Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hahaha

Kraftig ned i morgen😉

Ah, skjønner. Det er jo flott og gir mening ifht dette :

We are incredibly excited about the DUNE game and its potential, both in financial terms and genre-defining gameplay. It is a game we believe can surpass Conan Exiles and we want to do it right, creating a game that is of high quality, technically and gameplay-wise. Legendary and Warner Brothers have announced that the DUNE movie will be releasing in December 2020, and we continue to work closely with Legendary to make sure we capitalize on the opportunities and synergies between the movie and the game.

Skal ikke hausse men tolker det som at det er muligheter for et Dune spill i desember 2020/ januar 2021 @anon80503862. Dune blir global box office juggernaut og Dune spillet vil selge som varmt hvetebrød på en vakker vårdag :blush:

8 Likes

Når folk klikker inn og leser så står det stikk motsatte av headingen, så bare positivt, folk bare"hæ, går det bra likevel? "

2 Likes

Kan legge til at Funcom ikke er alene om å ta dette alvorlig. Mer om dét når det kan deles åpent her inne.

SJUKT

1 Like

Det skal ikke være mulig…

1 Like

Helt riktig å satse på Dune. Dune IPen er mer episk en Conan. Bare vent og se. Den filmen har så sykt mye buzz allerede i sci-fi kretser online og mange av disse nerdene er jo også gamere :wink:

1 Like

Det er noen jævla kukksugere som jeg tror håper på samme reaksjon som jeg har nå:crazy_face:Måtte de dra på seg gonoré :poop::poop::poop:

2 Likes

Haha, ny sjef? :rofl:

Bet meg merke i dette.

We are incredibly excited about the DUNE game and its potential, both in financial terms and genre-defining gameplay. It is a game we believe can surpass Conan Exiles and we want to do it right, creating a game that is of high quality, technically and gameplay-wise. Legendary and Warner Brothers have announced that the DUNE movie will be releasing in December 2020, and we continue to work closely with Legendary to make sure we capitalize on the opportunities and synergies between the movie and the game.

9 Likes

Som utenforstående som garantert ikke kjøper aksjer i morgen: jeg tolker nok ting mer negativt enn dere. Så er jeg også kynisk og pessimist. Men det er stort tolkningsrom her, så vi får se hva reaksjonen i markedet i morgen blir når alle har gjort seg opp sin mening.

• Negativt: avlyst conan single player.
  • Negativt: 2 publishing spill i 2020 per nå antar jeg, hvorav ett er ukjent og det andre er conan chop chop.
  • Positivt: videre sterk satsing på conan exiles, pengemaskinen.
  • Positivt?: at de uklart guider på at man vil se mer av coop shooter snart … håper de
  • Positivt: at de sier at de vil begynne markedsføringen av dune spillet før lansering av dune filmen så de kan dra nytte av effekten fra filmen. Jeg mener da her at dere er for optimistiske på deres tolkning om lansering rundt samme tidspunkt. Jeg ser ikke at det er nok tid til å få spillet ferdig til da hvis det skal bli gjort riktig, større, og bedre, og mer awesome enn conan exiles.
  • Positivt: det økonomiske resultatet er ok, og spesielt cash flow er bra syntes jeg.
  • Positivt: selskapet tar mange fornuftige valg rundt prioriteringer.

Jeg ser lyst på framtiden til funcom 1-2 år fram i tid, men jeg tror det kommer flotte kjøpsanledninger framover inntil vi har gameplay video + lanseringsdato for coop shooter. Litt for tidlig for meg å kjøpe aksjer nå i hvert fall. Kanskje jeg hopper inn før moons of madness i oktober - helt uavhengig av hva aksjekursen blir på det tidspunktet hvis det ser bra ut og vi i hvert fall har fått noe info på twitchcon.

7 Likes

De kunne gjerne sagt mer om utvidelsen til CE! For å spekulere litt så tror jeg at CE utvidelsene er features som er planlagt for Dune, og ved å implementere det i CE får de battletestet og finpusset ny funksjonalitet. De nevnte også ride-DLCen som den siste DLC’en i år, tilfeldig eller får vi mounts?

3 Likes

At de tror Dune vil selge mer enn CE er jo ganske fint at de sier allerede nå. Ny kommunikasjonsstrategi?

De har nok noen gode planer her og har laget såpass mange multiplayer open world spill nå at de vet hva folk vil ha. Så de har tydeligvis tro på at de kommer til å levere kvalitet her.

Egentlig bør Funcom kun lage det. Det må i hvertfall være et online multiplayer elemet, om ikke open world nødvendigvis. Men helst begge deler. Da soper Funcom inn penger over en 10 års periode.

2 Likes

Det kommer nok på Twitchcon, de ønsker ikke å blåse PR verdien.

2 Likes

Du kan få på 13. 4x i morgen, bedre enn det blir vel litt for mye å håpe på :sunglasses: det var sist vi var under 13 det. Når Funcom skriver “SOON” så er det sjelden lenge til

2 Likes

Jeg håper SOON betyr - midt i den neste dumpen.

2 Likes

Man må iallefall kunne ri på meitemark i Dune spillet

5 Likes

https://www.twitch.tv/videos/472664146

Fra 20,45 til 23,30 snakker de om notering og handelsmønsteret @Shadowsbane

Kort fortalt har pipa en helt ny lyd:

• De er i «tett kontakt» med OSE og rette myndigheter
  • Fra å avfeie tematikken, sier de nå at «de tar situasjonen veldig alvorlig og ser på andre muligheter»
  • Stian sier avslutningsvis at de er innforstått med fordelene som følger av svensk notering og det er noe de diskuterer i ledelsen og styret

Dette er bra, og en følge av at det åpenbart er negativt for selskapet som sådan - men også fordi det har blitt utøvet betydelig press fra aksjonærhold.

Men ja, mer om dette senere. Mange er dritt lei, og følgelig skjer det ting.

11 Likes

Du glemte det viktigste.

De sa tydelig at mer volum vil drepe og fjerne den styringen aksjen har nå. Så de oppfordret til mer Volum.

Det er faktisk den sikreteste og mest sansynlige løsningen.

1 Like