Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hva vi mener og synes på forumet kan jeg love deg at ASP bryr seg lite om.

Oi. Oljeprisen falt. Ja da må jo funcom ned med oljeaksjene :crazy_face:

Surprise

16 Likes

Var hittade du bilden nånstans?

Twitter för 30min sedan

1 Like

“For a Conan Exiles suprise”. Låter som det är en specifik nyhet. Jag vill ha en rooooaaaadmaaaap

Litt skeptisk til ordlyden “surprise” vs. “big news”.

Surprise høres ut som de skal lansere en liten gimmick. F.eks. gratis Halloween-skins eller noe sånn.

1 Like

Vi blir sikkert skuffet

1 Like

Jeg har ikke tro på at det er det helt store vi får se. Ikke noe som vil være en game changer som vil trekke veldig mange nye spillere inn. De forrige gangene Funcom har hypet at det kommer noe, så har det vært litt meh.

1 Like

10 Likes

In today’s press release Funcom reveals that they will merge Conan Exiles into their latest smash-hit Conan Unconquered - thus making it Conan Extra Unconquered. Streamers will be able to stream a demo of Extra Unconquered here at TwitchCon.

2 Likes

Skal jeg tippe er det nok MoM of CCC som er i fokus på kort sikt (edit: da snakker jeg om pr-delen) samt å videreutvikle CE. Og det er en bra ting mener jeg, selv om vi selvfølgelig hele tiden ønsker noe nytt som kursen kan gå på. Men minst like viktig at det de har som kommer ut snart får en solid start og ikke blir et nytt CU. Så får vi bare ta en tube med tålmodighet :slight_smile:

1 Like

Faktisk fake news! :slight_smile:

Når de så hvordan aksjonærene og aksjen reagerte på CCC-hypen, så vokter de seg nok vel for å kalle noe en “surprise” hvis det faktisk ikke er noe ganske kult.

Det var mindre smart att hypa CCC i somras. Man undrar hur de tänkte.

1 Like

Forventningene ble nok for store i sommer, da mange forventet “Darkborn” spillet, men ble avspist med ett indie-spill som CCC, som ser ut som det er laget på “bakrommet”…

Jeg tror det er en liten misforståelse her blant en del aksjonærer.

Når Funcom driver med PR er ikke deres fokus på å få opp aksjekursen. De har sine prosjekter, og uansett hvordan markedet (vi) tolker disse prosjektene, så er Funcom sin jobb å lage maksimal oppmerksomhet og maksimal PR rundt disse prosjektene, for å få mest mulig salg når det lanseres.

Det er ikke sånn at Funcom sin PR jobb er å få minimalt med oppmerksomhet rundt uviktige prosjekter, og maksimalt med oppmerksomhet rundt viktige prosjekter. Deres jobb er å skape PR og hype og omtale om prosjektene sine på best mulig måte med det markedsføringsbudsjettet de har.

Selvsagt skal Funcom hype opp alle prosjektene sine så bra de kan. Helt uavhengig av om prosjektene er små eller store.

De kan ikke la være å hype ett prosjekt fordi kanskje optimistiske aksjonærer blir for bull på kursen eller håper at Funcom har signert kontrakter med andre prosjekter enn det de har gjort. Det blir helt feil. Funcom sin jobb er å skape maksimal hype og få omtale uansett hva det er de skal forsøke å selge.

20 Likes

FC hypade ganska rejält också. Med tanke på vad de hade att komma med borde de ha tagit det lite lugnare.

Men eftersom marknaden inte hade hypat aktien dessförinnan så var besvikelsen mest ett resultat av att något ville pressa ner kursen i dyngan.

Fin oppgang i dag, håper at vi slipper at Funcom går ned pga. makro når New York børsen våkner…

1 Like

Makro snur, ene eller andre veien, i kveld kl 8 :slight_smile:

1 Like