Er det noen som “morer seg” med å prøve å få til et rundt tall her?
Jaja.
Kr 10, gamle toern, var iallefall solid sist gang, så antar det stopper der👍
Tja, hvis kassabeholdning verdivurderes til 0 og fremtidig cash flow vurderes til 0 -
Kanskje man klarer å verdivurdere maskinparken til noen få kroner?
Får sikkert et par tusenlapper på finn.
Jeg har tro på funcom med oppside hvis makro er nøytral/positiv eller det kommer definitive nyheter om Q1 2020 lansering av coop shooter de neste ukene.
Problemet mitt er at hvis det ikke kommer informasjon om coop shooter, og makro er negativ, så tror jeg på dump i dårlig makroklimaet. Og at de som sitter på gjerdet ikke har noe ekstra incentiv for å investere når man ikke vet noe om framtidige prosjekter.
Dette er en ypperlig kjøpsanledning hvis man er langsiktig OG Funcom sine neste prosjekter blir bra. Men, kvaliteten på framtidige prosjekter kan vi ikke bedømme selv per i dag.
Av alle aksjer på oslo børs har jeg vært inne i funcom og kitron siste uka, og kastet ut begge i går. Ikke fordi jeg ikke har tro på selskapene isolert sett, men fordi makro skremmer meg. Gårsdagens fall var veldig kraftig på det som i mine øyne var uviktige nyheter Det er min strategi å ha kontanter i en sånn situasjon.
Dette var det jeg mente at jeg var uenig i Synes det er for tidlig å snakke om at de trenger en ny suksess for å gå opp i kurs når jeg antar at CE fortsatt bringer inn godt med cash.
De har vel ikke benyttet seg av “Ark rabatter” enda heller, så denne kua er nok ikke rein for melk enda
Kanskje Robur selger seg ut, nå som de straks er i minus på eierskapet sitt i Funcom?
Håper alle funcomaksjonærer peprer Rui og Stian på twitch ved H1/Q2.
Denne berømte “stein på stein”-strategien til Rui fungerer ikke. De har en plikt overfor aksjonærer å sørge for at aksjekursen gjenspeiler selskapets verdier.
“Stein på stein” -strategien fungerer. Det som ikke fungerer er at vi ikke blir informert. Dette skaper unødvendig usikkerhet, og i det siste så har tanken slått meg at kanskje de ikke har noe informasjon å gi oss
De kortsiktige har jo allerede solgt igjen etter å ha prøvd en trade på rundt 13 kroner. Resten ser vel mot de neste lanseringer, både i høst og mot neste år. Litt sent å foreta seg mye annet enn å kjøpe mer eller holde nå?
Det skjer mye bra som blir helt overskygget av makro og uroen og ikke minst kursfall. Makro vil fortsette å være urolig fremover, mens Funcom kan plutselig snu. Hva Funcom peoduserer og selger bryr seg lite om aksjemarkedene i seg selv, og de vil selge like mange spill selv om markedet er urolig og ned. Det betyr mer penger i kassa og business as usual. Tålmodighet er hardt når man blir påvirket av følelser og negativ input fra alle kanter, men er det selskaper som kan og vil gå mot strømmen så er det de som tjener penger og ikke har gjeld.
Nå er det en uke til halvårsrapporten, vi får i hvert fall vente til da med å se hva de har å si
Hehe, hold your horses. Gi dem den neste måneden nå, GC,Q2 og TC. Blir ikke fortenkt om vi har fått en rimelig stor stein slengt i hodet når vi er ferdig med denne perioden. Om vi vet like lite da som nå, da kan jeg bli med å klage
Selvfølgelig har de info å gi oss. Guiding, salgstall, budsjetter etc.
La oss heller si at “østers-strategien” har feilet totalt da.
Er vel få små spillselskap som guider noe overhodet?
Er det ikke bare EA, activision og selskap av den størrelsen som gjør det?
Paradox og THQ guider vel ikke engang?
Du har helt rett, det er det ironiske.
Men, du må skjønne at Funcom-aksjonærer ikke er som andre aksjonærer, de kjøpte i 2016 og 2017 - men kan ikke forsvare dagens mcap i 2019. De trenger null risiko, og full informasjon.
Funcom med null gjell, stor pipeline og cash nok til å tryne med 5-6 interne prosjekter på rad før det blir snakk om gjeld igjen - vel, det er jo høyrisiko.
Mcap. 980 mnok.
Spennende å se hva som kommer av fond eller større fisker, det kan kanskje begynne å røre seg litt her nå fremover
Enig i at mangelen på informasjon om egenproduserte spill i pipeline begynner å bli påtagelig.
Nå har vi blitt holdt lenge nok på “pinebenken” inkludert å spenne opp forventningene ifbm annonsering av CU og CCC.
Noe må det ha blitt jobbet med siden de startet de hemmelige prosjektene og vi burde kunne forvente - om ikke annet - en trailer av noe slag for en eller begge av spillene som vi fremdeles vet fint lite om.
Får se om de tar plass før eller etter Q2.
Tror nok det kommer noe snacks da. Se etter Conan i chatten - han kommer til å være hissig.
At de i det hele tatt kjørte på med “hype” og “big news” for CCC fremstår i ettertid som sabotasje i praksis. Markedsføringsmessig selvfølgelig helt innafor og litt morsomt. For aksjonærene, not so much.
Slik jeg ser det er det 2 typer informasjon. Det er den som sier noe om hvordan butikken går, som er dekket i kvartalsgjennomgangen. Så er det den informasjonen som sier noe om hva som skal gi butikk, som er kommende spill/dlcer.
Det er sistnevnte de ikke har tatt ut alt potensialet.
- De kunne teaset med hva som kommer med den nye Conan Exiles DLC’en.
- De kunne teaset med kun navnet på coop shooter spillet.
- Og sikkert en hel del annet som er landet og de vet de skal lage.
De kan være enda mer modig og skape engasjement og forventninger på det de VET kommer!