6xx is back!
Alle som drømmer om Stockholmsnotering bør ta en titt på GIG
Slutt å dra en irrelevant sammenligning - GIG krasjer fordi selskapet er på trynet.
Carl Armfelt mener det er en god idé, det synes jeg veier tyngre enn stråmenn på TI. Han er ikke alene om det blant de største eierne heller.
Random selskap gjør det dårlig på Stockholmsbørsen = det er en dårlig idé å børsnotere der.
Og så er det makro som tynger Funcom i dag forresten.
Tipper heller et PE fond kommer, plukker fun av ose til en latterlig lav premium, gjør noen grep og noterer så hele eller deler på omx midt i verste Dune hypen. Rask og effektiv mangedobling av penga.
Og mener ledelsen at aksjen er underpriset så burde de heller få litt fart på det cashberget de sitter på som feks tilbakekjøp
Har du link til videoen hvor Amfelt ble intervjuet?
Finner den ikke igjen.
@holmes, det handler om å gjøre en endring for å få slutt på deler av handelen som foregår i papiret. Om bytte av børs hvor dette håndheves eller om man kan få en rettslig konsekvens her i Norge spiller ingen rolle, men endringen er viktig
Fra ~16 minutter og ut her.
Det finnes flere i vårt naboland som mener det samme - inkludert folk som kjenner Calle og eier Funcom. Så får folk her inne mene hva enn de vil.
cashberget er ikke større enn det bør være. Kan fort tæres litt på det de kommende kvartalene. Den friheten cashposisjonen gir til å gjennomføre prosjektene på best mulig måte er mye mer verdt enn tilbakekjøp slik jeg ser det.
Funcom er i helt feil fase til å gjennomføre tilbakekjøp.
Hvorfor skal de kjøpe tilbake aksjer? Da har de ikke noen penger å investere i prosjekter med, eller kjøpe opp andre studio.
Jeg mener at tilbakekjøp av aksjer blir helt feil i et selskap som funcom . Jeg vil mye heller at de bruker dette på nye publishingdealer/oppkjøp++
Han er jo ikke veldig klar på at det er noe de burde gjøre da. Han sier vel noe slikt som:
“Det kanskje hadde vært smart med et listbyte, who knows?”
Men så må de ut med mange flere aksjer i form av diverse opsjonsprogrammer etc. når aksjen er manipulert ned på disse nivåene.
Han sier det ca. så direkte som man kan. Men man får tolke det som man vil - nå har jeg hørt dette fra annet hold også.
Nei jeg mener han kunne sagt at Funcom burde listes i Stockholm også hvis han hadde en veldig klar formening om det.
Hvorfor det?
Nesten heller omvendt for en opsjonsaksje er jo mer verdt om den fås på et lavt nivå.
I utgangspunktet helt enig med dere om tilbakekjøp.
Men nei, ikke nå.
De burde få en fullmakt til tilbakekjøp og lagt 1-5m i treasury. Disse kan så benyttes feks ved oppkjøp istedenfor cash eller nye aksjer. Poenget for oss aksjonærer er at de tar bort (noe av) freefloaten som er med på å kjøre aksjen og for selskapet er det jo helt topp å kjøpe tilbake underprisede aksjer.
Mulig Jebsen må kvitte seg med noe i den forbindelsen men det er helt ok.
Tiltredes 100 % - win-win.
Er ikke sikkert det er så enkelt for Funcom å kjøpe egne aksjer, da dette kan rammes av reglene om markedsmanipulasjon og innsidehandel.