Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Sorry ass. Kjøper heller Funcom aksjer for den hundringsen. Tror det gir bedre avkastning💰

Nei, gidder ikke det :stuck_out_tongue:

Du kan jo bare investere hundrelappen også får du 100kr til i september 2021 hvis du vinner. :stuck_out_tongue:

Hadde vi et nytt veddemål om MOM? Jeg skylder deg en hundrings din f…veddemåls baron :laughing:

2 Likes

De var en dålig nyhet idag enligt ASP.

Tror mer det er en sånn ikke veldig relevant nyhet kursmessig, på det nåværende tidspunkt.

Markedet må vel se effekten av det før noen bryr seg.

3 Likes

Han har vært her med hundringsen sin og :smile: 36

2 Likes

Christian burde starte en veddemålsapp for Facebook. :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

"Jeg vedder 100 kroner på at; " er jo en genial foretningside.
20% av gevinst til tilbyder av tjenesten.

1 Like

Jeg vet, men Christian fikk den ideen av meg av en grunn :sweat_smile:

1 Like

And it begins

2 Likes

Håper ikke de slipper for mange spennende ting og nyheter som har potensial til å drive kursen ytterligere nedover 2,5 % per dag…:wink:

5 Likes

Tror Dune kommer q4-21
Hvordan ser vi for oss spill lanseringer fra nå og 2 år fremover?

Problemet er forventning vs hva de leverer. Vi har god fantasi, så forventningene blir gjerne høye.

1 Like

Salget av CE vil jeg tro har overgått hva gruppen trodde på forhånd. Så der har du lista

3 Likes

CE har levert godt over det jeg forventet, men så bombet CU også var MYZ bare sånn middels - men reddet av epic avtalen. Jeg forventet dog Coop helt på slutten av 2019 og Conan sp i 2020. Nå kommer coop i 2020 i H2 og conan sp er frosset. I stedet får vi Dune i 2021/22 en gang.

Mao, inntektene kommer mye senere enn jeg ventet. Conan sp så jeg på som relativ lav risk, men jeg visste ikke at funcom hadde undervurdert mengden arbeid. Det jeg så på som en relativ lav risk vei framover er nå vel til en stor grad avhengig av Dune om noen år.

Cooo spillet kan overraske og kanskje moons of madness også, men orker ikke vedde så hardt på det.

Det positive er at de er cash flow nøytrale, selv med store investeringer.

3 Likes

Her er det vel rom for at du bommer ganske stygt.

Endel her inne antar at Coop kanskje kommer H2 fordi Redeye sa det, mens Funcom sier noe annet.

Dune ble nok fremskyndet fordi Conan SP ble kanselert, så det som sansynligvis var en sen 2021/2022 release blir nå kanskje en tidlig/middels 2021 release.

Skjønner dog at du selger om du har lagt deg på så pesimistiske anslag.

6 Likes

Sedan ska man inte räkna bort CE heller. Jag tror Funcom inte släppte Mounts för de trodde att de skulle ta för lång tid att fixa och att CE skulle dö ut. De har nu märkt att spelet säljer fortfarande riktigt bra och beslöt sig på att satsa mer på spelet. Tror de var svårt och få anställda att sluta på CE. Min förhoppning är att efter mounts kommer sorcery och sen en ny fet paid expansion map :heart_eyes:

3 Likes

Med store ukjente variabler på ps4 og xbox så er det umulig å vite/anslå hvor dette ender salgsmessig.

https://twitter.com/funcom/status/1177676776723468289?s=19

12 Likes