Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg sendte mail til han med litt info.

Artikkelen er clickbait. De vet at funcom har microtransaksjoner i SWL og DLC teller ikke fordi det ødelegger narativet.

Artikkelen er jo uansett positiv. Bare synd ingen nevner den EKSTREME veksten av spillere på PS4.

2 Likes

Och nån som helst kvalitetssäkring är det tydligen inte heller snack om :smile:

Han blir nok målt på antall klikk :smiley:

Tyvärr är det väl så, ja… tråkigt att kvaliteten är så s***ns dålig när det väl kommer en Funcom-artikel bara. GÅR ju inte att ta den seriöst menad :sweat_smile:

Litt dumt at de sammenlikner antall spillere med CS, alle spill ser jo dårlig ut om man sammenlikner CCU med de. Til å være Hegnar synes jeg dette var noe av det mer balanserte og lite spydige de har hatt om Funcom.

Og til slutt, hadde Funcom laget Fortnite hadde vel kursen stått i 9,- i dag - ikke 342,-.

1 Like

Kunne nok vært lagt litt mer arbeid i den artikkelen. Hvordan var foranledningen til dette hos Hegnar? “Du er ung, du kan sikkert spill. Skriv noe om det”.
Så synes jeg vi ikke skal angripe noen, alle må begynne et sted :slight_smile:
Men det tar jo opp et interessant tema, ønsker vi at fremtidige spill har mikrotransaksjoner? Har det noe for seg med mindre spillet når en kritisk masse?
Får vel tenke at all pr er god pr :icecream:

1 Like

Mikrotransaksjoner og lootboxes går jo under “games as a service” paraplyen. Dvs inntekter over tid gjennom spillets levetid.

For CE har jo funcom valgt DLCer, som inneholder skinns og andre ting. Så funcom utnytter allerede dette maksimalt, men på en måte som er mer spisende for publikumet som skal betale.

4 Likes

Kan være litt mer spesifikk. Hva med et gratis spill kun med mikrotransaksjoner? Aksjonærer virker til å elske dette i andre selskaper. Personlig synes jeg det er en forbanna uting samme hva. Det er kun skapt for å mate gamblingsiden til mennesker.

Kosmetiske DLC’er ala CE er OK fremgangsmåte. DLC’er som burde vært en del av det ferdige spillet derimot er jeg også stor motstander av (jeg er gamer fremfor investor). Men money talks, i tillegg så er jo et motargument at spill selges for det samme i dag som på 80 tallet (sett bort ifra inflasjon) men koster ekstremt mye mer å utvikle, så et eller annet sted må man få inn penger også.

3 Likes

CE hadde gratis måned på PS4, Hovedspillet gratis. 3 millioner lasta det ned og fikk det til odel og eie.

DLCer koster penger.

Mutant Year Zero på Xbox, gratis for alle med Xbox Live. Funcom fikk en stor sum penger av MS. DLCer koster penger.

For alle med Game Pass, ikke alle med Xbox Live nødvendigvis.

Ahh, Trodde live var betal tjeneste og game pass inkludert?

Det har kommet en “Game Pass Ultimate” som koster 125kr i måneden, og da er det Live + Game Pass. Vanlig Xbox Live Gold koster vel 59kr fortsatt.

Edit: Xbox Live Gold inkluderer muligheten til å spille online, pluss at man får laste ned noen titler gratis hver måned og spesifikke rabatter. Game Pass er en tilleggstjeneste som gir tilgang til et større bibliotek med både nye og gamle titler umiddelbart.

3 Likes

ahha, da lærte man noe idag også.

1 Like

4 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Den mest stabile TA-indikatoren slik jeg etterhvert har observert er aktivititet i Funcom-tråden.

Og den indikatoren tyder på oppgang .

2 Likes

Liten fundering angående “pump och dump” situationen.
Kan det vara smart att senda ett brev till de lite större investerarna såsom Robur och Core ?
Finanstillsynen i Sverige intresserar sig inte för bolag utanför rikets gränser ?

Jag sån cirka noll kunskap inom området :sweden::norway::sunny:

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Den kan jeg støtte :smiley:

Når folk klager på TA, og prater om at den ikke fungerer, så er det gjerne også et godt kjøpstidspunkt. :wink:

EDIT Tar dessverre meg selv i å tenke “Sky’s the limit” altfor ofte, må skjerpe meg. :smiley:

4 Likes

Alt vi trenger nå er at noen euforisk proklamerer at vi skal laaangt langt opp, og så er det bare å hive ut tradingaksjene på veien. Den går sjeldent så høyt som det spås uansett.

Seriøst. Vi kommer til å le hele veien til Banken Når Myz blinker på Top 50… i flere uker.

2 Likes