Synes du tillegger folk som mener aksjen har potensiale for å falle en del ufortjent negative egenskaper. Tradere som er inn og ut av aksjen ser (forhåpentligvis) på mange flere aksjer enn Funcom. Det blir liksom 1 av mange kandidater man kan trade og således spiller retningen ingen trille så lenge man er på riktig side av retningen. Det er i allefall min tankegang (utdypet; være med på lasset når toget går og hoppe av toget dersom eller før det kræsjer).
Slik chartet ser ut nå er det ingen tydelige indikasjoner for den ene eller andre siden. Jeg ser en sidelengs utvikling på lavere timeframes og en potensielt bearish formasjon på høyere timeframes. Det er eneste grunnen til at jeg ikke går inn, men jeg endrer selvfølgelig mening om ting snur, volumet det snakkes om kommer inn, og aksjen bryter endel tekniske motstandsnivåer.
Poenget mitt er at jeg tror vi alle er tjent med å tolke hverandre i beste mening, argumentere for våre respektive standpunkt ut fra logiske konklusjoner som eliminerer det følelsesmessige aspektet helt. Min oppfatning er at en del personer som eier Funcom ikke klarer å forsone seg med at Funcom kan falle, på lik linje med alle andre aksjer.
Jeg kan bare snakke for meg selv men jo mer jeg trader (hopper inn og ut av aksjer) jo mindre bryr jeg meg om hva folk mener skal skje med selskapene. Det mest verdifulle jeg får ut av disse diskusjonene er å bli obs på fundamentale triggere (ikke bare fordi det er mer tidkrevende enn å tolke charts, men også fordi det finnes folk som er langt bedre på det enn meg).
Summa sumarum bør man vel stole på seg selv og sine egne analyser.
Det er tross alt dine egne penger du innvesterer