Og hvis ikke hadde kursen vært hvor?
Bare så det er sagt, la oss si at Funcom kommer med MC/CE nyheter på Twitchcon og de er bra, så kanskje jeg er veldig positiv igjen, men inntil det skjer, så…
Denne sommeren har ikke vært helt bra for min del, jeg syntes ting så svært bra ut i våres, med unntak av CU, men synes ikke akkurat ting har gått på skinner etter det. Jeg har tatt to bets på at Funcom skulle levere over forventning, men MYZ DLC-en har ikke gjort det (levert ok minus i mine øyne) og Q2-rapporten hadde bra tall, men å fryse et spill som de har brukt mye tid og ressurser på og bytte ut en tittel planlagt for 2020 (kanskje tidlig 2021) med en som kommer i 2021 - 2022. Nei, det syntes jeg ikke var bra for kursutviklingen neste 6 mnd.
Jeg snakket tidligere om dobbel payday i 2020, og at det var derfor jeg var i aksjen, nå synes jeg det ser ut som payday først kommer skikkelig med Dune i 2021 - 2022. Kan hende MC klarer å dra opp 2020, men nå er jeg sannelig ikke sikker på hvilket konsept de går for der.
De har tydeligvis hatt en “pivot” midt i utviklingen av MC, noe som vanligvis betyr at de har jobbet med noe, for så å se at det ikke fungerer og kastet det ut og gått i en annen retning. Redeye mener nå at de vil bruke 9-10 kvartaler med spillet som fokus for USA-kontoret, noe som stemmer bra med at de har guidet 1-2 år utviklingstid, som ble til 1-2 år med full prod og nå har hatt en “pivot” som for min del forklarer endringen i guiding.
Btw, jeg ser jo ikke på alternativet til å investere i Funcom neste 3 mnd som å sitte i cash, men har et annet alternativ som jeg mener vil gi meg relativt sikre 10-20%.
Det var da ikke det jeg svarte på. Jeg opplyste om at Core Ny Teknik og Storebrand til sammen har kjøpt 300k+ siste tiden. Så da vet du det.
Hvor kursen hadde vært?
Jeg tipper på akkurat samme sted da husalgoen står på “frys”, ikke “ned” eller “opp”.
Kan FC få ut mounts, sorcery och settlement tror jag inte de är några problem att släppa paid expansions senare.
Du tror ikke folk blir litt pissed hvis Funcom går tilbake på at de har sagt at de ikke skal kjøre betalt gameplay? Du kan bare se på hvor bra det stuntet gikk for Payday 2.
Kan inte allt i bakhuvudet vad de sa i samband med full launch och att alla uppdateringar skulle ske gratis. Jag får en känsla av att den var tolkningsbar fram tills alla saknade features har kommit. men kan ha fel jag tror hursom FC kommer köra vidare som de gjort.
Nå er det en god stund siden, men som jeg husker det, skal alt av gameplay DLC-er være gratis, mens DLC-ene vil være kosmetiske.
Her er storyen om Payday 2. De kom med mikrotransaksjoner, men endte opp med å fjerne det etter massiv negativ kritikk.
Jeg tenker at Funcom heller slipper neste spill basert på en modifisert engine, dvs Dune i stedet for å begynne å lage betalte gameplay DLC-er til CE.
If this was said before May 8th, when we moved the game out of Early Access, I specifically meant that we wouldn’t release paid DLC during the Early Access period. Which we didn’t. All updates were released for free, even the massive ones like The Frozen North and the Swungle (just before launch).
As far as I can remember, I haven’t said that Exiles wouldn’t get paid DLC after we left Early Access. We did, however, say that any features or content we talked about for Early Access would be available for free if we were able to implement them after launch. We’re continuing with this policy.
Pets, the Midnight Grove, the Katana, bow improvements, Jhebbal Sag: all of these were parts of free updates. All future dungeons will be free, as will other updates we roll out
Ref: https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1743354432806953862/
Där har du det. De pratar bara om de saknade features att skulle de komma efter full launch så blir det gratis. Efter de implementerat alla saknade features kan de släppa paid content DLC. Inte för att jag tror de kommer göra det, men dom kan.
Dette er min forståelse også (Kun features snakket om i EA er garantert gratis)
Kanskje, men han fortsetter jo rett nedenfor med å si at alle oppdateringer vil være gratis framover. Antar han da sikter til gameplay/ekte innhold, ikke kosmetiske oppdateringer
En kommentar lengre nede kom med info jeg ikke visste om CE:
Maybe he meant real content, because so far anything in these DLCs is cosmetic. In fact you can even trade DLC items to people not owning the DLC.
Synes det er en helt super løsning fra Funcom, litt som payday 2, hvor du kan spille en DLC du ikke eier selv hvis gamet blir hostet av en som har.
Anyway, jeg tror vi er begge enige, det kommer ikke noe betalte DLC-er til CE utenom de kosmetiske, hvis jeg ikke har misforstått deg
Bear til Funcom på 13NOK med perspektiv 2H 2020?
Ok.
Tror du går glipp av noen kjappe % allerede i oktober.
Kanskje jeg går glipp av noen prosenter til oktober, kanskje ikke? Den alternative investeringen min har trigger for ca 15% oppgang 24 oktober, så har i så fall en uke på å vekte om hvis jeg da tror MoM slår til
Sånn
Vil bli bevegelse ifbm. TwitchCon.
Regjeringen la i dag (nå) frem historiens første strategi for spillbransjen i Norge.
Spillrommet
btw Robtheswede sa på en dev stream att om de väljer och göra en ny map, så blir den inte gratis.
https://store.steampowered.com/app/585450/Shadows_Awakening/
70 % rea om man vill testa Games Farms shadows awakening (slovakiska studion som ska göra ett spel baserat på Funcoms IP med spelsläpp 2021)
Kitron?
Ja, men det var kanskje ikke så vanskelig å gjette? Tenkte jeg skulle la være å nevne det her da.
Ser nå mer oppside i Fun en Kitron
Jeg ser mer potensiell oppside i Funcom enn i Kitron, men også mer potensiell nedside.