Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

To whom it might concern: :eggplant::doughnut:

2 Likes

Sikkert noob spørsmål…

Om noen legger ut kjøp på en aksje på 10kr og en annen legger ut til salgs på 9,50 i auksjonen. Hva vil handelen bli da?

1 Like

Innbiller meg at svaret er 10kr, men tenker jeg for mye på det så blir jeg bare forvirret.
litt søkt for det forutsetter at ingen andre kjøper eller selger i den samme auksjonen.

Pas på du ikke får overkøbt dig :joy:

1 Like

Godt spm.
Jeg gjorde en handel for mange år siden med DnB sin aksjeløsning. Da hadde jeg lagt inn en kjøpsordre, og så ble det lagt inn en salgsordre lavere enn min. Da ble min justert, slik at jeg fikk aksjene billigere enn jeg hadde lagt inn ordre på. Vet ikke hvordan det gikk til, men er det mulig at DnB ikke videreformidler ordren din før det nærmer seg at den blir møtt, og så slår til for deg når de får sjansen? Har ikke opplevd det igjen, men bytta til skandiabanken ganske kort tid etter…

27-29 september i San Diego. Coop !!!

20 Likes

Virker som en sannsynlig offentliggjøring det! Er nok et spill de håper kan ta en seiersrunde på twitch!

1 Like

Det gir veldig god mening!

Får ikke noen reveal av interne prosjekter på GamesCon - alt fokus på CCC og MOM.

Twitch-Con derimot, der får vi nok første kikk på coop. Vil anta streamere får en demo / beta i så fall.

3 Likes

Alt jeg ber om er at de på kvartalsrapporten sier noe sånt som at “men … dere vil nok vite mer før neste kvartalsrapport.” Er det helt stille så … meh.

3 Likes

Utesluter inte CGI i samband med Gamescom och sen gameplay på twitchcon, men ja allt talar för att vi iaf ser något i San Diego

3 Likes

Hadde vært stas, men tror ikke det skjer. Uansett snakker vi Q1 / tidlig Q2 release dersom Funcom fortsatt følger 6-måneders «regelen» de har lagt opp til.

1 Like

Mounts til CE? Coop? Jeg gjetter på det første, men blir ikke veldig overrasket hvis det blir det andre.

Twitchcon er fra 27 til 29 september. Passer bra for Q1 release av coop.

4 Likes

Jeg ser flere muligheter.

1: Coop Shooter CGI eller gameplay (hvis CGI har blitt sluppet 1 måned før, dvs gamescom/kvartalsrapport). En ren promotering av spillet da det er ett eget området for promotering av spill. I så fall føler jeg at Funcom ganske åpenbart sikter seg inn på en lansering i Q1 2020 (februar?).

Men det slippes normalt ikke mange spillnyheter på twitchcon. Det er mer fokus på eksisterende spill, esport turneringer osv for de største spillene. Det har blitt sluppet nyheter der før (Amazon’s New World er ett eksempel), men normalt ikke mange nyheter så vidt jeg vet. Det er ikke fokuset til arrangementet.

2: Funcom har ved lansering forsøkt å knytte til seg streamere slik at de kan ha streame spillet, promotere det, ha en egen salgslink, og få prosenter av salget som kommer fra streamerens link.

Det er mulig at Funcom har nå valgt å gå videre med denne strategien, videreutviklet den, og ønsker å promotere en løsning som dette, eller en løsning hvor de lager seg partneravtaler med streamere som gjør at streamerne promoterer alle funcom sine lanseringer i bytte mot bedre avtaler. Ett mer langsiktig samarbeid, som kanskje kan være interessant for mange mindre streamere (de største koster uansett såpass mye å kjøpe seg inn hos at det blir en litt annen situasjon).

Grunnen til at jeg sier dette er at jeg la merke til denne løsningen for tidligere lanseringer, mens mange streamere åpenbart ikke visste om det. De spilte bare spillene uten å promotere dem med salgslink osv. Det ville vært gratis ekstrainntekt for mange av dem, og jeg har sett flere promotere andre spill på lignende måter så jeg har antatt at de rett og slett ikke har visst om muligheten.

