trodde ca 200-250 000 solgte MYZ spill før nyttår. Var alt for optimistisk. Og mange trodde jo enda mye mer.

1 Like

Kan hende du var ganske spot on med ~200k :wink:

Edit: 1500+ steamreviews og 300++ på PS4 ved inngangen til 2019 tilsier fort ~200k solgte (XBOX kommer i tillegg).

3 Likes

Jeg overvurderte også potensialet til MYZ i Q4 2018, men det ser ut til at jeg tilsvarende undervurderte hvor bra CE solgte i Q4. Det ser ut til at CE solgte omtrent like bra som i Q4 2017 på PC, også er konsollsalget svært mye høyere. Oppå dette får vi MYZ. :slight_smile:

4 Likes

Funcom vil aldri få en varig stigning så lenge folk tenker “Ja, de gjorde det bra dette kvartalet, men de klarer det nok ikke igjen” ved hver eneste rapport.

1 Like

Jeg skjønner at det er alle mann på haussedekk.

Går det and, tenker jeg.

5 Likes

Elsker at den biotech kontoen er all inn funcom :stuck_out_tongue: