Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er vel det som er meningen å oppnå med dette også :wink:

1 Like

Er det jeg også tenker, Funcom kommer til å gå fint i mange år framover så nedsiden ser lav ut for meg ihvertfall. Oppsidepotensialet er jo greit stort også, men ikke noe crazy lenger tror jeg, nå som Funcom caset begynner å bli forutsigbart.

1 Like

Mye jeg kan komme på å kalle Funcom-caset, men forutsigbart er sjeldent det jeg setter øverst på listen! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg mener dette er meningen i forhold til å melke aksjen men også skapen en springfjæreffekt senere…

Caset er forutsigbart med relativt lav feilmargin hva angår inntekter, salgstall, utgifter, investeringer, pipeline osv. Og kursen er mindre stabil enn caset skulle forutsi.

1 Like

Vil si det er omvendt - treffer Funcom blink med et av de interne spillene sine snakker vi ekstrem «feilmargin» i form av flere hundre prosent oppside. De har samtidig bra med cash og sunn cash-flow, så marginen nedover er ditto mindre.

4 Likes

Det er én god ide og lansering som treffer en nerve skal til for å mangedoblet potensialet, om ikke så tjener de litt og kan prøve igjen. Med måten firmaet jobber så er det lav risk

2 Likes

Funcom holder seg i det minste greit sammenliknet med resten av Oslo Børs i dag :slight_smile: Stødig selskap dette, som ikke faller med makro ^^

3 Likes

Senior Gameplay programmer från G5!

3 Likes

Dune match 3 til mobiler confirmed?

Är inte G5 bara små mobilspel?

Edit: han kan ju va duktig ändå, är inte det jag säger. Men det kan ju verka som att de inte har kunnat välja och vraka precis

1 Like

Jo grøss og gru når jeg ser på siden deres:
https://www.g5e.com/

1 Like

Ok, så de skrota Conan singelplayer for et mobilspill. GG! Strong sell.

1 Like

Overraskelsen er at CE kommer på mobil, Dima lagde det under jobbintervjuet :slight_smile:

3 Likes

Småspel som omsätter 300 msek per kvartal yep. Inget som säger att han inte har Unreal kunskaper i bakgrunden. Mobilsektorn har ju programmerare också

Chop chop kan fort bli mobil også.

1 Like

Siden G5 har secret society allerede, blir det vel secret world som kommer på mobil

1 Like

Nå sier vel tweeten at han skal jobbe med Dune, og da antar jeg det ikke er en mobilversjon :slight_smile:

Conan chop chop BØR komme på mobil

Det har du rätt i, men erfarenhet från andra open world spel hade ju inte varit någon nackdel. Är ganska stor skillnad trots att grunderna är de samma.
Men det blir säkert bra ändå, han hade ju inte blivit anställd om han inte kunde bidra i projektet!