Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Og hvorfor skal folk nå selge med Tap i Funcom mener du ?

Hahahaha :rofl:

Jeg mener ikke noe om hva andre burde gjøre, jeg har bare sagt hvordan jeg vurderer ting. Hva du burde gjøre kommer jo helt an på tidshorisont og din egen vurdering. Man kan jo se på det som har skjedd som noen små dumper i veien og at payday blir 2021-2022 i stedet og at oppsiden da blir større, så det er verdt å akkumulere. Det kan til og med være at vi på Twitchcon får servert noen heftige CE nyheter og MC nyheter som gjør at man får betalt om en måned. Jeg er litt 50/50 i mitt syn, så i stedet for å være 100% lastet, så er jeg nå 50% lastet. Kan godt være jeg er tilbake på 100% før twitchcon, det kan være jeg er på 25%. Det avhenger av min vurdering av risk/reward som blir løpende oppdatert utfra data som stort sett blir delt her :stuck_out_tongue:

6 Likes

Det er greit det. Det er bare at Fun kan få sine ståpikker. Når Funcom er så lavt priset som nå. Mye som skjer i Fun nå. Fond laster opp. Og Veldig Mange vil ikke gå glipp av Dune. Og ikke minst Coop. Kan ikke se helt din vinkling foruten at man ikke burde være 100% lasta i en aksje. Bra du er Bear. Forrige gang du var det skjøt funcom til himmels :stuck_out_tongue:

1 Like

Du tenker på når jeg reduserte i Funcom til 15-18kr i desember 2018, eller når jeg reduserte i Funcom i februar - april 2019 til 15,5 i snitt? Sistnevnte reduksjon kom litt tidlig, men jeg var relativt tungt gearet og hadde kjøpt et hus uten å selge det jeg bodde i, så jeg visste ikke hvor mye cash jeg trengte…

EDIT Jeg har riktignok økt/redusert et par ganger i sommer og reduksjonen har kommet på ca 14,5 og på ca 13 i snitt nå sist. Er nok 5-10% i minus på de transaksjonene i sommer, men, men det var ikke fordi jeg var for pessimistisk for å si det sånn.

1 Like

Så här har jag agerat efter Q219 rapporten:

• Sålt delar av innehav
  • Sålt allt
  • Behållit samma antal aktier
  • Ökat

0 stemmegivere

Tenkte fra 2016/17. Poenget mitt er at jeg ikke skal skjønne at Fun skal ned fordi ned? Såpass mye som skjer. Ingen håp er priset inn. Hverken Coop eller Dune. Mens conan og MYZ selger fortsatt bra. Ingen emisjoner i sikte heller. Hva som helst kan komme og da er det lurt og være inne i aksjen.Mener jeg. To spill lanseringer og en økende back loong mens vi venter på den store Nyheten.

Altså potensialet med Dune er såpass stort at en/noen med litt langsiktig kapital skal ha en større pott. Skal man ikke se bort i fra. Og da tenker jeg de 15% i kitron ser ut som en liten lille fot

2 Likes

Jeg eide en bitteliten post i Funcom rett etter emisjonen som jeg solgt noen dager etterpå med 7-8% gevinst. Før det må du tilbake til 2012. :see_no_evil:

Kan du ikke selge alt da. :grin:

Nei, for det kan jo være at MC gjør det bra og CE får en ny vår i 2020, oddsen er bare dårligere for 2020 nå enn jeg trodde på forhånd, så da vil jeg være lettere lastet, så har jeg rom for å justere opp eller ned uten at det svir så mye. :slight_smile:

2 Likes

Syns 2020 ser veldig bra ut. Med tanke på at Funcom Nå har full focus på Dune. Noe som sier at jeg ikke kan se et spesielt stort krakk i kursen. Vi har Coop og er glad vi ikke får en Singel player conan som kanske skulle ut for kjapt.

1 Like

Nja, ja, tror vi har nedsidepotensiale på rundt 11kr og oppsidepotensiale rundt 18kr i året som kommer. Lenge til Dune fortsatt. Enig i at oppsiden er større enn nedsiden her.

@christian, om coop ser bra ut vil kursen begynne å reagere fra trailer, så spørs det når de kommer. Så må vi huske på at kurs er 13 og base til Redeye som er eneste dekning vi har er 20 kroner. De største øker, synes det ser bra ut fremover

2 Likes

Så du tror at Coop spillet når sin Hype med 18 kr ?

Om coop ser bra ut vil jeg hjelpe kursen opp :wink:

2 Likes

7 rett i lotto?

1 Like

Næ, har masse gearing og litt cash til overs. Blir jo ikke sååå mye hvis nyhetene kommer før slutten av oktober da. Har syltet ned en god del i Kitron. :slight_smile:

1 Like

Jeg knytter ikke taket på 18 opp mot en spesifikk hendelse eller trigger. Om jeg skal snakke om hype tror jeg hypen blir større opp mot Dune spillet enn Coop spillet, selvfølgelig avhengig av markedsføringen av disse og eventuelle konkurrerende spill som kan komme fra andre i perioden.

2 Likes

Det er noen som kjøper nå :sunglasses: (og noen som selger).

3 Likes