Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Atle driter hundre null i selskapene han holder på med svineriet sitt i. Slutt å tro på at han på noen som helst måte har gjort et spøtt for Funcom på IR-siden.

Vedkommende er i seg selv en ekstremt negativ IR-variabel for selskapet. Blør aksjen tom for retail investorer og holder hele mellomsegmentet og vel så det langt unna aksjen.

10 Likes

Är man rädd för de som hänt i dåtid så avspeglas det i framtid. Dags att släppa på bromsen! Funcom levererar.

4 Likes

Med den tradisjonen funcom har med pump og dump, så er Rui mest opptatt av en stabil kurs og å skape verdier. Greia er at det tar rundt tre år å få et spill ut døra. Du får se hva han er god for i 2020

1 Like

Stabil kurs? Där har ledningen misslyckats totalt, som sagt. Det handlar ju inte bara om att bygga spel utan om att bygga bolag. Då kan man inte ligga så lågt som Rui gör.

1 Like

Fra 29 til 10, så er vi nå på 18 til 13, så vesentlig mer stabil

2 Likes

Hittills.

Ja, han var vel innom for å advare mot å kjøpe aksjer slik at han kan holde på i fred.

2 Likes

Vart “inom” Sverige. Kan lika gärna slå tärning om vad som är sant eller inte sant från herrn

3 Likes

En tur inom polet i Strömstad räknas inte! :wink:

2 Likes

Jo flere naive og så forelskede, jo bedre betalt får han. Jeg husker godt at flere her slo seg hardnakket på brystet når de «store» svenske privat investorene gjorde sitt inntog. Da ble det hevdet at «nå er det slutt på asp sine herjinger» maktbalansen er jevnet ut. Det gikk vel ikke helt slik. Trolig dro han inn mer penger på det hele. Nå har majoriteten av søta bror investorene solgt seg ut. Man kan argumentere for at det var en fornuftig avgjørelse. De med flere kommer tilbake når det er momentum opp.

3 Likes

Helt klart, i all den tid det bare fortsatte og fortsetter. Ellers vet jeg ikke hvor «naiv» eller «forelsket» en retail investor må være for å kjøpe Funcom på kurser under 18.

I utgangspunktet er det god r/r med henblikk på 2020, men det er jo gitt at folk ikke gidder å sitte på hendene når de ser hvor det bærer i mellomtiden.

2 Likes

Å jada. Dette kommer helt sikkert til å hjelpe ASP

Kan vi ikke bare få den ned til 9 kr først som sist så er vi ferdig med seigpininga :roll_eyes: jises. ASP og Trump må være brødre. Like forbanna idioter begge to.

4 Likes

Men vapenlagarna är :+1: :face_vomiting:

Ligger en del fornuft i det hele. Forutsatt at man har tro på selskapet, tror jeg beste måten for å:

• Tjene gode penger på funcom
• Snu asp sine krumspring til sin fordel
• Sove godt
• Glede seg over kurspress
• Slippe å jamre her inne daglig om det samme.

Er å ha,
• Godt med tørt krutt i posen.
•Plukke aksjer på dumper med lave ordre i markedet
•Laste jevnt og trutt gjennom tørkeperioder som nå.
Viktigst av alt: Selge når aksjen viser tegn til å toppe ut.

La oss si Coop og Dune slår til, da er det nok av kjøpere på aksjene ens, til en pris vesentlig høyere enn i dag. Trolig 100-150% og historisk en god del mer ved en god gammel funcom hype.

6 Likes

Jeg selv syns ikke at det er helt greit at Fortnite er dagen alles Jojo… Gitt gratis til alle kids i verden.

Ja jeg ser også for meg 100% ved Coop shooter men spørs fra hvilket nivå.

Fyren er radikal og en løs kule på dekk, men her har han et meget godt poeng!
Man skal enten ha hodet godt oppi ræva eller ha lite med dagens skolebarn å gjøre for å argumentere mot dette.

Er det spillene / spillselskaper sin feil? Nei.
Det er foreldrene som ikke gjør jobben sin. Foreldre kjøper seg fri fra barna slik at dem kan sitte foran skjermen å f.eks sutre over asp :slight_smile: overlater man barna til seg selv med slike spill uten oversyn og gode samtaler blir fort skillet mellom 2 verdener tåkete.

Man kan godt ta debatten om dataspill har skylden for masseskytingene i USA. Men da bør man samtidig spørre seg effekten av TV-serier, filmer, musikk og alle nyhetskanaler og mediehus, og vurdere å forby samtlige.

Vold har eksistert som en del av menneskelig historie helt siden Homo Sapiens drepte de andre menneskerasene og ble enveldende på jorden, og kan ikke årsaksforklares så enkelt som at «hvis vi fjerner alle voldelige spill så vil antall skytepisoder gå ned». Dette vet nok Trump likegodt som alle andre, men i og med at han er i lommen på våpenlobbyen i USA så kan han selvfølgelig ikke si at det er våpenlovene og «right to bear arms» prinsippet man bør gjøre noe med.

Man trenger heller ikke å være rakettforsker for å se at retorikken hans, særlig under valgkampen, hvor han sammenlignet immigranter fra Mexico med kriminelle voldteksforbrytere, kan ha hatt en viss bokstavelig effekt på enkelte høyreekstreme menneskesinn.

2 Likes

Vel, Hollywood er i hvertfall den siste plassen Trump får innflytelse. Så jeg tror spillbransjen klarer seg fint også.

1 Like

@antzzo delte denne igår
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/01/180116131317.htm