Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det du har gjort her er å ta med tiden hvor CE ikke fantes. Det blir dårlig gjort å gi WoW et forsprang på 1-2 år med søk.

På Launch CE EA til i dag er interessen 3 mot 48, så ca 6,2%
På siste 12 måneder er interessen 4 mot 48, så ca 8,3%
På siste 90 dager er interessen 7 mot 79, så ca 9%

Må lese tallene riktig :stuck_out_tongue:

1 Like

Kanske du har rätt i det :wink::

1 Like

Bombe at han likte conan bladene. Omtrent de eneste bladene med mer bar overkropp enn twitterkontoen hans.

1 Like

Funcom ledelsen er blitt så skinnhellige at de tørr ikke gjøre en dritt når de ser hvordan aksjonærers midler blir kriminelt utnyttet, at noen i andre enden manipulerer kursen bryr de seg ikke om så lenge det ikke er Funcoms admin…patetisk.

Hva er det du mener Funcom skal gjøre?

Rydder i barndomshjemmet og fant denne godbiten.
Viser seg man hadde god smak allerede som ungdom :sunglasses:

8 Likes

På vegne av aksjonærene burde Funcom i rettferdighetens navn undersøke lovligheten av hvordan og hvorfor aksjen blir manipulert, noe som alle her på forumet er klar over har skjedd i flere år !! jeg ser ikke forskjell på kriminaliteten som tidligere ledere ble fengslet for og det som skjer nå… vi er vel enige om hvem vi snakker om…min mening Basta.

Lov til å mene hva man vil men min mening er at dette ikke er noe Funcom skal drive med. Flere har meldt dette til de instanser som kan se på dette og kan gjøre noe med det. Funcom har da ingen myndighet når det gjelder dette og kan ikke gjøre mer enn det folk allerede har gjort.
Så jeg mener de skal konsentrere seg om å skape aksjonærverdier på lang sikt og gjøre selskapet attraktivt på den måten. Så må de selvsagt også få spredd budskapet om hva de mener skal sikre høyere aksjonærverdier. Men aksjekursen på kort sikt synes jeg ikke Funcom skal bry seg så mye med.

6 Likes

Nå synes jeg snart folk må slutte å gnåle om handelen i Funcom. Folk kjøper og selger for å tjene penger. Er selv ofte innom Funcom å har vært det i 10år +. Folk trader aksjer i Funcom akkurat slik de gjør det i andre aksjer. Bare fordi ting ikke går slik dere vil/tror er det ikke ulovlig.

6 Likes

Det positive er at noen har tenkt å få det juridisk avklart og ta det videre nå, så da kan vi håpe at vi faktisk får det avklart og slipper å snakke om det og klage på det i 2022 også.

2 Likes

Et børsnotert selskap er selvfølgelig best tjent med høyest mulig aksjekurs og fornøyde aksjonærer. Sånn som det er nå er alle skremt fra å være langsiktig i Funcom, og jeg tviler på at Funcom er fornøyde med dette.

De ansatte har opsjoner de ikke får benyttet seg av på grunn av for lav aksjekurs. Insentiver
til de ansatte vil også være mer akseptert blant aksjonærene ved en aksjekurs som speiler den positive utviklingen i selskapet.

Det må være rimelig frustrerende for ledelsen, som har utført tidenes snuoperasjon i spillverdenen, at de ikke får anerkjennelse på dette. Hvis kursen presterer godt, i takt med utviklingen i selskapet, vil dette også generere mer positiv presseomtale og analyser.

I tillegg vil en lav aksjekurs kunne føre til fiendtlig oppkjøp, hvor det kan komme et lavt bud på selskapet. Selv om styret ikke vil gå for budet, kan den som komme med budet likevel velge å gå videre med det. Og dersom aksjonærer som er dritlei ønsker å selge seg ut, kan dette gå gjennom. Det kan også la seg gjøre ved å oppnå en majoritetsandel på det åpne markedet.

Og skulle det oppstå behov for finansiering, for eksempel at Funcom ønsker å gjøre et større oppkjøp, er de selvfølgelig tjent med at kursen er høyest mulig.

Det anbefales sterkt at Funcom for sin egen del tar dette alvorlig og forsøker å gjøre noe med handelen i aksjen.

7 Likes

Et fiendtlig bud er egentlig et ikke problem, Jebsen + FredM har nok aksjer til å blokere det meste.

Den store utfordringen er jo at de ikke kan kjøre emmisjon for å finansiere oppkjøp eller store prosjekter.

3 Likes

Dette er kanskje negativt for selskapets vekstmuligheter, men for egen del så hater jeg emisjoner så sterkt at det ikke plager meg vesentlig :slight_smile:

1 Like

De er jo ikke nødvendigvis det, hvis de er nødt til å finansiere eventuelle oppkjøp med utvannning av nevnte aksjonærer. Jo lavere aksjekurs jo større utvanning ved et eventuelt oppkjøp finansiert av en emisjon.

Jeg tror ikke de store aksjonærene vil tillate stor utvanning for et oppkjøp.

Dvs jeg tror egentlig hele emmisjons for oppkjøp eller større investeringer er utelukket.

Jepp. I alle fall med dagens kurs.

Vurderer å kjøpe meg inn igjen, men det har vært litt vel ustabilt i det siste. Minnes en Drageset som lovet mer stabil aksjekurs…

1 Like

Jeg er ganske sikker på at om man legger kjøp på feks 13.6,13.1 og 12.6, titter innom 1 gang i mnd så ser ikke tingene så brutalt ut, men er jo moro å følge med også :yum:

1 Like

Får vi info om enten Conan SP eller Coop shooter på Gamescom 20-24 august?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Når tror du det blir release av Coop shooter?

• Q1
  • Q2
  • Q3
  • Q4

0 stemmegivere