3: Noe annet :slight_smile: Ikke alltid lett å vite hva som kommer. Men er jo litt morsomt å spekulere.

3 Likes

Bra tankar.

Om vi leker med tanken att de är Coop som visas där, så bör de rimligtvis vara spelbart där för streamers att få testa. En CGI trailer på twitchcon är ju helt onödigt. Funcom har ju dock börjat alla spel med en CGI trailer så rimligtvis borde den då ske innan Twitchcon = Gamescom?

Om de inte är Coop, vad kan de då vara?

CE känns orimligt då de inte är ett streaming spel, då PvP är ganska dåligt där.

2 Likes

Siden jeg først spekulerer helt fritt. Og her er vel en av grunnene til at jeg kortsiktig eier aksjer igjen, da jeg spekulerer i økt interesse for Conan Exiles i begynnelsen av september.

Jeg gjetter på at det er muligheter for Conan Exiles DLC, Conan Exiles Update, Conan Unconquered på tilbud, Conan Exiles tilbud / DLC tilbud (season pass tilbud?) i forbindelse med Conan Chop Chop.

Det virker også teoretisk som en anledning til å lage en pakkeløsning, og la folk kjøpe “All the Conan you can handle” samtidig som de lanserer nye spill osv. Eventuelt at noe sånt kommer senere i forbindelse med lansering av en av de siste DLC’ene for året hvis de vil prøve å selge conan chop chop på egenhånd først. Tror det er mer sannsynlig at det kommer senere egentlig, men alltids mulig.

Ser jeg tilbake ett år på prisutvikling så virker det innafor å tenke at det snart er tilbud på Conan Exiles uansett:

Funcom har kjørt tilbud på Conan Exiles ved julesalg, helgesalg tidlig i februar, ukesalg i midten av mars, ukesalg midten av mai, ukesalg i månedsskiftet juni/juli (steam sommersalg). Det gir en avstand på 1-2 måneder mellom salgene. Og siden vi vet at Funcom skal gi ut ny DLC + content patch i tidlig september, og det er ca 2 måneder siden siste salg så virker det logisk at dette enten sammenfaller med Conan Chop Chop lansering, eller begynner etterpå.

Min meningsløse ubegrunnede gjetning? Conan Chop Chop 3. september, Conan Exiles content patch / DLC 5. september, Conan Exiles free weekend 5. - 8. september + 50% tilbud. Og med promotering av Conan Exiles/Conan Chop Chop/Conan Unconquered på tvers av spillene (mens en pakkeløsning kanskje kommer senere, men lar conan chop chop prøve å leve sitt eget liv først).

Sånn sett kan Funcom få promotert Conan Chop Chop overfor alle Conan Exiles spillere uten at det koster noe ekstra. Og kanskje de kan få noen interessert i Conan Unconquered også (heh, jeg tviler).

15 Likes

Funcom? :joy:

2 Likes

De fleste har jo vist at funcom tjener penger. markedet har dog ikke tatt det innover seg.

4 Likes

Spørsmålet er jo hvor resultatet i 2019 vil ende, jeg synes det er veldig åpent. Epic dealen gjør at jeg ikke er så negativ til Q3 lenger. Q4 er jeg dog litt mer skeptisk til utfra hvordan denne MYZ lanseringen gikk. Jeg hadde forventet meg en som gikk mer eller mindre på skinner, det er tydeligvis ikke noe man kan forvente av Funcom 2.0 enda. Nå var dette en publishing-tittel, så Funcom har litt mindre kontroll en på egne titler, men MoM er også det.

1 Like

Jeg tror Q3 blir ganske kurrant, de virker å ha posisjonert ut lanseringer og DLCer samt dealer ( epic, PS+) fornuftig iløpet av året.

Mest spent på hva Q2 viser nå.

1 Like

På PC går vel releasene rimelig ok?

Mtp MoM.