Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

På eller før Twitchcon så får vi Moons of Madness, Conan Chop Chop, og … (du kan velge flere alternativer hvis du tror på flere ting):

• Conan Unconquered Repackaged.
  • Conan Exiles hype (veien framover, features etc).
  • Reveal: nytt publishing spill 2020.
  • Mutant Chronicles CGI.
  • Mutant Chronicles Gameplay.
  • Mutant Chronicles lanseringsvindu.

0 stemmegivere

Lyssna på senaste CE streamen så är de tydligt att när de pratar om att de ska komma något speciellt som Tascha refererade i sin Tweet så är det i CE. Så man ska inte förvänta sig något annat imo.

5 Likes

Ah, jeg har ikke sett på de siste streamene deres.

1 Like

Beste børsdag siden januar og ose nærmer seg 900 i indeksen igjen, funcom derimot? Er til å bli gal av…

3 Likes

Funcom styres jo som kjent av makro…

Nå skjønner jeg endelig hvorfor folk tror Funcom ikke er styrt av makro.

Hovedindeks opp 2%, mid cap opp 1%, Funcom opp 1.8%.

“Funcom derimot …”

3 Likes

Funcom vs OSEBX siste året

9 Likes

Det du viser til der gjør meg ikke mer overbevist om at Funcom følger makro. Det er i en kort periode du viser til at dem til dels har fulgt makro, resten er jo opp og ned, og du forklarer det med din egen personlige mening. Altså når det ikke følger makro er det alltid en grunn til det. Men når det følger makro er det bare makro? Selv om Funcom kommer med lanseringer og snuoperasjoner og det som verre er?

Makro blir i stor grad også brukt for å forsterke fallet/dumpen.

5 Likes

Slik handelen har vært ett par dager nå og i dag så plukkes det med en robot motsatt vei, hvem det er har jeg ingen formening om. Det er også lunken stemning og det letes mye etter bunner i chartet, det har jo pågått en stund også. Argumentene er fallende trend, lite som skjer og farlig makro. Når skal man ta en vurdering og si, hei, nå er det billig? Jeg har forståelse for at de som ånder for raske kroner ønsker lavest mulig kurs, og mange av disse handler også naturlig nok basert på makro. Derav makro sensitiv?

2 Likes

Jeg trenger ikke overbevise noen.

Men når folk bruker en dag hvor funcom følger makro som bevis på at funcom ikke følger makro så blir det jo også ganske morsomt. “Denne aksjen her altså, den følger ikke makro, beveger seg bare akkurat som indeks liksom.”

Generelt styres utviklingen av fundamentale forhold, som ikke er i en god trend, og forsterkes av pump og dump som følger makrosentiment og triggere.

2 Likes

Det som er fint nå er da at de fleste av makro tilhengerne og tradere er ute av aksjen i større eller mindre grad, tilsynelatende, så færre til å dumpe på 1 krone opp. Good times :sunglasses:

2 Likes

Ja, nå er det dere langsiktige (+bagger?) som driver kursen framover :slight_smile:

Du skjønner veldig godt hva jeg mener :wink:

Jeg gjør det :slight_smile:

Jeg er ikke så negativ langsiktig da. Det kommer an på hva man verdsetter, og om man tror på RedEye sine estimater eller er mer positiv/negativ i forhold til resultatene framover.

Kurs:

Fundamental utvikling:

(forutsatt at jeg har skrevet av riktig)

Man må jo anta at mange skal posisjonere seg godt i forkant av den neste peaken jeg har lagt inn i Q3 2020 basert på RedEye sine estimater. Hvor lenge før er jo opp til den enkelte - og hvor optimistiske eller pessimistiske man er i forhold til RedEye sine estimater.

Og hvis Mutant Chronicles blir en suksess, så er jo Dune neste ting å se fram til etter der. Og den peaken er jo større enn begge disse to på bildet i henhold til RedEye.

Men jeg er ganske negativ kortsiktig fordi jeg ikke er optimistisk med tanke på de økonomiske resultatene i de neste kvartalene. I dag. Jeg er vel ganske kjent for å snu kappen etter vinden, så hvis jeg ser noe som gjør at jeg tror Funcom skal ha større overskudd i kvartalene framover så endrer jeg nok mening veldig fort :slight_smile:

5 Likes

Dine tall viser veldig godt hvorfor vi har en liten ørkenvandring her nå. Om man har fundamentale lang briller er det vel bare å sjekke inn igjen når kursen trolig står høyere om et år.

2 Likes

Snakket med en kollega i lunsjen som var ivrig på Dreamfall. Hun hadde nettopp fullført The Longest Journey og kjøpt seg Dreamfall. Jeg synes det er morsomt at et spill som er 12-13 år gammelt fremdeles selger. Skjønner godt de prøver å skvise maks ut av CE :slight_smile:

image

6 Likes

Hon här kanske vore nåt för Funcom att försöka värva:

For en investor som har vært med siden før AOC ble lansert, og har vært med på utallige både oppturer og nedturer (kanskje mest det siste), og fordi jeg ikke har tid til å følge med hver dag så har jeg tatt tap og kjøpt inn mer på stadig lavere nivåer. Jeg har nå fortsatt troen på at det skal lønne seg å gjøre de grep som er tatt. Snu skuta fundamentalt, ny ledelse, ordne opp i økonomiske forhold, satse bredere og gjøre alt både mer seriøst og skikkelig. Er det en ting jeg har lært i disse årene så er det å stagge forventningene både til salgstall, inntjening og aksjekurs. Heller lavere forventning enn for store. Når det er sagt, har jeg tro på at man stein på stein, sakte og sikkert kan få aksjekursen til å stabilt gå oppover, selv med aktive robotsalg. Jeg synes det er imponerende hva de har fått til når jeg tenker på de cowboytilstandene det var i det tidligere Funcom. Evig eies kun et dårlig rykte sies det - det tar ihvertfall tid å overbevise investorer og media om at den tid er forbi. Det har de siste årene vist helt tydelig. Fortsett å gjør det dere gjør nå, og ha hovedfokus på kvalitet og underholdene spill som treffer markedet. Da vil omsider resten komme av seg selv!

18 Likes

Enig med det du skriver :+1: Kom på at investorer kanskje ønsker å se at Funcoms suksess med CE ikke bare er en one-off og at de kan gjøre det igjen med Dune, eventuelt med flere mindre suksesser ala MYZ (anser den som en sukksess, minus Switch launchen). Kan de gå break even ved 100-200k solgte eksemplarer på spillene de lager/utgir (utenom de store utgivelsene som selvfølgelig trenger mer) er det ikke så allverden risiko heller så lenge de kan lage OK kvalitet på spillene. Så er man inn it for the long game kan det vise seg (les: håper) å bli en fin edruelig reise med jevn stigning. Den som lever får se :slight_smile: