Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

image

10 Likes

hahah ;D

6 Likes

Nice!

image

Her er en video som viser viktigheten av å vote (spol til 2 min 47 sek):

1 Like

Hahah, det stemmer. Tråden trendet på min Reddit «front page» før jeg så innlegget her inne.

MYZ er dét spillet jeg har likt best siden Ni No Kuni i 2010. No joke.

Allerede kjørt gjennom Seed of Evil på Very Hard og Iron Mutant (hvis det sier noen noe) :sunglasses:

Uansett, hyggelig med buzz på Reddit. Bra kok på Twitter også.

Edit:

18 Likes

Darwindurck oppsummerer det fint der ja… Jeg er fortsatt pissed over hvor få som har oppdaga MYZ :laughing: Tror den reklamen MYZ får nå kan få en veldig fin effekt, og kanskje ender det med at vi får MYZ 2 etterhvert ? Jeg håper vertfall det. Da jeg har samme oppfatning som h3nk1 om at MYZ er noe av det beste jeg har spilt de siste årene, og jeg hadde så å si null erfaring med turn based spill !

5 Likes

:joy:

Bara jag som hoppas på ett EPIC exclusive avtal för något av Funcoms kommande spel? Eller att de släpps där iaf. Särskilt när man räknar på marginalerna …

Många spel på Epic som haft succé nu . the division 2, metro exodus, satisfactory, WWZ m.m.

Om vi leker med tanken att:

• Coop spelet säljer 500k på Epic till ett pris om 39,99 usd
  • Single player spelet säljer 300k på Epic till ett pris om 39,99 usd

Steam:

• 12 % moms
  • 30 % cut
  • 5 % UE4

Epic:

• 12 % moms
  • 12 % plattformscut

800k sålda på Steam ger: 19 musd
800k sålda på Epic ger: 25,2 musd

Ganska stor skillnad i revenue marginal. 32 %!

6 Likes

For ikke å glemme:

• Pengene man får fra epic for avtalen.
  • Funcom lager litt mindre spill, og Steam får konstant kritikk for å promotere de store spillene hardt, mens de litt mindre ikke er like synlige. Om Epic da har en eksklusiv avtale er det absolutt i deres beste interesse at spillet selger som hakka møkk for å hente inn investeringen sin.

Edit:
Forøvrig, litt halmstrå tankegang. Siden MYZ blir gitt ut gratis hos Epic, kanskje man kan leke med tanken om at det ligger noe mer i lufta. Jeg ser Epic skal presentere på gamescom opening night. Har de noen spill eller rykter om spill som er i utvikling? Er vel kun fortnite som gjeder der borte?
Da er vel sannsynligheten at de skal promotere EGS, og komme med flere avsløringer av spill som kommer eksklusivt til deres platform, som f.eks et nytt spill fra Funcom?

3 Likes

Tviler. Blir vel et nedsalg ved close

volum

Markedet sender Funcom til himmels på den heftige Epic-dealen.

4 Likes

Det Hamstres og om ikke lenge skal det pumpes.:roll_eyes:

Jeg tror at Q2-rapporten vil bli særs godt mottatt av markedet. Faktisk og helt seriøst.

4 Likes

Næh, Hegnar og TI vil påpeke at det er mye svakere enn Q2 2018, hvor det var full-launch av CE og selskapets beste kvartal ever :slight_smile:

Kan jo håpe de har luktet lunta og deler noe info om kommende prosjekter, slik de gjorde med reveal av Dune-avtalen på Q1-presentasjonen. Men tviler på dette også. “Markedet” dumpet for øvrig aksjen på den nyheten også, så ja.

Flotte greier!

3 Likes

Det tror jeg også👍 Tror også vi får mer info i løpet av Sep

Inte konstigt. Syns man inte finns man inte (angående Epic dealen)

1 Like

Hegnar er jo fornøyd med å tape penger?

2 Likes

Vi får trøste oss med at Funcom i hvert fall tjener penger selv om ikke vi som har investert i de gjør det.
Vet ikke når Epic og Funcom inngikk avtalen om MYZ, men den kan jo ha ligget i bunn som en del (om ikke hoveddelen) av markedsføringen av spillet. Greit at EGS kun er PC, men satser på at kvaliteten gjør at ordet sprer seg til brukere på andre plattformer, herunder Switch-brukere som ikke har så mange andre spill i denne kategorien.

1 Like

FEIL

Spelar inte så stor roll när avtalet ingick. Bör bokföras i Q3 iom att aktiviteten är nu. Även om en nedladdning är gratis så bokförs den i Q3