Noen som kan forklare meg hvor denne rotteskapningen er i CE?
Er det varulvene mon tro, kan ikke huske å ha sett den.
Komisk at RUI får hjelp av IT dama og har lasta opp feil film
Noen som kan forklare meg hvor denne rotteskapningen er i CE?
Er det varulvene mon tro, kan ikke huske å ha sett den.
Komisk at RUI får hjelp av IT dama og har lasta opp feil film
Sant sant. Men nettopp det som er litt artig😝, når sånne teknoguruer ikke får noe så basic som en presentasjon til å fungere.
Blir videoen av presentasjonen lagt ut på Redeye på eventen under " VIDEOS FROM THIS EVENT" ?
Noen som vet hvor lang tid tar det før de legger den ut i tilfelle?
kommer under dagen
Hvorfor straffes Funcom i dag? Er det fordi de først i 2020 skal tjene mer penger enn i 2018 , og 2019 skal komme litt under forventet resultat 2018? Sånn har markedet altså blitt, selv om selskapet er i bra form, og tjener penger, har gode planer og fremtiden ser lys ut, så har ikke folk mer en en dags horisont på sine investeringer.
2019 vil bli bedre enn 2018. Både CE og MYZ kommer til å selge jevnt og trutt, samtidig så kommer CU og det kommer garantert til å selge mye!
Funcom “straffes” i dag, fordi det skal krystes litt blod ut av de som kjøpte på positive nyheter i går (les: enhver kurs faller når handelen består av 90 % robotordre på bid). Dette insisterer altså noen på selv om volumet er fullstendig utbombet i utgangspunktet. Man tenker jo sitt.
Edit: Hadde det vært kjøpsinteresse hadde det jo ikke vært noe problem. Men det vet vi jo at det ikke er enda.
Tipper vi ser over 18 igjen enten ved Q4/2018 rapport eller ved CU.
Det er 40%+ opp.
For de som er long er det vel ingen fare… 2020 blir vel meget bra, også kursmessig, tenker jeg.
Så är det. Köptrycket är jättelågt. Säljtrycket också ganska lågt men betydligt högre än köptrycket. Då faller kursen. Sen kan det vara folk som får panik också och inte vill med ner till 11 igen.
Edit: Dock ökat ägande från Avanza.
Ja, men det varer naturligvis ikke lenge når samtlige som (igjen) kjøper på gode nyheter og fundamental utvikling opplever at kursen går motsatt vei åkke som.
Lenge siden jeg har kommentert handelen. Lover det blir lenge til neste gang også.
Folk skal få attribuere kursutviklingen til makro, releasevinduet for co-op shooter og/eller andre distraksjoner i mellomtiden.
Veldig positivt at Redeye har tatt opp dekning, tallene de kommer med stemmer veldig godt overens med det jeg selv har tenkt.
Her er mine tanker om 2019:
2019 kommer til å bli et svært turbulent år internasjonalt, det er langt ifra sikkert at børsene skal opp. Jeg tror det er lurt å være undereksponert mot aksjer i hele 2019 inntil Donald Trump og Xi Jinping er ferdig å krangle, Brexit er gjennomført og sør europa kommer seg ut av nær-krise tilstander (Italia, Hellas).
For Funcom sin del så er jeg enig med Redeye at 2019 blir et rolig år mtp spillutgivelser og deres inntektspotensiale. 2020 er egentlig året der funcom hypen virkelig skal i gang. Overraskelser kan komme, men jeg tar ikke stor risiko for å satse på overraskelser.
Dersom 2019 blir et surt år for børsen, et rolig år for Funcom og Hegnar kan skrive artikler som “Funcom tjener mindre enn i 2018” ved hver Q rapport så tror jeg også at aksjen kommer til å holde seg rolig.
Jeg vil nok ikke selge noe på 13 kr, men trolig kommer Pareto med sin dekning etter Q4 tallene. Skulle kursen da krype opp igjen i 18-20 kr området så vil jeg vurdere et salg. Ellers må ny informasjon komme frem og Funcom må outperforme det analytikerne skriver.
Det som är positivt med Redeye analysen (och negativt för oss på kort sikt) är att man dragit ner förväntningarna rejält. De jag tycker är positivt:
Det finns ganska goda möjligheter för att de kommer öka estimaten och kursen framöver.
Er ikke Q4 estimatene til redeye også lave?
7.6 musd i omsättning är väl helt ok även om de är lite i underkant med mina estimat. Det är EBIT som jag tycker är för lågt hos redeye. 1.3 musd i EBIT räknar de på. men ja… de hänger på hur MYZ avtalet ser ut.
En joker her for 2019 ville være at Conan Unconquered solgte som hakka møkk. Lite trolig, men langt ifra umulig
Ja det er liksom det som er overraskelsen som kan virkelig få ting til å svinge.
Det er jo mulig at analyser + Conan Unconquered starter hypen og bærer oss opp igjen mot 20-30 kr, men jeg tror ikke det er veldig stor sansynliget for dette.
Jeg synes 7,6 MUSD er sånn midt på treet estimat for Q4 2018. Ikke veldig høyt, ikke veldig lavt. Når det kommer til EBIT, så tror jeg vel egentlig på høyere enn 1,3 MUSD ved et slik omsetning, men, det kommer jo an på avtalen for MYZ.
Jeg tenker Redeye har gitt seg selv god plass til å oppjustere etter kvartalsrapportene framover. Kursen er tross alt bare 13 kr, og de har satt fair value til 18 kr.
Analysen til redeye forutsetter jo at de treffer bra i 2019 og at spillene i 2020 treffer bra - for å nå 30 kr
Da mener jeg at vi trolig kan vente til Q3, kanskje Q4 i 2019 før man egentlig trenger å posisjonere seg.
Jeg ser helt klart logikken din, men det kommer vel litt an på hvordan Conan Unconquered gjør det sammen med CE og MYZ i Q1 og Q2? Jeg tipper man har god peiling rett etter CU-releasen i Q2.