Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Imgur

Veldig gledelig dette her, men synes prisen er for lav. Burde vaert minst 25,- i dag om man kunne ha priset inn en smule av de fremtidige prosjektene og selskapets generelle tilstand i dag.

Hvis ikke Tencent gjor noe mer enn a kjope KGJs andel i selskapet er det vel strengt tatt andre aktorer som ma inn for at ASP ikke fortsatt skal kunne herje slik han har gjort sa (uendelig) alt for lenge.

Skal bli spennende a se utover uka om andre aktorer plukker opp hansken og viser kjopsvillighet og derav kurs mot gamle og velfortjente hoyder.

Det skal prises inn sa fortvilt lite av fremtidsutsiktene for at “markedet” ville kunne vurdere FC til sann omtrentlig det doble av i dag.

Vi far si tvi tvi.

3 Likes

Det gikk jo en million aksjer bare ved åpning idag, det spørs jo om vedkommende skal sitte med de eller allerede er iferd med å kvitte seg med de.

1 Like

På sin Facebook-side utdyper selskapet litt, og sier at det ikke skal være snak om noen interne omstruktureringer som følge av situasjonen. Funcom skal bestå som en uavhengig utvikler og utgiver, og alt vil fortsette som før.

4 Likes

Sant nok, men du trenger jo ikke selge nå. Tencent gjorde et kupp, og det vil langsiktige få aksjonærer glede av fremover.

2 Likes

blokkmfukk

Bygges blokker nedover

Må nok mer til en tencent muskler kortsiktig, ser at kursen fortsatt herjes med

Folk glemmer at freefloat i aksjen fremdeles er den samme som den var sist uke, så man kan regne med herjingen også vil være den samme.

3 Likes

Nei, kommer ikke til å bli det samme lengre. Funcom vil få mye større oppmerksomhet og volum nå så da blir slik kursmanipulasjon mye vanskeligere.

1 Like

Føler at jeg har hørt det der et par ganger før. Ikke misforstå, jeg vil gjerne tro på det altså, men jeg er ikke så lett å overbevise lenger.

2 Likes

Roburnivå (90 mnok) fungerte som et gulv, det burde Tencentnivå (350+ mnok) også.

1 Like

Vel Pablo, Jeg er ikke akkurat den som hopper inn og ut av denne aksjen, siste handel gjort tidlig August 2017, men mesteparten var investert Januar/Februar samme ar. Og jeg har aldri solgt.

Skal innromme at det innimellom har vart tider hvor jeg kunne ha tenkt meg a omdisponere pengene - saa ja - jeg har vel heller ikke i dag noe imot at jeg (og andre som har holdt ut like lenge) faar en viss stigning og kan se vaar langtidsinvestering gi avkastning.

1 Like

Ser den! Men mener uansett dagens hendelser er av en annen liga enn tidligere :money_mouth_face:

Mulig OSE og sykdommen gjør den helt nærmeste tiden mer traust enn den strengt tatt burde være. Men, denne gangen kan vi være sikre på at fond, meglerhus og andre større aktører våkner opp til caset. Sånt skjer når verdens største spillselskap setter et 350 mnok + kvalitetsstempel på en aksje.

Sverige og Kina har funnet Funcom. På tide at Norge følger etter.

6 Likes

Kan det hende at FC har holdt tilbake promotering av neste spill, pga denne handelen? Eller er det lov?
Rent kursmessig hadde det vært gull med drypp fra neste storspill I morgen :slight_smile:

bilde

ASP vs. Tencent

7 Likes

"The insight, experience, and knowledge that Tencent will bring is of great value to us and we look forward to working closely with them as we continue to develop great games and build a successful future for Funcom.”

Tencent kommer sätta en heeelt ny standard för Funcom framöver. Nu är de bara att njuta.

Funcom gick från en tulleaksje till det hetaste gaming bolaget i Norden på ett PM. Närmsta åren kommer bli galna.

13 Likes

Å in med kinesisk styremedlem och tolk :rocket::rocket:

Kanskje han skulle lade opp med tørt krutt for å rævkjøre Atle litt godt før han lukker døra etter seg på vei ut? :joy:

1 Like