Analysedekning kommer nok, men når
Ja altså. Sånn Fundamentalt Burde vi vært på Høyt Tjue. Skal ikke den store Volumet å få til det. Det begynner å bli tide med noe good News. Vi er" Underpriset" MYZ OG CE Buller . Vi er jo til og med under kurs når vi fikk vite om Dune
Tenker når de Store guta nå er ferdig Lasta så blåser vi gjennom de fleste Motstandsnivåer.
Vi er jo letterlig lavt priset.
Basert på?
Ny artikkel om Norsk Spillindustri og Funcom på E24 idag:
At vi skal selge over 4 millioner spill neste år det haster ikke, prisen kan godt komme når faktiske salgstall foreligger
No shit.
Hva gjelder diskusjonen om prising av Funcom:
- RedEye sitt base-case på 20-blank ish
- Mitt anslag er av fair value per i dag er 22 - 24
- Selskapet tåler fint en prising på 2 mrd. og 25+ i kurs, men det forutsetter at forventet vekst og optimisme vedrørende fremtidig inntjening prises inn
- Siden det er knapt er kjøpsinteresse og/eller kjennskap til sektor og selskap i Norge, så får man kjøpe mer aksjer på 15-tallet mens man venter på Godot
Bare Redye sin konservative Analyse kan jeg basere meg på. Og Fun Buller Fundamentalt og det er jo heller ikke priset noe inn i fremtiden heller.
Pipelinen er jo enorm. Og vi skal ut med AAA IP. Med Dune.
RedEye har vel 19.5 som base case da. Det må vel regnes som deres konservative tall.
Base case er vel hvis alt går som forventet?
Det betyr at ting går noenlunde greit - så har man bull og bear scenarioer i tillegg.
Det står faktisk spesifikt i analysen hva de forventer i de forskjellige casene. Er bare å lese.
In our Base case, we expect a strong
contribution from Publishing in the
next few years and that the unit
accounts for around 30% of revenue
when we reach the year 2021.
Furthermore, we model that the new
Open World Survival game reaches
success close to Conan Exiles and
creates good long- tail revenue but
that both Conan Single Player and
Mutant Chronicles become relatively
small game releases CAGR of 19%
and an average EBIT margin of 25%
the next coming 10 years.
Med andre ord relativt konservativt iforhold til det de fleste her inne tenker vil jeg tro
Og når de sier “small game releases”, så antar jeg de mener at salget vil være “small” og ikke på nivå med f.eks. Conan Exiles.
Interessant at de skriver at coop spillet er Mutant Chronicles, det kan jo være både Mutant Year Zero og Solomon Kane. Det kan være Rui eller Stian har forsnakket seg her eller at infoen har lekket ut på annet vis, eller så kan RedEye ha hoppet til konklusjonen helt på egen hånd. Etter at Redeye bommet på lanseringskvartalet til MYZ DLC/Switch/retail, så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.
Er sånn jeg tolker det iværtfall
Edit: Jeg tror de hopper til konklusjoner @christian
Må huske at de mener basecase er 19 USD
Det er vel du som tror de snakker i dollar?
Mener faktisk at noen her på TI sa ifra til dem også?
Jeg har en følelse av at de driver med litt for mye copy-paste
jepp
Fra remedy sin. Skulle vært EUR.
Det er vel noen få analytikere som driver og analyserer en drøss med spillselskaper. Innsatsen blir nok deretter dessverre.
Steam purchase reviews for Conan Exiles?