13.11 17k
13.15 16k
13.25 12k
13.22 35k
Tot 80k (så långt)
Skulle kunna vara nån som fyller upp lite försiktigt. Inte riktigt ASP-stil dock
Tot 80k (så långt)
Skulle kunna vara nån som fyller upp lite försiktigt. Inte riktigt ASP-stil dock
Har vel lite å si hvor mange som laster ned spillet så lenge FUN bare for betalt en engangssum og ikke pr. dl?
DLC-salg.
…anta at 8-9/10 liker spillet basert på at det har 90 % tommel opp på Steam, og at 10 prosent av disse deretter kjøper DLC.
Ca-ching.
Myz er jo dog kanske vanedannende… Så det kan jo tenkes 20% er også en mulighet eller ?
Gud forby at TI får forventninger
Jeg gjorde
Jeg har lastet på både 12, 13, 14, 15 og 16-tallet. Har solgt litt her og der også, ellers hadde snittet blitt litt bedrøvelig
Jeg har også kjøpt på alle de og enda høyere også. Men nå begynner snittet å bli fint selv om jeg ligger godt i minus nå i kroner og øre. Begynner å bli godt vant når jeg ikke bryr meg om minus 70-80 000 På kontoen. Plutselig står det pluss igjen
Steve Allison, head of the Epic Games Store, shared some download and sales data during a presentation at the 2019 Game Developers Conference, noting that users downloaded the free games Subnautica and Slime Rancher 4.5 million times in two weeks. But the real news comes from the launch of Metro Exodus , an Epic Games Store exclusive.
Enkel matematikk, gitt at MYZ er f2p på EGS i én uke:
4,5 millioner / 2 = 2,25 millioner (+++?) nedlastninger av MYZ.
La oss si 5-15 prosent kjøper DLC til 15 USD.
Det gir inntekter på ~1,7 - 5,06 MUSD pre cut til Epic.
Dette kommer til tillegg til de 1 - 3 (?) MUSD man fikk for å inkludere spillet i EGS f2p.
Tror ikke MYZ er 50% så stort som Subnautica gitt
Del det på 2 eller 3, da - om du vil. Epic promoterer f2p spillene i egne kanaler, og det kan fort hende det ikke er avvik som korrelerer perfekt med “hvor stort” spillet er i utgangspunktet.
Fortsatt betydelig beløp
Konverteringsraten til DLC-salg i MYZ er høyere enn de fleste andre, og trolig på nivå med kvalitetsspill som Subnautica.
Jeg antar jo at de 4,5 millionene downloads var de to spillene tilsammen. Hvis man tenker seg rundt 5%, så får man 200k. Rimelig bra det, men ikke i nærheten av dine tall.
Nope.
Subnautica was downloaded 4.5 million times while it was free, and current freebie Slime Rancher looks like it’ll beat that download count by the time its free run is up.*
Uthevet skrift jfr:
Her ser man et spill som er 3 ganger mindre enn Subnautica lastes ned flere ganger.
Ikke verst, da må jeg nesten doble til 400k for MYZ da
Tror en viktigare poäng är att MYZ är gratis på samma platform som de två andra. Många av spelarna som laddade ner gratis då kommer göra detsamma nu eftersom de fått besked om att nya gratisspel finns att hämta i butiken.
Då tror jag inte söktrenden blir lika viktig i sammanhanget. Även om nedladdningsration säkert blir lägre så har jag svårt att tro att den blir så låg som söktrenden.
Du må jo Tenke på Plattformen Epic. Du kan vel ikke bastant utelukke at Myz laster ned Færre fordi Subnatica er et større spill. Det er jo Epic som denne gangen markedsfører MYZ
Google trenden slår ikke fullt ut på antall downloads, hvis jeg hadde gått utfra den, så hadde jeg kanskje sagt 70-80k.
Jeg mener hvor populært spillet er slår godt ut på om folk gidder å laste det ned eller ikke. MYZ er jo også i en mye mindre populær sjanger enn Subnautica.
Anyway, dette er mitt estimat, kan være feil, eller h3nk1 sitt kan være feil eller vi kan være midt i mellom et sted.
Svarte belte Googling, 10 dan:
Pr end of july hadde det blitt lastet ned 25 millioner gratis spill fra EGS.
Fra desember 18 til juli 19 har de gitt ut 23 spill som resulterer i et gjennomsnitt på litt over 1 millioner nedlastinger pr spill.
Som du så fint skrev i chatten. Get rekt
Utfordring: hvilken prosent av nedlastinger av gratis spill fører til salg av betalt DLC?
Kos deg