Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Varer til i morgen😝

Spillbransjen er ikke noen tullete nisjebransje lengre nei, stadig økende popularitet for sektoren vil nok etter hvert reflekteres i kursen såfremt Funcom fortsetter å levere, og større investorer vil tvinges til å åpne øynene også på oslo børs.

10 Likes

Syntes det er svakt av ledelsen dersom de ikke kommer med en melding på ca- salg i morgen. Da har det gått 1 mnd og man bør av transparancy -årsaker og usikkerhet forklare til markedet som helhet hvordan salget har gått. Ikke alle har en range å gå ut i fra, og det gir aksjonær-tillit ved å redegjøre for hvordan virksomheten gjør det. Når Q-rapporten kommer bør man gå dypere inn på segmentene, videre utvikling av spillet, DLC osv.

3 Likes

Funcom har dessverre som policy å ikke opplyse om salgstall så fremt de ikke mener de er oppsiktsvekkende gode. Jeg blir i hvertfall veldig overrasket om det kommer en melding med salgstall i morgen.

På ett vis greit at de ikke sier så mye om salgstall mellom rapportene men jeg synes de burde hatt langt mer åpenhet rundt dette i rapportene.

2 Likes

Ogga bogga bogga:

3 Likes

Det snakkes mye om algoritmer og robothandel i Funcomtrådene, se på dette klippet som forklarer i detalj hvordan situasjonen har utviklet seg. Også ekstra spennende mtp bud på Oslo Børs, hvordan blir tilstandene her da?

2 Likes

Det går visst opp hver gang jeg tror det skal ned, og ned hver gang jeg tror det skal opp😵

04/01-2019 10:31:01: (FUNCOM) NOTICE OF CHANGED SHAREHOLDING

inb4 E24:

Storaksjonær selger seg ned i Funcom!

1 Like

Kan du linke

Under meldeplikten, de skal dumpe!!!11

inb4 @h3nk1 "The joke, you, swoosh "meme

Memes til side, det var en spøk min gode danske.

Sist gang Avanza - som er konto som representerer totalt 1500+ svensker - solgte litt skrev E24 at “storaksjonær selger seg ned”.

Fordi norske finansjournalister og finanspresse er 100 prosent talentløse.

7 Likes

Kunne ikke lige forstå det.
Havde lige læst, at Avanza igen er over 5%
Jeg gir en øl i nyhavn ved lejlighed😉

1 Like

Tror det var en julehjelp…

Jeg har ikke fulgt nøye med de siste månedene, men det er ingen sperrer i ordreboka
før 16,5 som det har vært snakket om her tidligere. Hva skjer?:slight_smile:

Ser du på linken med video over jeg postet ifht de såkalte sperrepostene så ser du fort en mulig forklaring på hvorfor de forsvinner så fort :slightly_smiling_face:

Null volum, utbombet kurs og aksjen er kraftig underpriset.

Med Q4 i februar ser vi en P/E på ~10-15?

Uansett er det lav kjøpsinteresse - mon tro om Funcom slår indeks i dag :roll_eyes:

2 Likes

sett den tidligere, en god mulighet for noe sånt ja. takker

Der bliver købt store poster og så bliver den solgt ned, med meget få aktier i forhold.
Fin måde at hamstrer aktier på

4 Likes