De oppdateres jevnlig de. Og ved salg vet jeg at de har kjørt kortere historikk. Så listen gjenspeiler nok salget akkurat nå rimelig bra.
Er nok derfor Funcom har bare CE inne på listen. De bruker jo å ha 7-8 innslag der i hvertfall.
Så listen er nok relevant i hele salgsperioden den
Mener å huske at det oppdateres en gang i timen (kvart over hel)
Steam er jo helt ute å kjøre. Får ikke kjøpt noe…
Tror man må ha litt tålamod, både med kjøp og med gamewizz stats.
Ser ut til at korken løsner nå🍾
Myz #172
CE #293
Jeg kommer ikke inn på Steam butikken nå. Noe er galt.
Står pågang pga sommersalget.
Stor pågang.
dette er normalt 1 døgnet.
Skal vel ned på 12 tallet i morgen da siden CE og MYZ ikke ligger på topp 5
Neida, men blir spennende å se om CU klarer å generere litt salg nå som det er på salg.
Håper også MYZ drar inn litt flere spillere sånn at grunnlaget for DLCen blir enda bedre.
CE har vært på tilbud i ganske mange perioder og vil nok ikke hevde seg så mye i mengden nå.
Det er ikke akkurat det jeg venter på/forventer nå. CE drar inn kroner på dlc og selger smådrypp hele tiden, neste nå er Myz på switch, har ikke peiling på hva det blir, samt utvidelsen som jeg tror selger bra. Så går det slag i slag etterpå, og når vi er ferdige med lanseringene i sommer høst, så kommer nok det vi virkelig ser frem til. Imens krangler folk om hvor bunnen er, mens kursen krabber oppover. Dumt å bruke litt fornuft oppi all TA prat også, traderne kommer snart og pusher oss enda høyere
Hva er det dere regner med er kursen i 2023-25?
Mellom 10 og 60
Så langt regner jeg ikke, jeg anser det som meningsløst da det er alt for mange forutsetninger som må tas for ett selskap som har sporadiske inntekter fra prosjekter som ikke varer så mange år.
Ser den. Så da er det 2020 med kursmål 20-25kr da? Det er vel det som blir gjenntatt oftest ser jeg.
Kommer jo an på hvilke forutsetninger man gjør. Men du kan fint regne fram til 2022 basert på RedEye estimatene for årene framover.
Det gir da en “fornuftig” kurs på ca 23 i 2020, 34 i 2021, 42 i 2022, ut fra P/E på ca 25.
Så er jo greia at det er store usikkerhetsmomenter, og estimatene vil selvsagt kontinuerlig endres underveis. Jeg ser ikke veldig verdi i å ha estimater mer enn 1 år framover for egen del.
Da er det ikke langt borte fra hva jeg tror selv. Uten å kunne regne på det som en proff som dere gjør.
Det som er viktigst for meg er at de hele tiden klarer å levere spill som bidrar minimum litt i pluss til bunnlinjen eller i det minste går i 0. Om de klarer det så vil de hver gang de lanserer ett spill ha mulighet på homerun og en nye suksess som CE. CE reddet Funcom, Norges stolthet innen spillutvikling, og ga de en solid plattform som har gjort at de kan ta de valgene de gjør i dag. Publishing biten er en måte å minimere risiko, og tjene penger på andres ekspertise og idèer, som gir kontinuerlige mulighet for inntjening med lave investeringer.
CE reddet Funcom, spillene i 2020 er de som vil definere Funcom som selskap. Om de lykkes her, og klarer å levere ett nytt CE eller bedre, så kan Funcom etterhvert verdsettes til mange milliarder. Med funcoms strategi både i antall titler og edruelige måte å investere så ser jeg liten nedside fra dagens kurs. Men siden det “kun” er en god ide og gjennomføring som skal til for at de treffer det nye store så er oppsiden enorm. Idéen er det vanskeligste, gjennomføringen trener de på daglig og blir bare bedre og bedre for hver nye tittel. Det hjelper også å ha arbeidsro og kapitalen for å skape kvalitet, suksess avler suksess.
Å treffe det nye PUBG eller Fortnite er så å si umulig, men Bluehole var i 2017 verdt 4.6mrd dollar, kursen til Funcom ville stått i mange hundre kroner med en tilsvarende suksess. Det blitt litt som å tro på julenissen, men sier litt om potensialet. Det som er mest spennende er at størrelsen på investeringen ikke trenger å stå i stil til potensiale, man trenger “kun” treffe en nerve, og det er en av tingene som gjør det så spennende å følge dagens Funcom.
96 av 100 spill på GTS 100 er på tilbud, så tror ikke en skal forvente noe særlig klatring på lister. Omsetningen generelt er vel høyere.
MYZ er da snart inne på topp 100 123 nå
Det er bra.
Spill av nyere dato som ikke har vært så ofte på tilbud, eller der tilbudet er mye bedre en tidligere, klatrer sikkert litt.
Litt mer normalt antall Funcomspill på topp 1000 GTS nå.
Om et par dager når CU har lov til å gå på salg så bør vel det vise seg også. Men har vel ikke de helt store forventingene til at det kommer veldig høyt. Har nesten en liten fordel når det gjelder plassering med å starte salget litt sent da. Det verste trykket er jo i starten av salget.