Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Altså, de leverte MYZ i tide på PC uten noe tekniske problemer å snakke, men de hadde jo en release hvor spillet ikke ble streamet av noen større streamere, eller av mange små. Det ble mao streamet veldig lite.

Det ga dette resultatet:

Dvs at interessen peaket på ca 25% av interessen ved lansering i desember i fjor. Det synes jeg virker som rimelig trist markedsføring.

Nå tror jeg EPIC dealen kan være veldig bra, så inntektsmessig kanskje ikke noen stor beskymring og de traff midt i Fire Emblem releasen, så kanskje bare uheldige omstendigheter? Samtidig, håndteringen av Switch releasen og PS4 releasen får meg til å tenke at dette var dårlige greier totalt sett.

1 Like

En stor anledning av ingen marknadsföring av DLC osv är ju just Epic dealen. Den kommer ge fin marknadsföring åt FC och säkrade pengar samtidigt som de lär sälja DLC på Epic med. Glöm inte en bättre cut.

Utmärkt även om Coop shooter bygger på Myz. Då finns de god chans för Epic exclusive

De har åpenbart landet på at PR-kroner ifbm. DLC-launch i dette tilfellet ikke ville kaste av seg. Utvidelsen vil selge organisk over tid - akkurat som MYZ - og peake ved salgsevents.

PC - null problemer.
PS4 - noen dager utsatt, deretter null problemer.
Xbox - problemer hos MS-store backend.
Switch - noen anmeldere fikk feil build, og enkelte synes håndholdt port er svak.

e38f01c4911fd3edf305f54b25033d658e9d70d1_2_690x387

2 Likes

Øker sannsynligheten ytterligere for Epic Exclusive slik jeg ser seg.

3 Likes

Fordi Epic baserer avtalene sine på geografisk nærhet?
Nå var det mye halmstrå her.

Nekter ikke for at det kan være en epic deal på gang med de neste spillene, men at sannsynligheten for det øker pga geografisk nærhet er jo rimelig koko.
Sannsynligheten øker om spillet ser bra ut og gameplay er morsomt.

8 Likes

Koko, faktisk - nei det er ikke koko.

Jeg sa det øker sannsynligheten (under forutsetningen at spillet ikke er søppel, noe man får håpe og tro det ikke er ) - ikke at det er veldig viktig som sådan. De har kontorer et steinkast unna hverandre i amerikansk forstand.

Hurr durr videre, i all den tid du ikke er innforstått med at geografisk nærhet gjerne har mye å si på hvorvidt virksomheter pleier kontakt.

For øvrig har jeg ingen preferanse for om Funcom sine kommende spill skal selges over EGS eller ei.

1 Like

Burde ha gitt bort CU gratis på Epic da det er dødt. Myz selger sakte men sikkert over tid, så burde være en grei deal de har fått :thinking:

Vad har Funcom för kurs just nu? Fungerar inte på Avanza…

13,27

husrobot

Husroboten gjør sin greie.

Dersom det blir en epic deal håper jeg det annonseres samtidig med reveal, og at det ikke puttes på steam for å så fjernes…

blir mye negativ PR

Det er ikke noe særlig poeng i å gi bort CU når du ikke har en DLC å selge :stuck_out_tongue:

Day 1 dlc :wink: Men det er mulig å se hvor mange som spiller og investere en framtidig dlc dersom brukermassen er tilstede.

Nei, men det er folk ansatt fra Funcom som jobbet hos Epic.

Det finnes også et miljø i den byen for den type spill. Jeg tror på synergier. Epic trenger multiplayer spill for å dra platformen. De har ikke ekstremt med store multiplayer titler idag.

1 Like

Det er jeg helt enig i, Jeg tror ikke Funcom gjør den feilen.

Fortnite!?! :joy:

2 Likes

Hvor stor interesse tror du Epic har av å pushe ut spill som var så svake at de ikke solgte da? :stuck_out_tongue:

Det er ikke stort! Det er usaklig gigantisk

Ja, det er 1 tittel.

Som er litt elsk og hat. De trenger titler som drar det publikumet som ikke spiller Fortnite.

Gitt monstersuksessen til Fortnite kan man nesten lure på om det den typen spill vil gjøre det bedre på EGS enn Steam.