Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja, og det er en hovedvekt av “småspill” - så når det da først kommer litt ekte kjøtt som Slime Rancher, Subnautica - så snakker man 4,5+ millioner.

MYZ er definitivt bra kjøtt, og burde nærme seg den rangen.

MYZ har Anda og Grisen… Legg på litt da…

Joda, ser logikken i det - bare trodde han mente det hadde noe å si ifht. engangssummen :slight_smile:

Tror det begynner å synke inn for folk hva denne dealen er verdt! :wink:

1 Like

Skal vel heller ikke glemme at EGS sannsynligvis har fått 2-3 flere brukere siden Subnautica var gratis i desember…

2 Likes

2-3 flere brukere. eller 2-3 X ?

Sorry var et forsøk på å være morsom. Subnautica var vel gratis en uke etter launch av EGS og tror EGS hadde 85mill++ brukere i mars 2019.

EDIT: mange er pga av fortnite men spill som Metro har nok også dratt inn litt brukere :
“The fact we have 85 million players in our ecosystem is, to a large part, down to Fortnite’s success, as well as the releases of our free games,” said Sweeney in a recent interview. “Unexpectedly, there’s been a high level of success to some of our exclusive releases, like Metro.”

1 Like

Gravde i arkivet:

min%20beste%20hittil

God helg alle :beers:

31 Likes

Tror inte man kan jämföra söktrend på ett spel som kostar pengar och som är fritt för att estimera hur många som säljs/laddas ner. Det är betydligt större bounce rate att du laddar ner ett spel än att du köper det :slight_smile:

God helg folkens :slight_smile: Fin slutt på en uke som ikke har vært så grei.

2 Likes

#cirmes

Nei, derfor estimatet mitt er 400k, ikke 80k :wink:

Det er i alle fall et veldig stort mulighetsrom gitt at Slime Rancher fikk flere downloads enn Subnautica som er et ~3x mer populært spill :wink:

Da er jeg registrert på Epic Store og er ny eier av MYZ :smiley:

3 Likes

Tror de är väldigt god chans att måååånga laddar ner MYZ. När Subnautica laddades ner så var fortfarande Epic hatat. De har släppt ganska rejält och de lär ha fått in många fler kunder efter det.

1 Like

Nå er det vel du som roter? :slight_smile: Klart det kan bli penger i morra, og gi vekst, har jeg sagt noe annet?

2 Likes

Det som har skjedd nå er at Funcom har tatt til seg at IR pleien oppfattes som laber. De har hatt et møte og brainstormet. Rui, som husker Funcom 1.0 og deres legendariske IR kompetanse. Han har vært en tur nede i kjellern… laaangt nede… laaangt nede… under der de gravde ned Legospillet.

Der finnes det en gammel Artifact. Om man holder den foran et speil og sier de magiske ordene 3 ganger… da!

Så Rui mannet seg opp, tok med seg sverdet og startet questen. Da Artifacten var børstet støv av og et passende speil var lokalisert gjorde Rui seg klar…,sverdet innen en hånds rekkevidde såklart. Dette kan gå begge veier…

" reggaB, reggaB, REGGAB!

Og vipps så varn tilbake. Togfører Pivi kan ta seg en bolle. Hold dere fast.

11 Likes

bilde

7 Likes

Fy faen jeg har savnet god humor, gode memes og fornøyde folk i FUN.

Det sagt, vi er på 13.60 og ikke 20 - her burde vi aldri ha vært og har mye bra i vente.

14 Likes
1 Like

Vid 24 minuter nämner 11 bit studios att de fått 3 musd på olika tjänster med Exempelvis Humble och Epic. De intressanta är att de nämner att detta är inget som drabbar deras “regular sales”. De säger att de är pengar som hamnar på sista raden. Precis så jobbar Funcom med.

4 Likes