Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tror det beste er at Funcom fokuserer på optimal utvikling, kommunikasjon og lansering av spillene med tanke på konsumentene og ikke aksjonærene.

2 Likes

Helt enig,
Det var noe helt annet vi gikk og ventet på.

At CCC i seg selv kan bli en artig og innbringende sak er noe annet.

Det er nok av mindre studier som har teaset med prosjekter i ÅREVIS før de skal lanseres.

CD Projekt Red er et eksempel til etterfølgelse på dette punktet.

1 Like

Jag tror inte större investerare eller folk köper förrän FC berättar mer om 2020 projekten. Fram tills dess chillar jag , chillar som i äger aktier

4 Likes

Stikkordet her er jo tjene penger. De tjener penger nå, men det er ingen garanti for at fremtidige spill vil være like store suksesser som CE og MYZ. Det sagt så har jeg også troen, så jeg holder posisjonen min inntil videre. Er jo snart Gamescon og Q2 :slight_smile:

3 Likes

Funcom må gjerne fokusere på optimal markedsføring.

Men ingen markedsføring hadde blitt ødelagt ved at de på Q1 2019 rapporten sa:

“Per i dag har vi planlagt å begynne markedsføringen av coop shooter senest i 2. / 3. / 4. kvartal 2019.”

På den andre siden, som jeg har hintet om før. Funcom bør ikke endre strategi for å tekkes kortsiktige investorer som meg, men i stedet fokusere på hva som lager verdier for langsiktige og trofaste investorer. Men selv langsiktige og trofaste investorer blir vel til slutt utålmodige.

7 Likes

Jeg kan ikke være annet enn enig der, selvsagt er det kundemassen som skal ha fokus hva gjelder markedsføring.

Ikke skal vi aksjonærer forlange at Funcom skal begynne å love ting de ikke kan holde heller. Men det burde gå an å gjøre begge deler. Funcom er ikke selv tjent med at kursen er såpass lav. - om de ikke mener at den er der den skal være da.

Så - joda, sier som Ole Brumm jeg - takk - begge deler.

Fikset det jeg.

Det finnes ikke et selskap i verden som bør ønske å ha en strategi som favoriserer trading.

1 Like

Funcom meldte på Q4 2017 rapporten at de ikke kom til å komme med noen nyheter fra spillet i 2018. Synes heller ikke dette er helt aksjonærvennlig melding. Med unntak av kortsiktige tradere som selvfølgelig har nytte av å vite dette.

The company does not expect to reveal any information about the new project
in 2018

2 Likes

Fikset det for deg.

Selskap som er uaktuelle for trading er de som har stabil negativ utvikling uten volatilitet. Vet ikke hvorfor det skal være ønskelig.

1 Like

Det er vel ganske stor sannsynlighet for at vi får endel etterlengtet informasjon nå i forb. med Q presentasjon og GC/TC.

Det vi vet er at CCC er like rundt hjørnet og at MoM kommer litt senere i høst. Det lille de har vist av dette har fått bra tilbakemeldinger.

1 Like

Steike nå tror jeg traderne som kjøpte på 2kr gammel kurs koser seg gløgg ihjelp. Festival for disse snart!

image
:sleeping:

Yup, nå som Funcom ikke lenger er avhengige av emisjoner er det mindre gunstig for dem å fokusere på aksjekurs enn tidligere. Nå går det på stabil vekst og videreutvikling av porteføljen :slight_smile: Blir mindre hype, men forhåpentligvis etterhvert mer stabil kursutvikling også. Hittil har det ikke vært stabil kursutvikling på tross av stabil inntjening, så vi får se om teorien blir en realitet etterhvert som spillporteføljen vokser.

1 Like

Funcom er AA/III utvikler, CDR er AAA+ utvikler.
De har helt forskjellige strategier og budsjetter. CDR dytter forferdelig mye penger både inn i utvikling og markedsføring og kan sånn sett spandere på seg å tease i flere år.

Funcom har stabil negativ utvikling MED volatilitet. Hvorfor det skal være ønskelig for langsiktige aksjonærer er jeg ikke helt sikker på.

Det er selvsagt ikke ønskelig for langsiktige aksjonærer.

Den logiske kortslutningen er at du tror det blir bedre uten tradere så lenge den langsikte trenden er stabil negativ.

Problemet er den negative utviklingen. Og den skyldes etter min mening i stor grad:

1. Utsettelse av coop shooter fra 2019 til 2020.
  2. Ingen informasjon til markedet.
  3. Manipulasjon pump og dump på toppen av den fundamentale utviklingen.

Man kan vektlegge disse som man vil, jeg mener at 1 og 2 er desidert viktigst og at 3 er relativt uviktig men gir unødvendig stor volatilitet. Men hvis man mener at den fundamentale utviklingen er ubetydelig og at alt skyldes slemme tradere … så er det fritt fram å tro hva man vil om det.

Poenget mitt er at en aksje som er uaktuell for tradere tiltrekker seg mindre interesse i markedet og færre investorer. Det gir fortsatt en langsiktig utvikling i tråd med fundamentale endringer. I dette tilfellet negativ utvikling siden mai 2018, og positiv utvikling siden 2016 (tidsperspektiv er viktig).

7 Likes

CE bringer inn bra med cash, men de leverer resultat rundt 0 ser det ut til da, så P/E vil jo være på vei opp inntil de store investeringene de gjør gir avkastning.

Selvfølgelig, så lenge CE leverer, så vil jo nesten all inntekt fra deres egne spill komme rett på bunnlinja. Det kan blir veldig pent.

Ja, lurer på om strategien er å fortsette investeringene i samme rate. Snakket med en utenforstående på Facebook som var god på shipping og fisk/olje. Hos han var de store investeringene sett på som negativt fordi det gjorde resultatet så lavt. Helt uenig i at det er en negativ ting at de investerer mye, men det er sikkert en del som tenker som han.

2 Likes

Altså, det øker både risk og reward. Den strategien blir nok først generelt verdsatt når de har inntekter fra de to spillene samtidig som de investerer i to nye.

2 Likes