Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Riktigt svag reaktion kursmässigt på denna nyhet. Men är man förvånad?

1 Like

…nei…?

3 Likes

Blir kul att följa med på Twitchcon i helgen och vad de gör för grej runt mounts :). Riktigt bra timing att gå ut med detta och skapa blest runt spelet för alla streamers :slight_smile:

3 Likes

Kan være det vi ser i kursen i dag er en kombinasjon av en kul nyhet om mounts men som ikke kommer før desember.

Oi videoen har allerede 350 likes. Det er heftig for Funcom å være! Mange som har fått den videoen opp i feeden sin :slight_smile: !

4 Likes

Tenk om mounts ikke var twitchcon overraskelsen :partying_face: :pray: :star_struck:

2 Likes

Det är nog lite för mycket att hoppas på :wink:

Teknisk sett er det riktig gitt at mounts nå ikke lengre er en “conan exiles surprise”

2 Likes

Tålmodighet folkens.

Det er bare ca 500-600 dager til Dune. Da vil kursen trolig være over 20. Kanskje tilogmed over 25.

Klarer man å vente tålmodig halvannet år eller noe så er dobling realistisk🙂.

Har du en mill i Funcom i dag så har du trolig 2 mill i 2021. Det er ikke så aller værst det vel💰

Nå var du svært konservativ. Historisk er oppgangen ved store spill slipp flere 100%

Konsensus er at Dune er i en helt annen liga mtp salgs potensiale, enn noe spill funcom har hatt noe med å gjøre, noen gang. Så har man de kvalitetsmessige forsikringene man har her. Pga og vs CE slipp.

Ikke for å hause, for det har liten påvirkning i dag, men Dune tror jeg blåser Funcom over 45kr når den tid kommer. Gitt samme antall aksjer.

6 Likes

Håper du får rett i det, men det forutsetter vel at CE leverer som i dag, eller bedre, samt coop shooter suksess vil jeg tro.

For litt over ett år siden var det flere som syntes kr 20 var en god pris, inkludert insidere og fondet Robur Ny Teknik. Tror de blir skuffet om vi bare kommer rett over 20 ved en Dune lansering, noe som heller ikke var kjent da.

Ref melding fra 11. september 2018: https://investors.funcom.com/mandatory-notification-of-trade-by-primary-insiders-and-disclosure-of-large-shareholdings/

1 Like

Nei, hvorfor det?

Husk at det også har vært store nedganger før de har gått 400-450%. Det er ikke gitt at det samme skjer om kursen har holdt seg nogenlunde stabilt i forkant.

Absolutt best case, om f.eks. Dune spillet hadde tatt helt av og solgt 10-20 millioner og vært på alles tunger kunne vi sett en utvikling som Blizzard hadde fra 2004-2017 i årene etter :slight_smile: Det hadde vært kult å se Funcom komme opp i AAA-kategorien med Funcoms måte å lage spill på, relativt etisk sammenliknet med konkurransen. ^^

Jepp. Kursen er mer stabil, selv om det kanskje ikke virker sånn hver dag😂.

Tror nok Dune må bekreftes som en suksess før vi ser noe 45…, inntil da så er jeg ok med 25 pre launch🙂

Og litt av poenget med posten var å berolige de som nå sliter litt og har sittet lenge, at en dobling på litt over et års tid tross alt er bra i aksjemarkedet. Og det skal ikke veldig mye til for at det skal kunne skje…:slightly_smiling_face:

Dune kommer vel til å ta 2år* med full prod? Og Dune er ikke i full prod enda?

*Funcom guider at de vil bruke 12-24 mnd med full prod på spill men det kommer an på størrelse, og Dune må vel bli “max”, eller kanskje litt mer? Så egentlig tror jeg 2år+.

Verdens gamingmarked ville hatt veldig godt av at Funcom ble trippel A. Måten de utvikler spillene sine på, aldri gir opp de lojale spillerne sine og holder liv i spillene til verdens ende, innovative spill og politisk ukorrekte. Alt gamingverden trenger. Kan påvirke gaminingindustrien i rett retning.

3 Likes

De kan hente mye fra CE jobben på akkurat den tittelen. Det drar vel i andre retningen?

Høres ut som vi har et veddemål på gang, jeg vedder 100kr på at de ikke har lansert Dune i september 2021.

Jeg vedder imot. Øker beløpet til 1000kr og lar vinneren velge en veldedig organisasjon som skal mota pengene.

Vedder du imot? Veddemålet er altså, Er Dune lansert September 2021. ( gjelder dette også EA lansering?)

4 Likes